کد خبر: ۴۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
شسهوار صادقی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با گفتارنو:
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: دنیای امروز دنیای صندوق رای است آرا صندوق میزان موجودی ما در بانک‌مرکزی سیاسی است.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: دنیای امروز دنیای صندوق رای است آرا صندوق میزان موجودی ما در بانک‌مرکزی سیاسی است.
شهسوار صادقی در گفت‌وگو با گفتارنو گفت: امروز در دنیا عوامل موفقیت یک ملت سرمایه، پول، نفت و... اما این‌ها بخش ناچیزی از عوامل موفقیت برای یک ملت محسوب می‌شود به همین دلیل موفقیت یک ملت در جهان را می‌توان در کارآمدی دولت یا یک دولت کارآمد مشاهده نمود.
وی با بیان اینکه دولت کارآمد حداقل دارای چهار ویژگی مهم است گفت: اول دولت کارآمد باید از مشروعیت قانونی در داخل برخوردار باشد، دوم این که دولت باید از محبوبیت ملی هم برخوردار باشد یعنی ما وقتی می‌توانیم احساس خوشبختی کنیم که دولت ما شایستگی احترام داشته باشد.
صادقی در تشریح سومین ویژگی دولت کارآمد گفت: سومین عاملی که در موفقیت یک دولت خیلی موثر است مقبولیت جهانی است زیرا امروز دیگر کسی نمی‌تواند ادعا کند که من یک تافته جدا بافته هستم و به جوامع دیگر توجه ندارم و هر کس هر چه می‌خواهد بگوید.
این فعال سیاسی افزود: امروز روابط انسانی و جهانی به گونه‌ای است که اگر فردی می‌خواهد در جهان دولتی را اداره کند باید به فکر مقبولیت جهانی هم باشد لذا کسانی که از مقبولیت جهانی برخوردار نیستند مثل کره شمالی با بحران‌های فراوانی روبرو هستند.
صادقی ادامه داد: چهارمین عامل که در موفقیت یک دولت بسیار مهم است حزبی بودن دولت است.
وی یادآور شد: امروز دولت‌ها منهای حزبی بودن هیچگونه توفیقی ندارند چون محل اتکا می‌خواهند، دولت‌هایی که منهای احزاب قدرت را در دست می‌گیرند دولت‌های بی‌پناهی هستند و از هر سویی که به اینها هجمه وارد شود آسیب‌پذیرند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: از سویی خود دولت‌ها هم در پیش آمدن این موضوع مقصر هستند و اگر به احزاب اهمیت ندهند محل اتکا خودشان را از دست داده‌اند و به بی‌پناهی خودشان کمک کرده‌اند.

دولت کارآمد متکی به احزاب است
عضو دفتر توسعه پایدار جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: دولت فرهیخته و کارآمد دولتی است که متکی به احزاب باشد وقتی یک سیاستمدار دولت را در دست می‌گیرد اگر از پشتوانه احزاب و همراهان صدیق و شناخته شده برخوردار نباشد خیلی زود به ورطه فساد و تباهی می‌افتد و افرادی سودجو، ناشناخته و فرصت طلب اطراف آن دولت را می‌گیرند و طولی نمی‌کشد که تبدیل به کانون فساد خواهد شد.
وی افزود: بنابراین احزاب چون مسئولیت اجتماعی دارند و مبتنی بر خرد جمعی هستند و چون می‌خواهند سرمایه اجتماعی‌شان افزایش پیدا کند از دولتی که سر کار می‌آورند به شدت حمایت و نظارت می‌کنند که دولت مورد علاقه‌شان سرنوشت خوبی داشته باشد و کارنامه افتخارآمیز برجای بگذارد.
صادقی با بیان اینکه در جامعه‌ای که احزاب وجود دارند فساد به مراتب کاهش پیدا می‌کند گفت: زیرا احزاب بر کار یکدیگر به طور دقیق نظارت دارند اگر حزبی از دولتی انتقاد منطقی کرد جای گله ندارد کار حزب این است که رویدادها و اقداماتی که دولت انجام می‌دهد زیر ذره‌بین قرار دهد.
وی افزود: شایسته‌ترین احزاب آن‌هایی هستند که نسبت به روندها موضع‌گیری دارند، چه احزاب موافق و چه احزاب مخالف لذا هویت احزاب به موضع‌گیری آنان است و اگر به موقع اقدام نکنند و از مسیر دور می‌شوند آن وقت است که اگر شب و روز هم تحلیل کنند جز فرصت طلبی و تا حدودی نامردی عنوان دیگری کسب نمی‌کنند.
این فعال سیاسی افزود: بنابراین حزب قدرت جلوگیری از این پیش‌آمدها را ندارد اما احزاب افتخار این را دارند که به موقع موضع‌گیری کنند.
صادقی در بخش دیگری از سخنانش گفت: احزاب هم نباید خواستار ردصلاحیت حزب رقیب خودشان بشوند، این رفتار هم ضد توسعه است و هم ضد حزب. احزاب باید از رقابت با یکدیگر استقبال کنند.

آرا صندوق میزان موجودی ما در بانک‌مرکزی سیاسی است
وی با بیان اینکه دغدغه همه ما این است که مردم در انتخابات حضوری حداکثری داشته باشند گفت: دولت موفق دولتی است که محبوبیت جهانی داشته باشد ما نمی‌توانیم بگوییم صندوق آرا ما ۲۰ درصد هم بشود خوب است.
صادقی گفت: در دنیای امروز ما را بر اساس دارایی‌های سیاسی و اجتماعی‌مان تحویل می‌گیرند.
عضو دفتر توسعه پایدار جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان افزود: دنیای امروز دنیای صندوق رای است آرا صندوق میزان موجودی ما در بانک‌مرکزی سیاسی است.
ویبا بیان اینکه کشور ما در همه شرایط نیاز به فداکاری دارد گفت: دور از انصاف است که وقتی یک محیط بان برای نگهداری یک حیوان یا درخت جانش را به خطر می‌اندازد انسان‌های فرهیخته سیاسی به گونه‌ای عمل کنند که این کشور آسیب ببیند انشالله که چنین نخواهد بود.

دولت بدون عیب و نقص نیست، اما موفق است
این فعال سیاسی با بیان اینکه دولت فعلی با همه مشکلاتی که پیش رو داشت دولت موفقی بوده زیرا نیرنگ‌های دشمنان را ناکام گذاشته گفت: دشمن درصدد فروپاشی نظام بود و این تحریم‌ها خیلی جدی بوده اما دولت با همه مشکلات دشمنان را به شدت ناکام گذاشته است.
وی افزود: البته کار دولت خالی از نقص و عیب نیست ولی باید در نقد دولت اگر مخالف هستیم انصاف را رعایت کنیم.
صادقی گفت: برخی به نوعی در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌کنند که گویی دولت فعلی دولتی است که از آسمان افتاده تا مردم را بدبخت کند اما چنین چیزی نیست این دولت از خود مردم است.
این فعال سیاسی افزود: مخصوصا که در دور دوم به دلیل کسب موفقیت‌هایی در دوره اول مردم به آن رای دادند لذا معتقدم اگر در نقد دولت انصاف داشته باشیم مشارکت افزایش پیدا می‌کند.
وی افزود: کسانیکه در روی کار آمدن روحانی نقش داشتند با افتخار باید دفاع کنند زیرا در این دولت کار و تلاش شده و اقدامات خوبی انجام شده و روحانی چهل سال سابقه مدیریتی دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)