کد خبر: ۴۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، ضمن تقدیر از تلاش‌های شهرداری کرمان در راستای آماده‌سازی آرامستان «بهشت کریمان»، بر لزوم رفع موانع و بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از آرامستان جدید کرمان تأکید کردند.

در جلسه اخیر شورای شهر کرمان چه گذشت؟

اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، ضمن تقدیر از تلاش‌های شهرداری کرمان در راستای آماده‌سازی آرامستان «بهشت کریمان»، بر لزوم رفع موانع و بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از آرامستان جدید کرمان تأکید کردند.
محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان، بیستم تیرماه، در نشست عمومی شورا که در محل ساختمان شورا برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام محمدتقی (ع) و تبریک چهاردهم تیرماه، روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به شهردار و مجموعۀ شهرداری، با اهدای لوح و هدیه‌ای به رسم یادبود، از زحمات و خدمات سید مهران عالم‌زاده طی چهار سال مدیریت شهر کرمان تقدیر کرد.
در ادامه، منصور ایرانمنش، عضو شورا، در نطق پیش از دستور، ضمن تشکر از خدمات شهردار کرمان در این دوره، با اشاره به اینکه زحمات زیادی برای آماده‌سازی آرامستان جدید کرمان کشیده شده، خاطرنشان کرد: شهردار محترم تلاش فراوانی برای رفع موانعی که درخصوص بهره‌برداری از آرامستان ایجاد شده، داشته‌اند که از زحمات ایشان تشکر می‌کنیم و از مدیریت استان تقاضا داریم هر چه زودتر آرامستان «بهشت کریمان» به بهره‌برداری برسد تا در دفن اموات دچار مشکل نشویم.
سپس، علی خدادادی در نطق پیش از دستور، بر ضرورت فعال شدن کارگاه اجرایی پروژۀ تقاطع غیرهمسطح «شهید حاج یونس زنگی‌آبادی» در شرف‌آباد تأکید کرد و شهردار نیز در این رابطه یادآور شد که تجهیز کارگاه انجام شده و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است.
در ادامۀ این جلسه، رییس کمیسیون برنامه و بودجه و ایجاد منابع پایدار شورا، به مصوبات این کمیسیون درخصوص تعیین تکلیف آزادسازی املاک مسیری لوپ پل «ایثار» اشاره کرد.
حسین چناریان افزود: شهرداری با توجه به مشکل تأمین آب در برخی روستاها و نواحی حاشیه‌ای شهر کرمان، به جهت وظیفۀ اجتماعی و انسانی و همکاری با نهادهای مرتبط در گذر از بحران آبی سال‌جاری، پیشنهاد ترک تشریفات جهت خرید آب آشامیدنی از محل کمک به اقشار آسیب‌پذیر حداکثر به مبلغ صد میلیون تومان را از کارخانۀ متعلق به انجمن حمایت از زندانیان کرمان مطرح کرده است.
در این خصوص، اعضای شورا با پیشنهاد شهرداری در مورد تأمین آب برای نواحی مذکور با شرط در اولویت قرار دادن مناطق حاشیه‌ای شهر کرمان موافقت کردند.
همچنین با درخواست شهرداری درخصوص بخشودگی اجاره‌بهای پارکینگ‌های طرف قرارداد شهرداری که به دلیل تعطیلی‌های مکرر ناشی از کرونا با کمبود مراجعه‌کننده روبه‌رو شده‌اند، به مدت یک ماه موافقت شد.
چناریان همچنین از مصوبۀ مربوط به انتخاب حسابرس برای سال‌های 1398 و 1399 خبر داد و افزود: با تمدید قرارداد حسابرسی با مؤسسۀ موردنظر، حسابرسی مجموعۀ حساب‌های شهرداری تا پایان سال 1399 به اتمام می‌رسد.
وی به درخواست دانشگاه فرهنگیان جهت آسفالت محوطۀ این دانشگاه اشاره کرد و افزود: طبق برآورد سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری، این اقدام مبلغ 10 میلیارد ریال هزینه دربردارد که اعضای کمیسیون با مشارکت 50 درصدی شهرداری در هزینۀ آسفالت محوطۀ دانشگاه فرهنگیان موافقت کردند.
سپس، رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورا به درخواست مجوز شهرداری درخصوص اضافه کردن رشتۀ تیراندازی با کمان به فعالیت‌های ورزشی شهرداری با توجه به استقبال ورزشکاران این رشته در بخش‌های بانوان و آقایان و جایگاه این رشته در کرمان، اشاره کرد که با این درخواست نیز موافقت شد.
احمد حسن‌زاده درخصوص تقاضای هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان کرمان مبنی بر در اختیار گذاشتن زمینی در قالب بنیاد بناهای ماندگار شهرداری جهت ساخت مرکز فرهنگی ورزشی ناشنوایان، به موافقت اخیر شورا با در اختیار گذاشتن زمینی در خیابان «میرزاآقاخان» به متراژ 853 مترمربع و مشارکت شهرداری در پرداخت هزینۀ صدور پروانه با حفظ مالکیت شهرداری، اشاره کرد و افزود: اکنون درخواست مجددی مطرح شده مبنی بر اضافه شدن قطعه زمین دیگری به مساحت چهار هزار و 655 مترمربع جهت گسترش مجموعه و ساخت سالن ورزشی چندمنظوره، استخر، چمن مصنوعی، رختکن، سرویس بهداشتی و پارکینگ که اعضای کمیسیون با این درخواست موافقت کردند.
این درخواست مورد تصویب شورای عمومی نیز قرار گرفت.
در ادامۀ این جلسه، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا، ضمن تبریک روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، بیان کرد: شهردار و مجموعۀ نیروهای شهرداری، تلاش فراوان و ارزنده‌ای در راستای توسعه و آبادانی شهر در جنبه‌های مختلف در دورۀ پنجم شورا داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد و برای شهردار محترم آرزوی توفیق دارم.
زهرا لری به مصوبۀ کمیسیون در رابطه با اختصاص زمینی جهت احداث ساختمان در خیابان «استاد مطهری» برای بنیاد خیریۀ خاتم‌الاوصیا که در راستای اهداف عام‌المنفعۀ آموزشی و فرهنگی فعالیت دارد در قالب بنیاد بناهای ماندگار شهرداری اشاره کرد که در شورای عمومی نیز تصویب شد.
وی همچنین به موافقت کمیسیون با انجام اصلاحات پیشنهادی شهرداری درخصوص اصلاح اساسنامۀ «خانه‌های فرهنگ مشارکتی» اشاره کرد.
رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا با تأکید بر لزوم تکمیل و بهره‌برداری از بوستان «بانوان معلم» در خیابان «مدیریت»، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مبلغی که در بودجه برای این پروژه در نظر گرفته شده، فقط در حد محصور کردن بوستان است، از شهردار محترم درخواست تخمین اعتبار موردنیاز برای تکمیل بوستان و پیش‌بینی اعتبار موردنیاز را در متمم بودجه داریم تا این پروژه ظرف ماه‌های آینده تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.
لری بیان کرد: با توجه به نامۀ رسیده، منزل «شهید عبدالمهدی مغفوری» در محلۀ سرآسیاب، بنا به درخواست دفتر تسهیل‌گری سرآسیاب و استقبال خانوادۀ شهید، کمیسیون مصوب کرد خانۀ این شهید بزرگوار جهت نشر و گسترش راه و خاطرۀ شهدا، تحت عنوان فرهنگسرا و موزۀ فرهنگی، تجهیز و آماده‌سازی شود که این درخواست به شهرداری ارسال شد.
وی به درخواست خانۀ مطبوعات استان کرمان درخصوص اختصاص زمینی با کاربری فرهنگی در قالب بنیاد بناهای ماندگار شهرداری جهت انجام فعالیت‌های این نهاد صنفی اشاره کرد و افزود: خانۀ مطبوعات استان کرمان تنها تشکل صنفی رسمی رسانه‌ها و مطبوعات فعال در کرمان، در حال حاضر فاقد مکان مناسب جهت برگزاری جلسات آموزشی و نشست‌های خبری است، لذا اعضای کمیسیون با این درخواست موافقت کردند.
رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا، از موافقت با درخواست مدیریت اندیشه‌سرای فردوسی درخصوص در نظر گرفتن سقف سه سال مهلت جهت بهسازی مکان اختصاص‌یافته برای راه‌اندازی فرهنگ‌سرای مشارکتی اندیشه‌سرای فردوسی، خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این مکان قرار است توسط خیّران بهسازی شود و آنها فرصت یک سال را ناکافی دانستند، مصوبۀ مذکور اصلاح شد.
لری، همچنین در این جلسه ضمن تبریک به «زهرا نعمتی» به‌خاطر کسب مدال نقره در جام جهانی چک و اخذ مجوز حضور در مسابقات پارالمپیک، وی را بانوی بزرگ ورزش کرمان و افتخارآفرین برای شهر کرمان توصیف کرد و از شهردار خواست پیشنهاد خود را جهت تجلیل از این بانوی قهرمان، به شورا ارائه کند.
در ادامۀ این جلسه، سیدمحمدرضا معین‌زاده میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا درخصوص مشکل یکی از شهروندان که در جلسه طرح شد، تأکید کرد: اجرای مصوبات طرح‌های تفصیلی و جامع و عمل براساس ضوابط شهری ضروری است و برای حل مشکل شهروندان نباید بدعت‌گذاری کرد و برای مسایل خاص بایستی راهکار ویژه‌ای اندیشیده شود.
رامین ارجمندکرمانی، رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه‌نشینی شورا نیز در این رابطه با تأکید بر اینکه نظارت بر حسن اجرای طرح‌های شهری جزو وظایف شوراست، افزود: در راستای انجام وظیفۀ خود، نباید ضوابط مصوب را حتی به دلیل کمک به حل مشکل شهروندان زیر سؤال ببریم.
در ادامۀ این جلسه، رییس شورا به طرح تدوین کمیته‌های نظارتی شورای اسلامی شهر کرمان، اشاره کرد و گفت: براساس این طرح، کمیته‌های نظارتی شورا با هدف رسیدگی مستقیم به مشکلات مردم ازطریق مراجعۀ اعضای کمیته‌ها به شهرداری‌های مناطق، تشکیل می‌شوند که نتایج مثبت فراوانی دارد ازجمله جلوگیری از بوروکراسی اداری، نظارت مستقیم بر نحوۀ اجرای مصوبات شورا، نظارت بیشتر بر عملکرد مناطق پنج‌گانۀ شهرداری و تسریع در بودجه‌بندی شهرداری.
فرشاد افزود: بررسی و تدوین چارت سازمانی شورای اسلامی شهر کرمان جهت تصویب نیز در دستور کار شورا قرار گرفته است.
سپس، اعضای شورا به بیان نظرات خود درخصوص دو طرح تدوین کمیته‌های نظارتی شورا و تدوین چارت سازمانی شورا پرداختند.
فتح‌الله مویدی، رییس کمیسیون حقوقی شورا بیان کرد: تشکیل کمیته‌های نظارتی را نوعی دخالت در کار شهرداری می‌دانم که ممکن است مدیریت شهری را تضعیف کند، ضمن اینکه اگر این طرح زودتر مطرح و بررسی می‌شد بهتر بود چراکه در پایان دورۀ پنجم فرصت کافی برای بررسی دقیق آن نداریم.
فرشاد در پاسخ، با اشاره به تشکیل کمیته‌های نظارتی در سایر شهرها ازجمله اصفهان، تهران و مشهد و عملکرد موفق آنها گفت: در طول یک سال اخیر، مطالعات لازم در خصوص طرح تدوین کمیته‌های نظارتی شورا انجام و این طرح بومی‌سازی شده و اعضای شورای ششم می‌توانند این طرح را تغییر دهند یا اصلاح کنند.
خدادادی نیز در این مورد، با بیان اینکه اجرای هر دو طرح را برای شورا لازم می‌دانم و نظارت جزو وظایف اصلی شوراست، افزود: رسیدگی به وضعیت کارمندانی که از شهرداری در شورا مأمور به خدمت هستند و برای آنها پست سازمانی تعریف نشده و امنیت شغلی ندارند، ضروری است و در این رابطه باید چارت سازمانی شورا تدوین شود.
با توجه به نظر اکثریت اعضا مبنی بر نیاز به بررسی دقیق‌تر موضوع، با کلیات دو طرح تدوین چارت سازمانی شورا و تشکیل کمیته‌های نظارتی شورا موافقت شد و بررسی جزئیات به جلسۀ بعد موکول شد.
در ادامۀ این جلسه، رییس شورا با اشاره به استعفای شهردار کرمان، از زحمات چهارسالۀ ایشان در مدیریت شهر تشکر کرد و با تأکید بر تعامل خوب شهرداری و شورا در این دوره، افزود: طبق صحبت‌هایی که با شهردار داشتیم، قرار شد ایشان تا پایان دورۀ شورای پنجم یعنی تا تاریخ چهاردهم مردادماه در سمت خود ادامۀ فعالیت دهند و به همین دلیل، موضوع استعفای ایشان در شورای عمومی امروز مطرح نشد.
فرشاد با اشاره به اینکه سه جلسۀ شورای عمومی تا پایان این دوره باقی مانده، افزود: موضوع استعفای شهردار محترم در جلسۀ مورخ سوم مردادماه بررسی می‌شود و درصورت اصرار بر استعفا، استعفای ایشان از تاریخ 14 مردادماه لحاظ می‌شود.
وی ضمن آرزوی موفقیت برای منتخبان شورای ششم، گفت پیشنهاد می‌کنیم شورای ششم در ابتدای امر، سرپرست شهرداری را انتخاب کنند.
سپس، رییس کمیسیون شهرسازی، معماری و حاشیه‌نشینی شورا با اشاره به درخواست مؤسسۀ خیریۀ حمایت از کودکان مبتلا به سرطان کرمان «کمک»، درخصوص احداث یک ساختمان خدماتی، تفریحی و اقامتی در میدان هفت‌باغ کرمان جهت پشتیبانی خدماتی از مراجعه‌کنندگان به مرکز درمانی مبارزه با سرطان که مجوز آن از وزارت بهداشت گرفته شده و قرار است در مجاورت دانشگاه علوم پزشکی ساخته شود، افزود: با توجه به اینکه شهر کرمان درصد بالایی در آمار ابتلا به سرطان در کشور دارد و به دلیل نبود امکانات لازم، بیماران مجبور به سفر به سایر شهرها جهت درمان هستند، پیشنهاد می‌کنیم با این درخواست موافقت شود.
ارجمندکرمانی ادامه داد: همچنین از آنجایی که چنین مرکزی در جنوب‌شرق کشور وجود ندارد، می‌تواند به‌عنوان دهکدۀ سلامت به کل منطقۀ جنوب‌شرق کشور خدمت‌رسانی کند و از این جهت نیاز به ایجاد مراکز خدماتی و پشتیبانی هم دارد.
وی با اشاره به اینکه شرکت عمران علوی هفت‌باغ نیز طی مکاتبه‌ای با شورا، موافقت خود را و با ارائه سهم این شرکت در محدودۀ میدان هفت‌باغ به موسسۀ «کمک» اعلام کرده، افزود: ضمناً درخواست شده شهرداری نیز در قالب بنیاد بناهای ماندگار، زمین موردنظر را در اختیار مؤسسه قرار دهد.
رییس کمیسیون شهرسازی، معماری و حاشیه‌نشینی شورا خاطرنشان کرد: با توجه به عام‌المنفعه بودن این طرح و نیاز شهر کرمان به خدمات پزشکی در این زمینه، اعضای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی و برنامه و بودجۀ شورا با کلیت طرح و سرمایه‌گذاری و ساخت بنای یادشده در میدان اول هفت‌باغ موافقت کردند.
سپس سایر اعضا به بیان نظرات خود در مورد طرح پرداختند.
ایرانمنش با بیان اینکه با اصل طرح که عام‌المنفعه است، مشکلی نداریم، افزود: از آنجایی که میدان اول هفت‌باغ به مساحت 7.5 هکتار، ارزش ریالی بیش از 300 میلیارد تومان دارد و اساسنامۀ بناهای ماندگار برای کمک و مشارکت در موارد محدود بوده، درخصوص در اختیار گذاشتن رایگان این زمین لازم است بررسی بیشتری صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین از آن‌جایی که هفت‌باغ یک محور گردشگری است، اجرای چنین طرحی در میدان اول آن، شاید زیبندۀ این مکان نباشد و می‌توان زمین دیگری را در جای دیگری از محور هفت‌باغ در اختیار موسسۀ «کمک» گذاشت.
سپس،‌ میرحسینی در این رابطه بیان کرد: میزان مشارکت شهرداری در این طرح هنوز مشخص نیست، اما به‌طور کلی طرح فاخر و بزرگی در حوزۀ درمانی است و مواهب آن عاید مردم جنوب‌شرق کشور خواهد شد لذا پیشنهاد می‌کنم ابتدا کلیات آن تصویب شود و سپس میزان مشارکت شهرداری و نحوۀ طراحی و اجرا دقیق‌تر بررسی شود.
مشرفی نیز بیان کرد: با حمایت از اجرای چنین طرحی موافقم، اما با توجه به اینکه کاربری میدان هفت‌باغ گردشگری بوده، سنخیتی با این طرح ندارد و می‌شود زمینی در جای دیگری اختصاص داده شود یا با شرکت عمران علوی هفت‌باغ تهاتر شود.
سپس، ارجمند خاطرنشان کرد: ابتدا چند نقطۀ دیگر در محور هفت‌باغ پیشنهاد شده بود اما از آنجایی که براساس ضوابط هفت‌باغ از کیلومتر دو به بعد این محور، نمی‌توان بیش از دو طبقه ساخت، امکان اجرای این طرح در محور هفت‌باغ وجود ندارد.
در ادامه، لری با اشاره به اینکه گردشگری سلامت یکی از انواع گردشگری روز دنیاست و اجرای چنین طرحی می‌تواند برای شهر کرمان بسیار سودآور باشد، افزود: با توجه به جایگاه و توان مالی موسسۀ «کمک» در کشور، اجرای این طرح در میدان هفت‌باغ می‌تواند تحولات خوبی را ایجاد کند ضمن اینکه این نقطه از هفت‌باغ سال‌ها فریز شده و بلااستفاده مانده بود و هیچ آورده‌ای برای شهر نداشت.
میرحسینی نیز اضافه کرد: مرکز درمانی مبارزه با سرطان موسسۀ «کمک» قرار است با مجوز وزارت بهداشت، در مجاورت دانشگاه علوم پزشکی در زمینی به مساحت یک‌ونیم هکتار ساخته شود و 20 میلیارد تومان دستگاه و تجهیزات درمانی برای آن خریداری شده که باید سریعاً اجرا شود تا زمان مجوز نگذرد.
وی ادامه داد: بنابراین مرکز درمانی یادشده به‌زودی ساخته می‌شود و طرح دیگری که پیشنهاد اجرای آن در میدان هفت‌باغ مطرح شد، ساخت یک مرکز توریست‌درمانی شامل هتل، خوابگاه و مراکز تفریحی برای بیماران و همراهان است که در کنار آن یک مرکز تحقیقاتی سرطان هم ساخته خواهد شد؛ ضمن اینکه این مجموعه می‌تواند به شکلی فاخر و کارآ ساخته شود که مورد استفادۀ عموم نیز قرار گیرد.
درنهایت رییس شورا در این مورد بیان کرد: با توجه به نظر موافق اکثر اعضا در حمایت از اجرای این طرح، جلسۀ آینده اطلاعات دقیق‌تری ازسوی شهرداری و کمیسیون شهرسازی و معماری شورا جهت تصویب کلیات طرح ارائه شود.
گفتنی‌ست در ابتدای این جلسه، اعضای شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تبریک روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به شهردار و مجموعۀ شهرداری کرمان، با اهدای لوح و هدیه‌ای به رسم یادبود، از خدمات شهردار و زحمات وی در طی چهار سال مدیریت شهر کرمان، قدردانی کردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)