کد خبر: ۵۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در جمع خبرنگاران از نداشتن مجوز ام.آر.ای مرکز درمانی بعثت از سوی انرژی اتمی سخن گفت که به دلیل قدیمی بودن ساختمان از سوی این سازمان مجوز داده نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در جمع خبرنگاران از نداشتن مجوز ام.آر.ای مرکز درمانی بعثت از سوی انرژی اتمی سخن گفت که به دلیل قدیمی بودن ساختمان از سوی این سازمان مجوز داده نمی‌شود.

محمدعلی شهابی نوشت: مهدی احمدی‌نژاد در جمع خبرنگاران ادعای جالبی را مطرح کرده که کاملا بی‌ربط است؛ او در پاسخ به خبرنگاری که سوال کرد چرا ام.آر.ای بعثت از سرویس خارج شده است اعلام کرد که این دستگاه مجوز انرژی اتمی ندارد و چون در ساختمان قدیمی نصب شده و فاقد استاندارهای آتش‌نشانی است در نتیجه این سازمان برای ادامه کارش مجوز نمی‌دهد.

 انرژی اتمی فقط در مورد دستگاه‌ها و بخش‌هایی اظهارنظر می‌کند که با پرتوهای یونیزان مانند ایکس و گاما و یا مواد رادیواکتیو کار می‌کنند و از آنجا که تصاویر دستگاه MRI با تشدیدکننده‌های مغناطیسی و از طریق ایجاد میدان مغناطیسی تولید می‌شوند، هیچ ارتباطی با پرتو ایکس و دیگر یونیزان‌ها ندارند، لذا انرژی اتمی نهاد ناظر بر این بخش‌ها نیست و این بخش‌ها فقط مشمول طرح سطح بندی خدمات می‌شوند؛ بله همه می‌دانند ما نظام ارجاع نداریم، بسیاری از درخواست‌های mri فاقد اندیکاسیون است و پزشکی امروز به جای evidence based مبتنی بر imaging based شده است و این قصه سر درازی دارد. اما دلیل نمی‌شود این مهم فقط در یک بخش آن هم در کرمان آن هم در بعثت اعمال شود.

سوال اصلی این است آیا احمدی‌نژاد نمی‌داند یک قطعه این دستگاه به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خراب شده است (قبلا درباره جزئیات فنی آن نوشتم) و آیا ایشان از جزئیات کار خبر ندارد؟ چرا اتفاقا خبر دارد و حتی پارسال در تلاش بودند تا از کمک خیرین برای خرید این قطعه معیوب استفاده کنند، اما اکنون در جمع خبرنگاران از نداشتن مجوز از سوی انرژی اتمی سخن می‌گوید؛ بحث من درباره بعثت و جزییات فنی و خرید یا عدم خرید قطعه این دستگاه نیست؛ موضوع این است که رئیس دانشگاه است حاضر نیست در جمع ده‌ها خبرنگار عنوان کند پول ندارند یا هزینه کردن برای این دستگاه چون گارانتی قطعه کم است، اقتصادی نیست یا غیره و در عوض اعلام می‌کند که انرژی اتمی مجوز نداده است تا خبرنگاران که از جزییات فنی خبر ندارند را دور بزند؛ از همه مهمتر این موضوع اتفاقا عمدی است و سابقه نداشته رئیس دانشگاه در مصاحبه خبری، رئیس بخش ام.آر.آی باهنر را هم همراه خود بیاورد؛ یعنی او از قبل می‌دانسته است که احتمالا در این مورد از او سوال می‌شود، لذا این پاسخ را از قبل هماهنگ کرده بودند؛ این مطلب را به حرمت رسانه و خبرنگار نوشتم تا بعد از این رئیس دانشگاه و هر مدیر دیگری حواسش باشد که جامعه خبری را نپیچاند.

شایسته بود اعلام شود علت تعطیلی بعثت، خرابی قطعه case imager دستگاه است که چون شرکت اصلی وارد کننده قطعه تحریم است، یک شرکت واسطه اعلام کرده است قطعه‌ای دست دوم با سه ماه گارانتی و ارزش ۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به آنها تحویل می‌دهد که دانشگاه نپذیرفته است. از طرفی حتی اگر فرض کنیم ساختمان آنجا قدیمی باشد و امنیت و تاییدیه آتش‌نشانی هم ندارد، مگر دستگاه جدید شفا که در اتاقی با سقف آجری نصب شده است امنیت دارد؟ مگر ساختمان بعثت چند سال از شفا قدیمی‌تر است؟ تازه شفا سه ماه است راه‌اندازی شده و بعثت ۱۵ سال و تازگی ندارد؛ از طرف دیگر این دستگاه فقط قطعه نیاز دارد و قرار نیست دستگاه جدیدی به جای آن نصب شود که نیاز به مجوزهای گفته شده داشته باشد؛ مهمتر از اینها حتی اگر بخشی مجوز نداشته باشد مگر نهادی غیر از دانشگاه بر آن نظارت می‌کند؛ تا حالا کدام مرکز دانشگاهی به دلیل نداشتن مجوز تعطیل شده است؟ امیدواریم سایر ادعاهای او شبیه مجوز انرژی اتمی برای بخش ام.آر.آی نباشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شد

پیام تسلیت محمدعلی کریمی در پی درگذشت محمدعلی علومی

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

رفع تنش آبی ۳۹۸ روستای استان با افتتاح 20 حلقه چاه آب

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

پربازدید ها

هواشناسی برای کرمان هشدار زرد صادر کرد

امام جمعه شهر بلوک جیرفت در سانحه تصادف درگذشت

دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از بانوان مسن در کرمان

پاسخ پژوهشگران به یک پرسش: دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی قرار گرفت

۳۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سیرجان رفع تصرف شد

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)