کد خبر: ۴۴۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
یادداشت وارده
نکته قابل تامل اینکه، دولت مردان دولت رییسی و حامیان وی، برای این گرانی‌ها و کمبود کالا‌های اساسی، هر روز یک عامل و یک دلیل بر می‌شمارند، اوایل دولت مدعی بودند برای قضاوت عملکرد دولت رییسی، هنوز زود است و اصلاح خرابی‌های عملکرد دولت روحانی، چند ماهی زمان می‌برد، برخی شان هم برجام نافرجام را عامل مشکلات اقتصادی کشور می‌خواندند (همان برجامی که همه دیپلمات‌های دولت رییسی در به در و کشور به کشور می‌روند تا شاید بتوانند دوباره احیایش کنند).

مصیب سالارپور نوشت: 
بیش از ۸ ماه از روی کار آمدن دولت سید ابراهیم رییسی می‌گذرد، دولتی که با شعار حمایت از محرومان و مستضعفان روی کار آمد و رییس این دولت، لقب سید محرومان را به نام خویش ثبت کرد.
رییسی در تبلیغات انتخابات ۱۴۰۰، بیش از آنکه از برنامه هایش برای کرسی ریاست جمهوری بگوید، بواسطه انتقادات صریح و شدید به عملکرد اقتصادی دولت تدبیر و امید، توانست آرا طبقات متوسط و پایین جامعه را کسب کند.
انتخابات خرداد ماه ۱۴۰۰ و عدم مشارکت در آن انتخابات از سوی بخش بزرگی از اصلاح طلبان و اعتدال گرایان، و عملکرد دولت منتخب در حوزه اقتصاد، شاید تا همیشه تاریخ کشور یک حسرت بزرگ را در دل کسانی انداخت که آن انتخابات را رها کردند.
در این ۸ ماه آنچه دیدیم، سفره‌هایی بوده و هست که هر روز کوچک‌تر و کوچک‌تر میشود، اقلام خوراکی که روز به روز گران‌تر و کمیاب‌تر می‌شود و مردمی که روز به روز به خط فقر نزدیک‌تر می‌شوند.
در این ۸ ماه، برای مثال برنج ایرانی از کیلویی ۲۵هزار تومان به هر کیلو ۱۱۰ هزار تومان رسید. سیب زمینی کیلویی ۵ هزار تومانی را مردم در برخی شهر‌ها تا کیلویی ۲۰ هزار تومان هم خریدند. ماکارونی هر بسته ۸ هزار تومانی را مردم امروز باید هر بسته ۲۴ هزار تومان بخرند (البته اگر ماکارونی در فروشگاه‌ها پیدا شود).
شیر و ماست و کره و لبنیات هم در این ۸ ماه بیش از ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است. هر کیسه آرد هم این روز‌ها نسبت به ماه‌های قبل افزایش تا ۴۰۰ درصد داشته. نان صنعتی هم که این روزها، نسبت به ۸ ماه قبل افزایش قیمت حدود ۴ برابری داشته است.
قبوض آب و برق هم که این روز‌ها به بهانه تنبیه پر مصرف ها، ارقام هنگفتی را پیش روی مردم گذاشته است.
این موارد تنها بخشی از عملکرد دولت است که روز به روز سفره مردم و بویژه سفره محرومان و مستضعفان را کوچک‌تر کرد و سید محرومان و مستضعفان هم با آن همه شعار و وعده نتوانست مانع کوچک‌تر شدن این سفره‌ها شود.
نکته قابل تامل اینکه، دولت مردان دولت رییسی و حامیان وی، برای این گرانی‌ها و کمبود کالا‌های اساسی، هر روز یک عامل و یک دلیل بر می‌شمارند، اوایل دولت مدعی بودند برای قضاوت عملکرد دولت رییسی، هنوز زود است و اصلاح خرابی‌های عملکرد دولت روحانی، چند ماهی زمان می‌برد، برخی شان هم برجام نافرجام را عامل مشکلات اقتصادی کشور می‌خواندند (همان برجامی که همه دیپلمات‌های دولت رییسی در به در و کشور به کشور می‌روند تا شاید بتوانند دوباره احیایش کنند).
برخی از حامیان دولت هم با کمال تعجب دلایل عجیب و غریب دیگری از جمله بی حجابی و گناه مردم را عامل مشکلات کشور می‌دانند.
اما آنچه که نگارنده را به قلم زدن واداشت، ادعا‌های جدیدی است که از سوی حامیان دولت رییسی مطرح میشود و اخیرا مدیران بازمانده از دولت روحانی را عامل مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور می‌دانند و معتقدند، رییس جمهور برای حل معضلات کشور بویژه در حوزه اقتصاد، باید در اولین حرکت انقلابی، حذف مدیران بازمانده از دولت حسن روحانی را در دستور کار قرار دهد. برخی از حامیان دولت رییسی حتی پا را فراتر گذاشته و مدیران بازمانده از دولت روحانی را نفوذی‌های دولت روحانی در دولت فعلی می‌خوانند که با کارشکنی و کم کاری، عمدا و با نیت سوء، مانع رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور شده و می‌شوند؛ لذا نگارنده پیشنهاد می‌دهد، مدیران دولت روحانی که هنوز مشمول تیغ عزل دولت فعلی نشده اند، بهتر است برای از بین بردن آخرین بهانه‌های حامیان دولت فعلی، از سمت خویش استعفا کنند تا شاید بهانه‌های واهی حامیان دولت رییسی به نهایت برسد و به برکت یکدست شدن دولت و قوای سه گانه و افزایش غلظت انقلابی کارگزاران سه قوه، شاید گرهی از مشکلات مردم بویژه در حوزه اقتصاد و معیشت باز شود. شاید...

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
2
پیشنهاد بسیار خوب و بجایی هست
ناشناس
|
Germany
|
۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
0
0
مطلب جالب و زیبا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)