کد خبر: ۵۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره
بیست‌و‌نهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی با معرفی پنج شاعر برگزیده و شش شاعر شایسته تقدیر به کار خود پایان داد.

بیست‌و‌نهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی با معرفی پنج شاعر برگزیده و شش شاعر شایسته تقدیر به کار خود پایان داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در آیین اختتامیه بیست‌و‌نهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی، اظهارداشت: در دو سال گذشته تلاش کردیم رویکرد جدیدی در جشنواره بین‌المللی شعر رضوی هم در فرم و هم در اجرا ایجاد کنیم و موفق شدیم این رویداد فرهنگی ادبی را به یک جریان فرهنگی ادبی گسترده تبدیل کنیم.

به گزارش گفتارنو به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محسن روحی از رشد ۱۰۰ درصدی ارسال آثار به بیست‌و‌نهمین جشنواره شعر فارسی رضوی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: برگزاری رویدادهای مرتبط با جشنواره شعر رضوی در استان‌های دیگر و رویکرد جدید جشنواره مورد پذیرش اهالی شعر و ادب قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: جشنواره شعر رضوی از قدیمی‌ترین و پر اصالت‌ترین جشنواره‌های فرهنگی ادبی است که در کرمان توفیق میزبانی از آن را یافتیم و به دلیل این میزبانی برخود می‌بالیم و امیدواریم با این جشنواره فرهنگی، هنری و آیینی توانسته باشیم عرض ارادتی به علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تأکید بر اینکه تلاش داریم جشنواره شعر رضوی را به سمت مردمی شدن و مردمی ماندن سوق دهیم، گفت: از مؤثران شعر و ادب و مردم استان کرمان و تمام کسانی که در برگزاری این رویداد کمک کردند تا بتوانیم به امام رئوف عرض ارادت کنیم، تشکر می‌کنم.

فرهاد قائمیان، دبیر بیست‌ویکمین جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا(ع) نیز در این مراسم گفت: جشنواره‌های امام رضا(ع) از دل این محفل آغاز شد و از کسانی كه این فضا را ساختند تشکر می‌کنم.

قائمیان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر ترویج زبان و ادب فارسی به عنوان زبان گویای تشیّع و توجه معظم‌له به هنر و شعر، اظهار کرد: بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برای ترویج هنر شعر تلاش دارد.

محمدجواد شرافت، دبیر تخصصی جشنواره شعر رضوی نیز گفت: در بیست‌ونهمین دوره،  ۲۰۳۵ اثر به جشنواره ارسال شده که اشعار منتخب در یک مجموعه به نام قرار منتشر شدند که این مجموعه در آیین اختتامیه رونمایی شد.

در پایان این مراسم محمد زارعی از دلیجان، عباس صادقی‌زرین از تهران، آرش پورعلی‌زاده از رشت، فائزه امجدیان از قم و جواد اسلامی از جواران به‌عنوان برگزیده و معصومه‌سادات اسدیان از مشهد، مهدی زارعی از کرج، ملیحه آخوندی از مشهد، سیدمحمدحسین ابوترابی از قزوین، فهیمه مجیدی از کرمان و علی گرویی از مشهد به‌عنوان شایستگان تقدیر در بیست‌و‌نهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی معرفی شدند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

سردار رادان: گذرنامه اربعین به هیچ عنوان در مرز صادر نمی‌شود

روند قیمت طلا و سکه در بازار

دستگيري عامل تيراندازي و قدرت نمایی در عنبرآباد

سن ابتلا به ایدز در ایران کاهش یافته است/ 40 درصد مبتلایان به HIV شناسایی نشده‌اند

پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا طی روزهای آینده در کرمان

28 درصد ذخیره آب در سد‌های استان کرمان / صرفه جویی در مصرف آب ضروری است

مرگ دختر ۴ ساله در کهنوج بر اثر ابتلا به بیماری هاری

رئیس حوزه قضائی جازموریان: عدم ترمیم شبکه آبرسانی، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد

ساعت کاری بانک‌ها در ۲ روز ابتدایی هفته آینده اعلام شد

بیش از ۳ هکتار از مراتع بافت در آتش سوخت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)

پاییز بی‌باران و خشک در کرمان همچنان ادامه دارد   (۱ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از آئین پرسه شادروان فردوس کاویانی در کرمان   (۱ نظر)

پایان زندگی جوان 35 ساله کرمانی بر اثر سقوط در چاه   (۱ نظر)

چرا دلایل رد صلاحیت را با مردم در میان نمی‌گذارید؟ / آنان که دست به رد صلاحیت زده‌اند، صلاحیت تعیین مصالح کشور و سلب صلاحیت از افراد را ندارند / اینک حجت تمام شد   (۱ نظر)