کد خبر: ۱۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس سازمان انرژی اتمی کشور تصریح کرد: اگر حرکت ایران در بستر اسلام و مبتنی بر شالوده حکمرانی ولایت فقیه نبود، پیروزی حاصل نمی‌شد.
رییس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: با توجه به پیشرفت‌ها و فرصت‌های ایجاد شده پس از برجام، اکنون ایران بر روی سکوی جهش تاریخی قرار گرفته و وظیفه‌ی همه‌ی ما بسترسازی مناسب برای استفاده از این فرصت بهینه تاریخی است.

به گزارش ایسنا،‌ دکتر علی‌اکبر صالحی در همایش فرصت‌های پس از برجام که با حضور فرهنگیان در سالن ورزشی الغدیر شهر قزوین برگزار شد،‌ اظهار کرد: کشور ایران هم‌اکنون نسبت به ایران قبل از انقلاب، جایگاه رفیعی در دنیا پیدا کرده است. در زمان جنگ صدای آژیر ترس و لرزه را ایجاد می‌کرد اما اکنون ایران مقتدرانه ایستاده و غریو صدای عزت، افتخار و ‌اقتدار ایرانیان در جهان طنین‌انداز شده است.

او افزود: این افتخار نتیجه‌ی انقلاب و بستن عهد و پیمان با خداوند است، این انقلاب با اراده‌ی ملت و با پشتیبانی خداوند به سرانجام رسید؛ هم اکنون آن‌ها که جنگ تحمیلی را بر ما تحمیل کردند، مانند صدام و اتحاد جماهیر شوروی کجا هستند و در چه وضعیتی قرار دارند؛ ایران هم‌اکنون در میان آتش قرار دارد اما هم‌چون داستان حضرت ابراهیم (ص) خداوند اراده کرده که ایران گلستان باشد.

رییس سازمان انرژی اتمی کشور تصریح کرد: اگر حرکت ایران در بستر اسلام و مبتنی بر شالوده حکمرانی ولایت فقیه نبود، پیروزی حاصل نمی‌شد. ایران هم‌اکنون مشمول این آیه است "هیچ ملتی را خداوند تغییر نمی‌دهد مگر این که اراده‌ای در این ملت ایجاد شود"، شما به ریسمان خدا چنگ زدید و این چنین مقتدارنه جنگ تحمیلی و سپس جنگ اقتصادی را با وجود فشارهای وارد شده پشت سرگذاشته و در نبرد دیپلماسی نیز پیروز و مقتدر شدید.

وی یادآور شد: ایران ملتی پرآوازه، ‌پر افتخار از سلاله‌ی سلمان فارسی است و این‌چنین خداوند اراده فرموده که در عصر حاضر که پوچی‌گری دنیا را گرفته و دنیا در سرگشتگی و حیرت سیر می‌کرد، ایران انقلاب کرده و دین را از محجوریت خارج و ‌معنای نهفته درون انسان را هویدا می‌کند؛ دین یعنی یک نظام زندگی؛ ملت ایران یک نظام جدید زندگی به بشریت ارائه داد و نیازهای معنوی که مغفول مانده بود را غبارروبی کرد.

صالحی با اشاره به گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران تاکید کرد: از گروه مذاکره‌کننده تعدادی بودند که در رسانه‌ها ظاهر بودند، ‌اما تعدادی سرباز گمنام هم بار سنگین مذاکرات را بر دوش داشتند که تعدادشان کم نیست؛ با این تعداد در عرصه‌ی فنی همانند گروهانی در برابر یک لشگر ایستادیم.

وی افزود: کشور ایران به تنهایی در مقابل 6 کشور مقتدر جهان با تمام متخصصان و کارشناسان قرار گرفت. ‌باید هم‌آوردی و پاسخ منطقی می‌دادیم، عرصه مذاکرات عرصه تاخت و تاز منطق، علم،‌ حمکت و این‌گونه مسائل در چارچوب حفظ اقتدار، ‌عزت و مصلحت کشور بود.

رییس سازمان انرژی اتمی کشور اظهار کرد: برای این هم‌آوردی نیاز بود که عده‌ای شبانه روز کار کنند،‌ مقدر بود که در این شرایط در این مسوولیت باشیم، این کشور مذاکرکنندگان فراوانی چه بسا مقتدرتر و توانمندتر دارد. ‌در کشور ظریف‌ها‌، عراقچی‌ها‌، تخت‌روانچی‌ها‌، رحیمیان‌ها و نهاوندیان‌های فراوان داریم اما تقدیر الهی این بود که در این برهه‌ی زمانی این گروه به ملت خدمت کند که در این میان اگر پشتوانه‌ی شهدای هسته‌ای نبود، یقیناً موفقیت حاصل نمی‌شد.

او تصریح کرد: جوانان و نوباوگان کشور باید به این حقیقت توجه داشته باشند که جهت و ماهیت علم اندوزی در فرهنگ اسلامی با دیگر مکاتب رایج در جهان امروز تفاوت مبنایی دارد. در بسیاری از شیوه‌های آموزشی رایج در دنیای امروز، علم و فن‌آوری به ابزار تخریب برای دستیابی به قدرت و حفظ سلطه‌ی نامشروع بر دیگران تبدیل شده است.

صالحی افزود: از سال‌های پایانی قرن 19 میلادی تاکنون رقابت نفس‌گیر برای سوءاستفاده از دستاوردهای علمی در جهت ساخت سلاح‌های کشتار جمعی و تسلیحات ویرانگر ایجاد شده است، دلیل اصلی این انحراف در قطع پیوند علم و معنویت است چرا که علم و دین با هم هستند و اگر جدا شوند هر دو می‌سوزند.

وی تاکید کرد: دین بدون علم به جهالت می‌گراید و علم بدون دین جز تخریب، مادی‌گرایی و پوچ گرایی به جایی رهنمون نیست، از این نظر باید قدر انقلاب را دانست چرا که ما دین و علم را با هم می‌خواهیم، دین به علم جهت و سرعت می‌دهد.

رییس سازمان انرژی اتمی کشور تصریح کرد: هنگامی که در این پیوند انقطاع ایجاد شود، محصول و فرآورده علم و فن‌آروی ظهور اهریمنی ایجاد می‌شود در این میان امت اسلامی و ملت تمدن‌ساز ایران به یمن بهره‌برداری از دین از آسیب‌ها و معایب موجود در شیوه تفکر مصون خواهد بود.

او تاکید کرد:‌ بیش از یک دهه دشمنان تلاش کردند تا به دستاویز پرونده‌ی ساختگی هسته‌ای اتهامات بی‌اساسی را متوجه نظام اسلامی کنند، درک ناصحیح آن‌ها از نظام اسلامی و قیاس خود با پاکان اشتباه است، نمی‌دانند براساس شریعت اسلامی علم و فن‌آوری باید در مقام یار و مددکار انسان در ایجاد رفاه همگانی نقش آفرینی کند.

صالحی خاطرنشان کرد: در سایه‌ی الطاف الهی به یمن رهنمودهای رهبری، تدابیر رییس‌جمهوری، حمایت مردم به پیروزی بزرگ در صحنه بین‌المللی دست یافتیم، در پرتو دیپلماسی ضمن حفظ دستاوردهای و زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای فضای لازم برای تعامل سازنده با جهان فراهم شده است.

وی یادآور شد: فرصت‌ها مثل ابر عبور می‌کنند هم اکنون فرصتی برای کشور ایجاد شده است که باید از آن نهایت استفاده را برد؛ همه مسوولان، دانش‌آموزان و دانشجویان جامعه باید خود را برای نقش‌آفرینی شایسته در این فضای جدید آماده کنند، البته باید توجه داشته باشند که پیش‌نیاز و شرط اصلی پیروزی در این میدان تأکید روز‌افزون بر اتحاد، ‌انسجام اسلامی،‌ هم‌دلی، هم‌زبانی، هوشیاری و هوشمندی است.

رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه با اشاره به اهمیت قزوین در عرصه‌های مختلف کشور تصریح کرد: استان قزوین یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی ایران بوده است که به خاطر برخورداری از مواهب مادی و معنوی دوره‌ی صفویه پایتخت کشور بوده است، با نگاهی به فهرست شخصیت‎‌های برجسته و نام‌آور استان این واقعیت آشکار است که قزوین همواره خواستگاه بزرگان ایران زمین بوده است.

او افزود: از قزوین می‌توان به عنوان یکی از پایگاه‌های دفاع از مکتب اهل بیت (ع) و دژی مستحکم در برابر بروز و ظهور انحرافات عقیدتی نام برد، ‌تلاش‌های حاج ملاصالح برقانی و مجاهدت حاج محمدتقی برقانی شهید ثالث نمونه‌ی آن است، استوانه‌ی حکمت الهی که در تربیت بزرگانی مانند امام خمینی(ره) و علامه حسن زاده‌ی آملی نقش به‌سزایی داشته است، علامه رفیعی قزوین نیز در میان حکمای الهی جاودان است.

صالحی خاطرنشان کرد:‌ قزوین در تربیت ادیبان، ‌شاعران و پژوهشگران از جایگاه ویژه ای برخوردار است، عبید زاکانی، عارف قزوینی،‌ نسیم شمال، ‌علامه محمد قزوینی،‌ علامه علی اکبر دهخدا، ‌استاد بهاالدین خرمشاهی از بزرگان این عرصه هستند؛ در حوزه‌ی هنر نیز قزوین از پایگاه‌های اصلی و مثال زدنی آفرینش هنری در ایران است. میرزا محمدحسین صیفی قزوین،‌ میرعماد،‌ ابوالحسن محصص،‌ محمد احصایی از نام‌آوران خوشنویسی هستند که همین امر شهرت قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی را به همراه داشته است.

وی یادآور شد: قزوین در مسیر رجال کاردان و شجاع نیز کارنامه درخشانی دارد که می‌توان به شهید رجایی رییس‌جمهور مردمی، ‌عباس بابایی، هم‌چنین سردار آزادگان، اسوه صبر و اسقامت حاج سید علی‌اکبر ابوترابی و آزاده شهید سرلشگر خلبان حسین لشگری اشاره کرد که نام‌شان بر تاریخ ایران می‌درخشد.
برچسب ها: صالحی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)