آیتالله حجتی کرمانی از انتشار کتاب خاطرات خود از دوران انقلاب اسلامی تا پایان سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرنگار گفتارنو محمدجواد حجتی کرمانی که به دعوت دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوری پیشرفته کرمان به مناسبت ایام دهه فجر در این دانشگاه حضور پیدا کرده بود به بیان خاطراتی از زمان ورود امام به ایران پرداخت و گفت: 12 بهمن 57 به دعوت آیتالله پسندیده و باتفاق جمعی از روحانیون مانند آیتالله حقیقی به فرودگاه مهرآباد رفته بودیم تا از حضرت امام استقبال کنیم.
وی گفت: علاوه بر روحانیون مسلمان از روحانیت مسیحی، کلیمی و زرتشتی هم دعوت شده و نشانه این بود که همه ادیان ابراهیمی و کسانی که در ایران زندگی میکنند از امام استقبال میکنند.
حجتی کرمانی گفت: من آمدم بیرون و جمعیت داشت متفرق میشد دیدم آقای رفیق دوست جلوی در خروجی ایستاده و ماشین را پارک کرده و منتظر امام است که ایشان را به بهشت زهرا ببرد.
وی گفت: من هم کنار ماشین امام ایستادم و خیلی دلم میخواست یا کنار امام بنشینم و با ایشان از نزدیک گفتوگو کنم.
حجتی با بیان اینکه من از سال 1330 شاگرد امام بودم و رابطه خیلی نزدیکی با ایشان داشتم گفت: اما نتوانستم بر تردید خودم غلبه کنم و آنجا را ترک کردم.
وی افزود: در راه آقای ابوشریف اولین فرمانده سپاه پاسداران را دیدم و با ماشین قدیمی او به سمت شهر حرکت کردیم و 5 ساعت بعد به خانه رسیدیم در حالی که بخشی از وقت خود را صرف روشن کردن ماشین ابوشریف میکردیم.
آیتالله حجتی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مساله وحدت شیعه و سنی گفت: اولین کسی که پرچم وحدت شیعه و سنی را بلند کرد آیتالله بروجردی بود.
وی افزود: آیتالله بروجردی با تاکید بر واقعه غدیر و جانشینی بلافصل حضرت علی میگفت ما با اهل سنت برادریم و آنچه که بین ما باید باشد حدیث ثقلین است، حال آنکه اهل سنت اهل بیت را رها کردهاند و ما شیعیان قرآن را و این دو باید در کنار یکدیگر باشد.
حجتیکرمانی افزود: در زمان آیتالله بروجرودی و براثر تلاشهای ایشان بود که شیخ شلتوت رییس دانشگاه الازهر نوشت که ما مذهب شیعه را قبول داریم و میتوان آنرا قبول داشت.
وی افزود: پس از انقلاب هم حضرت امام همین مشی را داشتند و الان هم مقام معظم رهبری بر همین شیوه عمل میکنند.
حجتیکرمانی افزود: ما حق نداریم به بزرگان اهل سنت جسارت کنیم و از آنها بدگویی کنیم.
حجتی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت علم در اسلام اشاره کرد و بر لزوم احترام به اهل علم تاکید کرد.