کد خبر: ۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون اول رییس جمهور گفت: ما مطمئن هستیم به فضل الهی می‌توانیم مذاکره را به نتیجه برسانیم.

به گزارش خبرنگار گفتارنو اسحاق جهانگیری در نشست شورای اداری استان کرمان با تشریح اوضاع کشورهای همسایه ایران در شرق و غرب گفت: در حال حاضر پدیده جدید شکل گرفته و آثار آن فقط قتل و خونریزی نیست بلکه به طور جدی در حال اسلام هراسی هستند.

معاون اول رییس جمهور گفت: بدون ارزیابی اطلاعاتی و با تحلیل می‌توان گفت که یجریان صهیونیستی ضد اسلام در پشت پرده داعش قرار دارد.

جهانگیری از نظر امنیت ایران را لنگرگاه منطقه دانست و افزود: برخی کشورها برای کنترل داعش اینقدر کار و تلاش کردند و موفق نشدند ولی جایی که ایران با کمک مردم عراق ورود کرد توانست جلوی داعش را بگیرد.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت در سیاست خارجی تعامل سازنده با دنیاست گفت: با علم باینکه تحریم‌های ظالمانه و غیر قانونی علیه کشور ما تصویب شده ما به این نتیجه با تعامل و گفت‌وگو می‌توانیم مسایل را حل کنیم.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه زبده‌ترین دیپلمات‌های پس از انقلاب در تیم مذاکره کننده هسته‌ای حضور دارند افزود: مقام معظم رهبری همواره در تایید تیم مذاکره‌کننده صحبت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در مذاکرات هسته‌ای که در دولت تدبیر و امید صورت گرفته توانستیم حقوق خود را به اثبات برسانیم. 

معاون اول رییس جمهور گفت: کشورهایی که حاضر نبودند راجع به حقوق هسته‌ای ایران، راجع به سانترفیوژ و... بحث کنند الان همه این‌ها را به عنوان واقعیت‌هایی که ایران در چارچوب حقوق بین‌الملل می‌خواهد پذیرفته‌اند.

جهانگیری با بیان اینکه ما توانستیم بنیاد تحریم‌ها را بهم بزنیم افزود: یکی از تحریم‌هایی که علیه ما صورت گرفته بود مذاکره با مقامات کشور ما در سطح مدیرکل وزارتخانه‌های خارجه بود، که در دولت جدید این فضا تغییر کرد.

وی ادامه داد: رییس جمهور ما وقتی به نیویورک رفت هر رییس جمهور و مقام اول اروپایی که آن‌جا بود از رییس جمهور ما درخواست وقت ملاقات کرد.

جهانگیری با بیان اینکه در این هجده ماه موفق شدیم که آن‌ها را به نقطه‌ای برسانیم که فضای بین‌المللی اجازه ندهد که یک تحریم جدید علیه ایران وضع کنند افزود: بخشی از تحریم‌های قبلی تعلیق شده و بخشی از منابع ما آزاد شده و ما مطمئن هستیم به فضل الهی می‌توانیم مذاکره را به نتیجه برسانیم. 

معاون اول رییس جمهور با اشاره به سخنان رهبری و تاکید بر آن‌ها گفت: ایران از اول هم گفت توافق نکردن بهتر از توافق بد هست، ما توافقی می‌خواهیم که حقوق ملت ایران در آن تصریح شده باشد و تحریم‌های ظالمانه از بین رفته باشد. 

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: مهمترین ویژگی این انقلاب این بود که مردم با زور اسلحه و مداخله خارجی پیروز نشدند.

وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی با منطق و بنا به تعبیر زیبای حضرت امام گل در مقابل گلوله بود.
معاون اول رییس جمهور گفت: اتفاق اصلی که منجر به پیروزی انقلاب شد یکی اعتماد مردم به امام و دیگری اعتماد امام به مردم بود.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم به امام و امام به مردم در عصر 21 بهمن 57 متبلور شد افزود: امام در آن روز از مردم خواست حکومت نظامی را نادیده بگیرند و به خیابان‌ها بیایند و مردم چون به امام اعتماد داشتند به خیابان آمدند و کار را تمام کردند.

جهانگیری با بیان اینکه انقلاب اسلامی دوای درد مردم منطقه است افزود: آن‌هایی که به دنبال مردمسالاری و آزادی هستند می‌دانند که انقلاب اسلامی با این آرمان شکل گرفت.

وی ادامه داد: اگرچه در مقام اجرا با ضعف‌هایی روبرو بودیم اما همه روی آن اتفاق نظر دارند.

معاون اول رییس جمهوربا بیان اینکه 22 بهمن می‌تواند نمایش عزت باشد افزود: این نمایش عزت برای دوستان ما امیدوار کننده و برای دشمنان ما مایوس کننده خواهد بود.

جهانگیری ابراز امیدواری کرد که شاهد حضور با شکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن باشیم.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود ‌با بیان اینکه آرامش، ثبات و امیدی که در جامعه به وجود آمده را باید قدر بدانیم گفت: دوسال قبل دغدغه‌های اقتصادی زیادی در بین مردم وجود داشت اما الان یک آرامشی در جامعه اتفاق افتاده است.

جهانگیری گفت: دولت تورم 40 درصدی را به 16 درصد کاهش داده و در شش ماه اول رشد اقتصادی ما بالای 4 درصد بوده رشد سرمایه‌گذاری ما مثبت بوده است.

معاون اول رییس جمهور گفت: نمی‌خواهم بگویم که معنی این اعداد این است که کشور وارد یک دوره جهش شده ولی بالاخره اقتصاد کشور از یک بحران‌هایی عبور کرده و یک ثبات رسیده و ما باید با تدابیری وارد یک دوره رونق بشویم. 

وی با اشاره به مشکلات کشور گفت: جوان‌های تحصیل کرده‌ای وجود دارند که کار می‌خواهند، یکی از مشکلات دیگر ما مساله بی آبی است که مردم را رنج می‌دهد.

جهانگیری گفت: مسایل زیست محیطی مردم را رنج می‌دهد، ما خود را در رنج مردم اهواز شریک می‌دانیم، وقتی مردم رنج می‌کشند ما هم رنج می‌کشیم. 

وی تاکید کرد: این‌ها مسائلی است که ما الان با آن‌ها روبرو هستیم و ما باید تدابیری بیندیشیم که بتوانیم به یک نقطه بهتری برسیم. 

معاون اول رییس جمهور گفت: از هیچ مدیری هیچ عذری پذیرفته نیست که در کار صادرکننده ای اخلال ایجاد کند.
 
جهانگیری تاکید کرد: کاهش بهای نفت عدم تعادل جدی در بحث یارانه ها به وجود می آورد و باید تصمیم گیری جدی انجام و همه قوا و دستگاه های حاکمیتی همراهی و حمایت کنند و برای عبور از مشکلات و جلوگیری از روند صعودی تورم در سال 94 برنامه کاملی در دولت تهیه شده و انتظار این است که همه در این مسیر دولت را کمک بکنند.
 
وی گفت: دادن اختیارات برای اداره بهتر استان را حرف درستی می دانم و باید برای رفع محدودیت ‌های استان تلاش کنیم.
 
جهانگیری تصریح کرد: باید بپذیریم وضعیت خشکسالی و آب کشور تثبیت شده و استان کرمان در آبیری نوین در بخش کشاورزی باید شاگرد اول کشور باشد و می تواند با روش های خوب آبیاری همه سطح زیرکشت کنونی را حفظ کرده و آب را در رو های آبیاری سنتی هدر ندهد.
 
وی بیان کرد: آب شرب مسئله جدی است که در کیفیت آب شرب در جاهایی مشکل داریم و به جمع بندی رسیده ایم که سازمان مدیریت در جاهای مشکل دار برای اتخاذ تصمیم کلیدی برنامه ریزی کند.
 
معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: به عنوان یک کرمانی فکر نمی کردم وضع درمان کرمان اینقدر بد باشد کرمان باید بار استان های جنوبشرق را در درمان به دوش بگیرد و در حال حاضر نیز برخی از بیماران استان های مجاور به کرمان مراجعه می کنند لذا باید در زمینه ارتقاء وضع بهداشت و درمان استان اقدام اساسی صورت گیرد.
 
وی افزود: در بحث گازرسانی مصوبه ای داشته ایم که ظرف دو سال کل روستاهای بالای 20 خانوار گازرسانی شود و باید برای گازرسانی جنوب استان کرمان نیز اقدام شود.
 
جهانگیری تصریح کرد: مسوولان استان کرمان انسجام بسیار خوبی دارند و آیت الله جعفری نعمتی برای استان کرمان است و همیشه مایه دلگرمی مدیریت استان بوده اند.
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

حضور پررنگ گل‌گهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران وارد کرمان شد

وزارت بهداشت: تمام هزینه‌های درمان سرپایی و بستری کودکان زیر 7 سال رایگان است

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)