کد خبر: ۴۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
در کمیسیون گردشگری و اصناف شورا مطرح شد:
در نشست کمیسیون گردشگری و اصناف شورا یکی از اعضا خواستار تداوم بخشودگی عوارض کسب و کار در سال جاری به دلیل تعطیلی مشاغل بنا بر مصوبه ستاد کرونا شد و از شهرداران مناطق خواست از اخطار و جریمه اصناف در زمینه ضوابط مرتبط با تابلوهای شهری در دوران شیوع ویروس کرونا بپرهیزند.
تداوم بخشودگی عوارض کسب و کار در سال جاری/انتظارات اصناف از شورا و شهرداری زیاد نیست/ ضرورت مشارکت اصناف در توسعه مدیریت شهری
به گزارش گفتار نو، نشست کمیسیون گردشگری و اصناف شورا، شهرداران مناطق، رییس اتاق اصناف و تنی چند از روسای اتحادیه‌ها در محل شورا برگزار شد.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف با اشاره به نقش تاثیرگزار اصناف در دوره‌های تاریخی کرمان گفت: بیش از ۳۰ هزار واحد صنفی در کرمان وجود دارد که اگرچه به طور غیررسمی در اداره امور شهر داشتند، اما نیازمند برنامه مدون برای ارائه نظرات و مشارکت آن‌ها هستیم.

محمدرضا میرحسینی تعامل بین شهرداری و اصناف را ضروری دانست و افزود: این مشارکت می‌تواند در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی نیز وجود داشته باشد.

وی با بیان این که ارائه مطلوب خدمات اصناف در رونق صنعت گردشگری و به تبع آن اقتصاد شهری موثر است اظهار داشت: یکی از مصوبات این دوره شورا، تبدیل خیابان شهید باهنر (ناصریه) به راسته فرش دستباف کرمان بود که می‌تواند در رونق صنعت فرش و صنایع دستی کرمان تاثیرگزار باشد.

به گفته میرحسینی ارائه تخفیف‌های بیشتر شهرداری در احیای بافت تاریخی و توسعه مشاغل سنتی می‌تواند اصناف را در حوزه گردشگری و مدیریت امور شهری شریک کند.

وی با بیان این که زیستن در محیط مناسب شهری حق شهروندان کرمانی است افزود: بر اساس بند ۹ مصوبه شورا، مشارکت اصناف می‌تواند به مدیریت همگانی شهری بیانجامد.

همپنین فتح الله مویدی، رییس کمیسیون حقوقی و نظارت با انتقاد از عدم استفاده از ظرفیت عظیم اصناف گفت: بار‌ها تقاضا شده معبر یا مکان مناسبی به نام شهدای اصناف نامگذاری شود.

وی همچنین خواستار تداوم بخشودگی عوارض کسب و کار در سال جاری به دلیل تعطیلی مشاغل بنا بر مصوبه ستاد کرونا شد و از شهرداران مناطق خواست از اخطار و جریمه اصناف در زمینه ضوابط مرتبط با تابلو‌های شهری در دوران شیوع ویروس کرونا بپرهیزند.

زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان نیز با بیان این که جایگاه اصناف در شهر‌ها برهیچ کس پوشیده نیست گفت: تاریخ نشان می‌دهد بازار محور اصلی تشکیل شهر و فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی آن بوده است.

وی با اشاره به موافقت شورا با درخواست اصناف در مورد زیباسازی منظر پیرامونی در دوره قبل افزود: انتظارات اصناف از شورا و شهرداری زیاد نیست.

لری رونق اقتصادی اصناف را در افزایش درآمد شهرداری موثر دانست و تاکید کرد: با تعطیلی اصناف در دوران شیوع کرونا، شورا در مصوبه‌ای تخفیف‌های خوبی در عوارض کسب و کار تصویب کرد، ولی نیاز است این تخفیف‌ها بیشتر شود.

وی از پیگیری نامگذاری مکان شایسته شهدای اصناف خبر داد و خاطرنشان کرد: پیشنهاد من ارائه عادلانه خدمات شهری به اصناف است.

احمد حسن زاده نیز با اشاره به نقش بی بدیل اصناف در سرزندگی شهر‌ها گفت: بسیاری از مشکلات اجتماعی با فعال بودن این بخش رفع می‌شود.

وی با بیان این که شهرداری در حوزه کالبدی می‌تواند زمینه لازم را برای فعالیت اصناف فراهم کند افزود: فضای پیرامونی، تامین پارکینگ و زیباسازی محیط شهری از جمله خدمات شهری به اصناف است.

حسن زاده با اشاره به لزوم تدوین این مهم در بودجه شهرداری اظهار داشت: این ضرورت به طرحی مشترک در جلسات تخصصی و مباحث کارشناسی نیاز دارد تا برای اجرا به شهرداری ارائه شود.

به گفته وی اگر دو نهاد آموزش و پرورش و اصناف دیده شوند جمعیت قابل ملاحظه‌ای از شهروندان در امور شهری مشارکت خواهند کرد.

در ادامه محمدحسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار با بیان این که در این دوره از شورا عمده موضوعات روزمره مطرح و پیگیری شده گفت: حلقه مفقوده این موضوع، عدم وجود تفکر و تعامل مشترک بین شهرداری و اتاق اصناف در حوزه توسعه مدیریت شهری است.

به گفته وی نگاه شورا و شهرداری به اصناف به عنوان ارباب رجوع باعث اختلافات بین شهرداری و اصناف شده در حالی که بازار و اصناف در توسعه شهر‌ها نقش داشته و جایگاه قابل اهمیتی دارند.

چناریان عوارض کسب و پیشه را تنها موضوع مشترک مطرح شده در سال‌های اخیر عنوان و اظهار امیدواری کرد: با جذب مشارکت بزرگان اصناف، نقش مسئولیتی و مشارکتی بازار در توسعه شهری کرمان پیش بینی شود.

وی با اشاره به جایگاه محوری مزار سردار شهید سلیمانی گفت: این محور زیارتی - فرهنگی می‌تواند باعث تحولی عظیم در صنعت گردشگری استان شود.

یوسف جعفری، رییس اتاق اصناف کرمان نیز در ابتدای این نشست با تقدیر از اجرای مصوبه بخشودگی عوارض کسب و کار در سال گذشته گفت: سال جاری نیز با تعطیلی اجباری بخش زیادی از اصناف، تداوم این تخفیف ضروری است.

وی با اشاره به تعدد کارگاه‌های بازیافت در سطح شهر گفت: اتاق اصناف از شورا و شهرداری درخواست دارد این کارگاه‌ها شناسایی شده و جهت نظارت بیشتر شناسنامه دار شوند.

وی با بیان این که زیبایی منظر شهری به مشارکت همه شهروندان نیاز دارد خواستار همکاری شهرداری و اصناف در انتقال مشاغل مزاحم به حاشیه شهر و رفع معضل سد معبر شد.

در پایان این نشست محمدرضا میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف با اشاره به لزوم مشارکت بیشتر اصناف و شهرداری با تشکیل کارگروه مشترک گفت: ضروری است تفاهم نامه‌ای نیز جهت این همکاری مشترک تدوین شود.

وی همچنین پیشنهاد داد: اصناف جهت تامین پارکینگ عمومی با شهرداری مشارکت کرده و از منافع آن نیز بهره ببرند.

میرحسینی حمایت شهرداری از مشاغل سنتی و همچنین مشارکت اصناف در احیای بافت تاریخی را خواستار شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)