کد خبر: ۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
نگاهی به خبرهای سیاسی روز >2
صادق زیباکلام گفت: نگاه تندرو‌ها به منافع هسته‌ای نگاه منافع ملی نبوده است، بلکه آن‌ها از مسئله هسته‌ای تنها برای استکبارستیزی بهره برداری ایدئولوژیک داشته‌اند و از آنجا که توافق فرش را از زیرپای افراطیون بیرون خواهد کشید، تعابیر مختلفی نسبت به آن دارند.
پایگاه اطلاع‌رسانی گفتارنو به منظور سهولت مخاطبان منتخبی از مهمترین خبرهای سیاسی را در ساعات پایانی هر روز منتشر می‌کند.

* سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی پیام تبریکی به محضر فرماندهی کل قوا، ضمن تبریک موفقیت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از تلاش مقام ریاست جمهوری و کارگزاران و تلاشگران این عرصه بویژه ظریف وزیر امور خارجه سپاسگزاری کرد.

حمید رسایی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی ضمن انتقاد از بیانیه لوزان تاکید کرد: با بیان اینکه با تبریک ظربف به روحانی و روحانی به ظریف در واقع دولت خودش به خودش تبریک می‌گوید، اظهار داشت: اگر این پیروزی بزرگی است چرا مسئولین دیگر چیزی نمی‌گویند؟ در مقاطعی از تذکر رسایی در صحن علنی برخی از نمایندگان به نشانه مخلفت خود با اظهارات نماینده تهران و اعتراض نسبت به این موارد فریاد «دو دو» سر دادند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان٬ گفت: تنها با گام برداشتن در چارچوب تعریف شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی است که ملت بزرگ ایران می‌تواند از دستاوردهای ارزشمند خود در حوزه هسته‌ای حراست کند. 

نماینده مردم شیراز تاکید کرد: همه باید به دور از تندروی، هیاهو و سر و صدا٬ تا تبدیل این چارچوب به توافق نهایی کمک کنند. جعفر قادری با اشاره به اظهارات برخی در خصوص مغایرت اظهارات ظریف با طرف مقابل٬ تاکید کرد: این مباحث به هیچ عنوان نباید مطرح شود. چراکه شورای عالی امنیت ملی درجریان تمامی جزئیات این مذاکرات قرار داشته است.

نماینده مردم قائنات در مجلس گفت: پایان مذاکرات به روشنی پایان عصر تنش‌زایی و آغاز دوران تنش‌زدایی برای ایران و منطقه خاورمیانه و فضای بین‌الملل است. جواد هروی اظهار داشت: کسانی که دیروز در تشدید تحریم‌ها علیه ایران نقش جدی داشته‌اند و افرادی که امروز در تبیین و توافق به ضرر دولت ایران نقش ایفا می‌کنند٬ باید محاکمه شوند تا درس عبرتی شود که به خاطر عقاید شخصی با سرنوشت یک ملت نمی‌توان به سهو یا به عمد بازی کرد.  وی افزود: هیچکس حق ندارد به بهانه نگرانی، خوشحالی مردم را به دغدغه تبدیل کند مگر دولت صهیونیستی.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان مجلس گفت: به طور حتم آنچه که در مقوله مذاکرات هسته‌ای مورد تأیید نظام و رهبر معظم انقلاب باشد٬ مورد حمایت مجلس هم است.

منصور آرامی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تقدیر از تیم هسته‌ای گفت: آنها صادقانه برای لغو تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران تلاش کرده و از کوششی دریغ ندارند.

یک عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: اثر نتایج مذاکرات در سیاست داخلی باید به صورت الگوی منطقی برد- برد باشد که دولت از آن برای حل چالش های داخلی استفاده کند.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم از تشکل‌های اصلاح‌طلب طی نامه‌ای خطاب به رییس جمهور، از وی و هیات دیپلماسی قدردانی کرد.

یک عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها از تشکل‌های اصلاح‌طلب گفت: اثر نتایج مذاکرات در سیاست داخلی باید به صورت الگوی منطقی برد- برد باشد که دولت از آن برای حل چالش های داخلی استفاده کند.

سید محمدعلی ابطحی  عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به توافق لوزان گفت: در این مسیر بارها تاکید شده که اگر خدعه‌ و عهدشکنی صورت گیرد و به وعده‌ها عمل نشود، ما هم می‌توانیم بازگشت کنیم.

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: بررسی تقاضای حزب اتحاد ملت در دستور کار فردای کمیسیون ماده 10 احزاب نیست.

مراسم دید و بازدید نوروزی فعالان سیاسی و گروه‌های مختلف مردمی با محمد رضا عارف صبح امروز در بنیاد امید ایرانیان برگزار شد.از جمله کسانی که در این مراسم دید و بازدید نوروزی حضور داشتند می‌توان به هادی خانیکی، محمدرضا ظفر قندی، محمدجواد حق‌شناس، فخرالسادات محتشمی‌پور، حسین مرعشی، حبیب‌الله بیطرف، سیدحسن رسولی، الیاس حضرتی، جعفر توفیقی، سیدمحمود زمانی قمی، سیدحمید کلانتری، نصرالله جهانگرد، بهزاد نبوی، الهه کولایی، شهاب طباطبایی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی ابطحی، محسن مهرعلیزاده، محمدرضا اولیاء، مرتضی حاجی، علی صوفی و علی شکوری‌راد اشاره کرد.


معاون اجرایی رئیس‌جمهور از سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان در دهه‌ آخر فروردین خبر داد.

رئیس جمهور ترکیه در صدر هیاتی عالیرتبه سه شنبه هفته جاری و به دعوت رسمی آقای روحانی از تهران دیدار می کند.

262 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه‌ای تجاوز و تهاجم نظامی آل‌سعود به یمن را محکوم کردند.

واکنش پلاکاردی کوچک‌زاده به بیانیه لوزان

یک نماینده عضو جبهه پایداری در اعتراض به بیانیه لوزان پلاکاردی را به نشانه واکنش و اعتراض در دست داشت. مهدی کوچک‌زاده، نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز پلاکاردی را به نشانه اعتراض بالای سر خود گرفت که بر روی آن نوشته بود: هرگونه قراردادی که موجب سلطه بیگانه بر منابع طبیعی،‌ اقتصادی و فرهنگی و ارتش و دیگر شئون کشور گردد ممنوع است. اصل 153 قانون اساسی.


ظریف در کمیسیون امنیت ملی چه گفت؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور ظریف وزیر امور خارجه، تخت روانچی و قشقاوی در جلسه امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از رفع برخی ابهامات توسط وزیر امور خارجه خبر داد و تصریح کرد: طبق توضیحات آقای ظریف هیچ تفاوتی بین متن قرائت شده ایشان و خانم موگرینی وجود نداشت و اشکال در ترجمه بود. همچنین آن چه که بیان شده یک چارچوب مفهومی است و متن اصلی توافق هنوز نگارش نشده و گام بعدی نگارش و تدوین توافق است که البته کار بسیار سختی است.


علم‌الهدی: ما به آقایانی که به مذاکره رفتند اعتماد داریم

امام جمعه مشهد گفت: در لوزان توافقی صورت نگرفته و مساله درباره یک بیانیه است. 

 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: مذاکره در لوزان بر روی اصولی که قرار است نسبت به آن توافقی صورت گیرد، مطالبی را آقایان ما در داخل می گویند و مطالبی را نیز آمریکایی‌ها و این‌ها باعث ایجاد دغدغه‌هایی برای بعضی از عزیزان شده است. 

وی با تاکید بر اینکه ما در نظام‌مان ولی‌امر داریم، تصریح کرد: ما به آقایانی که به مذاکره رفتند اعتماد داریم، اینان هرچه می‌گویند مسلمان هستند و مورد اطمینان مقام عظمای ولایت، اما طرف مقابل شیطان بزرگ است که به اظهار نظر می‌پردازد.

نگرانی زیباکلام از آنچه توافق را تهدید می‌کند

صادق زیباکلام گفت: نگاه تندرو‌ها به منافع هسته‌ای نگاه منافع ملی نبوده است، بلکه آن‌ها از مسئله هسته‌ای تنها برای استکبارستیزی بهره برداری ایدئولوژیک داشته‌اند و از آنجا که توافق فرش را از زیرپای افراطیون بیرون خواهد کشید، تعابیر مختلفی نسبت به آن دارند.   عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران اضافه کرد: تنها خطری که توافق را تهدید می‌کند، انتقال توافق توسط  اسرائیل و جمهوریخواهان کنگره به سمت سنا و مخالفت با آن به‌وسیله دو سوم آراء است تنهاکه در آن حالت رئیس جمهور هم نمی‌تواند توافق را وتو کند.  

حمله‌کنندگان به مطهری آزاد شده‌اند، مسئولان دانشگاه شیراز متهم‌ شده‌اند!

در پیگیری های این پرونده متوجه شدم که مسئولان دانشگاه شیراز به عنوان متهم شناخته شده‌اند حال آنکه ما شکایتی از آنها نکرده‌ایم.

مصطفی ترک همدانی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد‌ آخرین وضعیت شکایت علی مطهری از حمله کنندگان به وی گفت: برای پیگیری دوباره این پرونده صبح دیروز به شیراز سفر کردم. پیش از این سفر با جمعی از وکلا و آقای مطهری در مورد راهکارهای حقوقی و قانونی پرونده بررسی‌های نهایی را انجام دادیم. 

وکیل مطهری افزود: دیروز به دادسرای شیراز مراجعه کردم و متوجه شدم که افرادی که در ارتباط با این پرونده بازداشت بودند٬‌ پس از تفهیم اتهام از سوی دادگاه انقلاب با قرار‌های کفالت و وثیقه آزاد شده‌اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)