کد خبر: ۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوری پیشرفته کرمان:
وی با بیان اینکه امام نگاهی نو به دین و فقه داشت و این نگاه باعث شد تا حضرت امام از شان مرجعیت در مبارزه به خوبی استفاده کند تصریح کرد: تا قبل از امام روحانیون نامداری در دوره مشروطه زحمات زیادی متحمل شدند ولی تنها امام بود که جزو مراجع بزرگ محسوب می‌شد و توانستند با بهره‌مندی از پشتوانه مرجعیت توده‌ها را به حرکت در آورد.
رییس دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوری پیشرفته کرمان با بیان اینکه امام در مبارزه با شاه توجه ویژه‌ای به مردم داشتند تصریح کرد: آن زمان عده ای از مبارزان معتقد بودند که باید با مبارزه مسلحانه به کمک مردم بیاید، اما امام از معدود افرادی بودند که به این سمت حرکت نکرد و باور داشت اگر مردم متحد باشند بدون دست بردن به سلاح می‌توانند به خواسته‌های خود برسند.

دکتر محمد میرزایی با بیان اینکه در زمانی ناصر الدین شاه حکمرانی می‌کرد و در دوره سه ساله امیر کبیر دارالفنون تاسیس شد و منشا ع گردید. علم و آگاهی گردید.

وی افزود: در آن زمان استبداد کامل بر کشور حاکم بود و شاید بسیاری از مردم تصور نمی‌کردند که قانون غیر از حرفی است که شاه و حاکم می‌زند .

رییس دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوری پیشرفته کرمان ادامه داد: اما به برکت حضور روحانیون و روشنفکران آن زمان و تاثیراتی که تاسیس دارالفنون بر افزایش اطلاع عامه مردم از تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در دنیا گذاشت کم کم جرقه‌های جریانی زده شد که به انقلاب مشروطه منتهی شد.

میرزایی افزود: بعد از پیروزی مشروطه در اوایل قرن بعدی استبداد دوباره استیلا پیدا کرد و امثال شهید مدرس مبارزاتی را انجام دادند و کارهای زیادی صورت گرفت تا نهضت مشروطه زنده بماند. 

این استاد دانشگاه افزود: در این کشاکش عمدتا استبداد پیروز بود اما نهضت مشروطه خواهی و نهضت آزادی‌خواهی و قانون گرایی زنده ماند. 

میرزایی گفت: در جریان نهضت ملی در لوای سلطنت بحث مشروطه پر رنگ شد ولی با کودتای 32 و تفرقه‌ای که بین روحانیون و روشنفکران استبداد دوباره غلبه پیدا کرد. 

وی ادامه داد: بعد از آن سال‌ها مردی از سلاله پاک رسول‌الله در ادامه همان حرکت اما با ایده‌های جدید وارد مبارزه شد.

رییس دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوری پیشرفته کرمان تصریح کرد: بحث انقلاب اسلامی هم همان بود که مشروطه می‌خواست اما تجربیات گذشته و ابتکاراتی که شخص حضرت امام به خرج دادند باعث شد که ما امروز شاهدیم علاوه بر پیروزی در سال 57 در دنیای پیشرفته یک نهضت زنده تحت لوای اسلام به حرکت خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه امام نگاهی نو به دین و فقه داشت و این نگاه باعث شد تا حضرت امام از شان مرجعیت در مبارزه به خوبی استفاده کند تصریح کرد: تا قبل از امام روحانیون نامداری در دوره مشروطه زحمات زیادی متحمل شدند ولی تنها امام بود که جزو مراجع بزرگ محسوب می‌شد و توانستند با بهره‌مندی از پشتوانه مرجعیت توده‌ها را به حرکت در آورد.

میرزایی ادامه داد: نگاه نو امام به دین بود که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد چون توده‌های مختلف مردم جمع شدند و یک حکومت 2500 ساله را از بین بردند.

وی با بیان اینکه امام در مبارزات توجه ویژه‌ای به مردم داشتند تصریح کرد: آن زمان عده ای از مبارزان معتقد بودند که باید با مبارزه مسلحانه به کمک مردم بیاید، اما امام از معدود افرادی بودند که به این سمت حرکت نکرد و باور داشت اگر مردم متحد باشند بدون دست بردن به سلاح می‌توانند به خواسته‌های خود برسند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در در شرایط موجود نکته مهم پایداری انقلاب و رسیدن به اهداف انقلاب است افزود: رسیدن به این مهم در گرو کارآمدی نظام است.

وی با بیان اینکه رسیدن به معنویت نیازمند برخورداری از امکانات ابتدایی زندگی است افزود: اگر جامعه‌ای بتواند در مسایل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی فرآیندی را ایجاد کند که حداقل وقت به مسایل ابتدایی بگذرد قطعا انسان برای تعالی روح و روان خود فرصت پیدا می‌کند.

میرزایی گفت: امروز کارآمدی نظام در گرو اقتصادی توسعه یافته و با رشد اقتصادی بالاتر از تورم است تا مردم دغدغه‌هایی که امروز دارند را نداشته باشند تا بتوانند به تعالی معنوی برسند.

رییس دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوری پیشرفته کرمان در خصوص مسایل مربوط به آموزش عالی گفت: ما امروز با آموزش عالی‌ای مواجه هستیم که از نظر کمیت گسترش پیدا کرده  و کیفیت آموزش چندان مطلوب نیست.

وی با اشاره به سیاست‌هایی که وزارت علوم برای آینده آموزش عالی در نظر گرفته گفت: کنترل کمیت، افزایش کیفیت و جهت یابی مجموعه‌های دانشگاهی  مهمترین سیاست‌های وزارت علوم در دولت تدبیر و امید است.

میرزایی افزود: ما امیدواریم بتوانیم مجموعه دانشگاه تحصيلات تكميلي صنعتي و فناوری پیشرفته کرمان را با این سیاست‌ها تطبیق بدهیم.

برچسب ها: محمد میرزایی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

برگزیدگان نخستین رویداد داستان مصور دفاع مقدس معرفی و تجلیل شدند

زمان پخش فصل سوم سریال «سرزمین مادری» مشخص شد

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی هوا در مناطق مختلف کرمان

پانسمان‌های سوختگی بیمه نیست، اغلب بیماران قادر به تهیه آن نیستند / گلایه از غیراستاندارد بودن تخت‌های سوختگی کشور

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

امکان ثبت نام سرویس مدرسه از اول خرداد

مسئولان ذغالسنگ استان به دستگاه قضایی احضار شدند

اظهارات «تاج» درخصوص جزئیات جدید پرونده فساد در فوتبال

تاکید فرماندار بر رفع نقاط حادثه‌خیز کرمان: حفظ جان شهروندان مهمترین وظیفه است

ریزش زغال سنگ جان کارگر معدن کوهبنان را گرفت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)