کد خبر: ۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
توسط یک سایت اصولگرا صورت گرفت
آیا با مدل مثلث و مربع می‌توان گام‌های بلند و استوار در مسیر چشم انداز 1404 برداشت و یا این‌که مدل مثلث تنها ابزاری است برای عملیاتی کردن شعارهای توسعه کارگزاران سازندگی؟ آیا بهبود وضع معیشت مردم در گرو مثلث توسعه است یا برقراری عدالت اجتماعی و مبارزه با مفسدین اقتصادی؟
سایت اصولگرای هجرت نیوز نوشت:  پس از اینکه دولت تدبیر و امید زمام امور اجرایی کشور را بدست گرفت، تغییرات اساسی در رویکرد قوه‌ی مجریه بوجود آمد که آثار و تبعات آن در عرصه‌های مختلف سیاست خارجی، داخلی، فرهنگ، اقتصاد و... مشهود است.

استان کرمان نیز از این تغییرات نرم افزاری  و سخت افزاری بی نصیب نمانده و طی اقدامی مدبرانه جناب آقای علیرضا رزم‌حسینی، بعنوان استاندار کرمان معرفی گردید.

یکی از مهمترین ویژگی‌های جناب استاندار، عملگرایی است که می‌توان بعنوان امتیاز قابل توجه ایشان نسبت به استاندار سابق تلقی کرد.

دین مبین اسلام همانطور که اهل کار و تلاش بودن را مورد توجه قرار داده و مدح نموده، به همان میزان یا بیشتر نسبت به عملگرایی بدون نظام فکری مبتنی بر ارزش‌های معرفتی اسلامی اخطار داده که از آن جمله می‌توان به فرمایش امام صادق(علیه السلام) اشاره کرد که حضرت فرمودند:  العامل علی غیر بصیرة کالسائر علی غیر الطریق،لا یزیده سرعة السیر الا بعدا عن الطریق(کافی ج2ص43).

مساله نگران کننده در مورد عملکرد استاندار پرتلاش کرمان، اصالت داشتن سود است. تاکید و تکیه ایشان در هر اقدامی بر سودآوری و نگاهی کمّی و عرضی به زندگی انسان و نادیده گرفتن سیر صعودی در جهت ارزش‌های معرفتی است که شاید علت این نوع نگاه حشر و نشر جناب ایشان با فرهنگ و تمدن غرب می‌باشد.

مطرح نمودن مدل مثلث توسعه  در مقوله اقتصاد و سعی در گفتمان سازی این مدل در همه مقولات فرهنگی، ورزشی، امنیتی، حاکی از نگاه تک بعدی و توسعه محورجناب استاندار است.
اما آیا براستی مدل مثلث، تک نسخه برطرف کننده دردهای جامعه است؟

آیا با مدل مثلث و مربع می‌توان گام‌های بلند و استوار در مسیر چشم انداز 1404 برداشت و یا این‌که مدل مثلث تنها ابزاری است برای عملیاتی کردن شعارهای توسعه کارگزاران سازندگی؟
آیا بهبود وضع معیشت مردم در گرو مثلث توسعه است یا برقراری عدالت اجتماعی و مبارزه با مفسدین اقتصادی؟

کدام بند از سیاستهای اصل 44 و اقتصاد مقاومتی ایشان را به طراحی این مدلها وامی‌دارد؟!

آخرین و مهم‌ترین سؤال از جناب استاندار: آیا سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را مطالعه فرموده اید؟ بند 21 این سیاست‌ها اشاره به تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی آن دارد، لکن ظاهرا استاندار محترم مامور گفتمان سازی طرح توسعه هستند نه اقتصاد مقاومتی!

با امید به اینکه در مدت زمان باقیمانده از مسؤولیت جناب استاندار، شاهد پیشرفت استان عزیزمان در جهت فرآیند تحقق اهداف اسلامی باشیم.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
0
3
آقای احمدی نژاد که رییس جمهور شدند و استاندار کرمان هم خیلی سریع انتخاب شدند سرعت کار خوبی است به شرط آنکه آدم کاردان به همکاری دعوت شود. من در روز معرفی جناب سردار ریوفی حضور داشتم ایشان فرمودند که مردم نان می خواهند نه کارخانه یعنی استاندار محترم بدیهی ترین اصل اقتصاد مقاومتی را هم نمی دانستند. اما آقای رزم حسینی اصول کلی اقتصاد و کار و سرما یه را بلدند و در این زمینه کار کردند و مثلث توسعه کار خوبی است و عدالت هم زمانی برقرار می گردد که توسعه همه جانبه باشد و کشور هم بدون رانت اداره گردد. نمیدانم که آقایان این همه حرف از امام و روحانیت می زنند چرا با مثلث توسعه مخالفند
توبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
0
3
سلام، واقعا بعضی از این اهالی رسانه چه جوری می خوان جواب خدا رو بدن، اگه کسی میدونه به من هم بگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
0
3
یعنی کشته مرده تحلیل های اقتصادی شون هستم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
0
0
یعنی کشته مرده تحلیل های اقتصادی شون هستم
مهتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
1
0
سلام اگر آقای رئوفی گفتند مردم نان می خواهند نه کارخانه، پس چطور این کارخانه های فولادی که امروز آقایان باهاشون کلی کلاس می گذارند در زمان سردار رئوفی کلید خورد، یادتون که هست قبل از اون حتی یک کیلو فولاد هم توی کرمان نداشتیم، یادتون هست که یا ...
پاسخ ها
عباس
| Iran, Islamic Republic of
عجالتا از طرح های هفت گانه فولاد دولتی مانند فولاد بافت جز هدر رفت سرمایه چیزی به دنبال نداشت. طرح های مختلف فولادی شهر کرمان هم هنوز همه در حد کاغذ هستند. فولاد زرند و سیرجان هم به این دلیل به نتیجه نزدیک می شوند چون به معدن نزدیک هستند. جهان فولاد هم اسکیل (حجم تولید) غیر اقتصادی دارد.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
0
0
تشکیل کارگروه هائی جهت تسهیل وتسریع سرمایه گذاری ها و هماهنگ سازی مدیران از گذشته به صورت های مختلف در کل کشور بوده است، اما دربرخی استان ها زمینه ساز فرصت و رانت برای عده خاصی بدلیل مدیریت های تحمیلی و باندی گردیده است وجریان صحیح و اصولی سرمایه گذاری ها را از محور ضابطه مند واصولی خارج نموده است . به نظر می رسد این مثلث هم دچار انحرافاتی شده است.آخر چه جوری یک مجموعه مدیر شهرستانی تحت فرمان فرماندار ، طرح هائی را بررسی وتصویب می نمایند .بعضی از اینها کمترین اطلاعات فنی از طرح ها ندارند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)