کد خبر: ۲۶۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
باانگیزه کمک به حیوانات بی‌سرپناه و کنترل جمعیت حیوانات شهری؛
رئیس هیئت‌مدیره انجمن نیکوکاری حمایت از حیوانات بی‌سرپناه کرمان از مشارکت و همکاری این انجمن با شهرداری در خصوص ساخت پناهگاه با تجهیزات لازم برای حیوانات بی‌سرپناه و کنترل جمعیت حیوانات شهری خبر داد.
گفتار نو / گروه جامعه: 

رئیس هیئت‌مدیره انجمن نیکوکاری حمایت از حیوانات بی‌سرپناه کرمان از مشارکت و همکاری این انجمن با شهرداری در خصوص ساخت پناهگاه با تجهیزات لازم برای حیوانات بی‌سرپناه و کنترل جمعیت حیوانات شهری خبر داد.

کامران ربانی امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با گفتار نو بابیان اینکه تنها انجمن ثبت‌شده در این حوزه در کرمان هستیم، اظهار کرد: شهرداری و این  انجمن در خصوص ساخت پناهگاه باهم همکاری و مشارکت می‌کنند البته لزوم وجود قرارداد احساس می‌شود که در حال پیگیری است.  

وی افزود: انجمن نیکوکاری حمایت از حیوانات بی‌سرپناه کرمان از خردادماه سال ۱۳۹۶ با کسب مجوز از وزارت کشور به شماره پروانه ۶۸/۱/۷۴۵۵ فعالیت خود را آغاز نمود.

وی ادامه داد: این انجمن به شماره ثبت ۱۷۵۹ و شناسه ملی ۱۴۰۰۶۸۳۷۲۴۰ به ثبت اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری رسید. فعالیت انجمن در قالب یک سازمان غیرانتفاعی، غیردولتی و غیرسیاسی با مشارکت سازمان مدیریت پسماند شهرداری باانگیزه کمک به حیوانات بی‌سرپناه و کنترل جمعیت حیوانات شهری و جلوگیری از روش‌های سنتی، غیرعلمی و غیراخلاقی کنترل جمعیت حیوانات هست.

ربانی خاطرنشان کرد: اولین ایده تأسیس انجمن توسط گروهی از حامیان حیوانات با آگاهی از شرایط نامناسب زندگی حیوانات و روش‌های کنترل جمعیت سنتی، غیرعلمی و غیراخلاقی رایج کنترل جمعیت حیوانات شهری صورت گرفت. هم‌زمان با فعالیت‌های حامیان خودجوش حیوانات با گرد هم آمدن گروهی از حامیان  با پشتیبانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان و دانشکده دامپزشکی قدم‌های ثبت انجمن از سال ۱۳۹۵ آغاز گردید. 

رئیس هیئت‌مدیره انجمن نیکوکاری حمایت از حیوانات بی‌سرپناه کرمان بیان کرد: بنیان‌گذاران اولیه بر این باور بودند که پروسه بهبود زندگی و کنترل جمعیت حیوانات شهری با روش‌های علمی مناسب و اخلاقی در کشورهای موفق در این امر تنها با اتکا به شخص یا گروهی از حامیان حیوانات به ثمر نخواهد نشست. بنابراین انجمن نیکوکاری حمایت از حیوانات بی‌سرپناه کرمان در خردادماه سال ۱۳۹۶ با کسب مجوز از وزارت کشور به شماره پروانه ۶۸/۱/۷۴۵۵ فعالیت خود را آغاز نمود. همچنین این انجمن به شماره ثبت ۱۷۵۹ و شناسه ملی ۱۴۰۰۶۸۳۷۲۴۰ به ثبت اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری رسید تا از امکانات خیرخواهانه گروه وسیع‌تری برای پیشبرد اهداف خود که هم منجر به بهبود زندگی و ساماندهی حیوانات شهری و هم رفع مشکلات شهروندان در رابطه با این حیوانات بهره گیرد و روزبه‌روز فعالیت‌های خود را گسترش دهد. 

وی یادآور شد: انجمن نیکوکاری حمایت از حیوانات بی‌سرپناه کرمان با کمک‌های مردمی اداره می‌شود و تنها با اتکا به این نوع مشارکت روزبه‌روز به محقق کردن اهداف خود نزدیک‌تر می‌شود.

بخشی از کارخانه بازیافت می‌تواند در اختیار انجمن حمایت از حیوانات کرمان قرار گیرد

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط‌زیست شورای شهر هم عنوان کرد: انجمنی بانام " انجمن نیکوکاری حمایت از حیوانات بی‌سرپناه کرمان" تشکیل‌شده  و خواستار این شدند تا شهرداری در جهت کمک به سگ‌های بلا صاحب  و نگهداری و عقیم‌سازی با این انجمن همکاری کند.

به گزارش گفتار نو، علی خدادادی در نشست علنی این هفته شورای شهر کرمان گفت: می‌توان قسمتی از کارخانه بازیافت را در اختیار این انجمن قرارداد تا به فعالیت خود بپردازند.

وی همچنین از کمک شهرداری به این انجمن در جهت زنده گیری سگ‌های بلا صاحب خبر داد.

لازم به ذکر است، خدمات انجمن شامل؛ مشخص کردن کلونی‌های حیوانات، پیگیری تماس‌های تلفنی شهروندان در مورد حیوانات نیازمند امداد و موارد مزاحمت حیوانات، زنده گیری و نجات حیوانات، انتقال حیوانات زنده گیری شده به پناهگاه، قرنطینه حیوانات بر اساس آیین‌نامه داخلی، طبقه‌بندی، تکمیل برگه‌های مربوطه و ارجاع حیوانات زنده گیری شده به قسمت‌های مشخص پناهگاه، واکسیناسیون و انگل زدایی، درمان حیوانات آسیب‌دیده، عقیم‌سازی حیوانات، علامت گزاری و شماره گزاری حیوانات عقیم شده، رهاسازی حیوانات واکسینه و عقیم شده در سایت رهاسازی، واگذاری رایگان حیوانات با شرایط قرارداد، غذا رسانی حیوانات طبق دستورالعمل داخلی، انجام پژوهش و تحقیق و ... هست.

همچنین در بیانیه این انجمن آمده است، حیوانات مخصوصاً حیوانات شهری علاوه بر اینکه از مشکلاتی همانند سو تغذیه، بیماری، آسیب به علت تصادفات جاده‌ای و خیابانی و آسیب به علت حیوان آزاری برخی افراد رنج می‌برند مشکلاتی از قبیل انتقال بیماری‌های مشترک، ایجاد رعب و وحشت، تصادفات و آلودگی صوتی برای شهروندان به وجود می‌آورند.

انجمن حمایت از حیوانات بی‌سرپناه کرمان به‌عنوان اولین سازمان مردم‌نهاد مربوط به حیوانات در استان کرمان با مشارکت سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان که نقش بسیار باارزشی را در این پروسه داشته است تمام تلاش خود را معطوف کنترل جمعیت حیوانات شهری با استفاده از روش‌های اخلاقی، انسانی، عملی و مؤثر در جهت بهبود زندگی حیوانات و شهروندان کرده است.
با توجه به مردم‌نهاد بودن این سازمان کمک‌های مالی، غیر نقدی و داوطلبانه شهروندان، کارخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه باعث تسریع و بهبود عملکرد انجمن می‌شود.

در این مسیر حضور و پشتیبانی همه‌کسانی که آرمان و رؤیایی مشترک دارند را ارج می‌نهیم و دست همکاری آنان را به گرمی می‌فشاریم.

امید است در سایه عنایت الهی و با اراده جدی همه همراهان باعث بهبود زندگی حیوانات و شهروندان شویم. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)