کد خبر: ۱۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس پلیس آگاهی کرمان خبر داد
رئیس پلیس آگاهی استان کرمان گفت:۱۰ عضو باند سرقت مسلحانه‌ که از اتباع سایر کشورهای بیگانه بودند در روستاهای اطراف کرمان شناسایی و 7 نفر آنان دستگیر شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس، یدالله حسن‌پور ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: بر مبنایی بحث پیشگیری از وقوع جرائم که از نظر پلیس، بسیاری از جامعه‌شناسان و کارشناسان پیشگیری مقدم‌تر از درمان است و طی سال جاری توانستیم با کمک همه دستگاه‌های مرتبط از جمله اصحاب رسانه موفقیت‌های خوبی در زمینه کشف جرائم و کاهش بسیاری از جرائم را داشته باشیم و این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به اینکه امنیت و سلامت یکی از نیازهای اساسی جامعه است، افزود: در کشورهای همسایه ما ناامنی وجود دارد، اما با جانفشانی، ایثار، تامل ، پشتکار و ... همه نهادهای امنیتی  و همکاری مردم توانسته‌ایم در منطقه ناامن یک کشور امن  و باثباتی داشته باشیم.

حسن‌پور بیان کرد: واقعیت این است که ما در جامعه یکسری معضلات مانند انواع جرائم ، وقوع قتل، سرقت، تجاوز به عنف، جرائم  اقتصادی داریم و این تنها به کشور ما مربوط نمی‌شود، بلکه در تمام کشورهای دنیا این مسئله هست.

وی تصریح کرد: زمینه‌ها و بسترهای  وقوع جرائم در تمام کشورهای دنیا وجود دارد و کشور و استان کرمان هم از این امر هم مستثنا نسیتند، زمانی که بحث حقارت، عقده، بیکاری، اعتیاد، فقر، فاصله طبقاتی و ... باشد، یکسری جرائم هم طبیعتا به وجود می‌آید.

حسن‌پور عنوان کرد: در این مدت یک‌ساله با تعاملی که در مجموعه داخلی پلیس و تعاملی که با سایر سازمان‌ها از جمله دادگستری و نهادهای دخیل داشته‌ایم، قدم‌های بسیار موفقیت‌آمیزی در زمینه مهار بسیاری از جرائم برداشتیم.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان گفت: در زمینه سرقت از سال 90 تا 93 یک سیر صعودی داشته‌ایم، اما در خرداد ماه سال 93 با راه‌اندازی قرارگاه سرقت در سطح استان کرمان و اقدامات موثر انتظامی، قضائی و پلیسی توانستیم، روند صعودی سرقت را مهار کنیم.

وی بیان کرد: طی 10 ماه سال جاری در مجموع سرقت‌ها شاهد کاهش بالای پنج درصدی انواع سرقت‌ها در سطح استان کرمان هستیم.

 حسن‌پور افزود: ما در زمینه سرقت از منازل در این 10 ماه 9 درصد کاهش، سرقت اماکن 16 درصد، سرقت خودرو پنج درصد، لوازم داخل خودرو 11 درصد و سایر سرقت‌ها 11 درصد کاهش داشته‌ایم.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان تصریح کرد: در بعضی سرقت‌ها مانند سرقت احشام، کیف‌قاپی، جیب‌بری و سرقت مغازه افزایش سرقت داشته‌ایم.

وی بیان د اشت: در زمینه کشفیات ما در 10 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سطح استان کرمان بالای 16 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم و در همین مدت بالغ بر 497 باند سرقت متلاشی و یک هزار و 467 نفر متهم در این زمینه دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده شده‌اند

حسن‌پور گفت: دستگیری و اقدامات هدفمندی که در پلیس صورت گرفت، موجب حذف افراد فعال در چرخه جرم استان کرمان شد تا شاهد کاهش وقوع جرائم نسبت به مدت مشابه سال گذشته باشیم.

وی ادامه داد: طی 10 ماه گذشته سال جاری شاهد کاهش 26 درصدی سرقت‌های مسلحانه و افزایش 13 درصدی کشفیات در سطح استان کرمان هستیم.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: با تیزبینی، هوشیاری علمی، فنی و اشراف اطلاعاتی در چند ماه گذشته در سطح استان کرمان توانسته‌ایم، باند 10 نفره سرقت مسلحانه‌ای که در روستاهای اطراف کرمان اقدام به سرقت می‌کردند را شناسایی و هفت نفر را دستگیرو یک قبضه سلاح و اموال مسروقه کشف و ضبط کردیم و بالغ بر 500 میلیون تومان پسته سرقتی را در شهرهای کرمان و رفسنجان کشف و به صاحبان آنها بازگردانده شد و همه افراد این باند از اتباع سایر کشورها بودند.

وی با بیان اینکه در زمینه قتل هر چند یک درصد افزایش در استان کرمان داشته‌ایم، اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سطح استان کرمان 88 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم، عنوان کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل در زمینه آدم‌ربائی یک درصد و تجاوز به عنف 31 درصد کاهش وقوع جرم در سطح استان کرمان داشته‌ایم

حسن‌پور یادآور شد: اقدام بسیار خوب و موثری که در مجموعه  پلیس آگاهی در سطح استان کرمان انجام شد، تشکیل کارگروه ویژه قتل‌های کشف نشده سنوات قبل است با تشکیل این کارگروه قتل‌های کشف نشده سال 93 به قبل از تاریخ دوم تیرماه سال جاری تا کنون 46 فقره پرونده که قاتلان آنها سال‌های زیادی در سطح استان کرمان و یا کشور متواری بودند و فکر می‌کردند، دیگر قانون پیگیر آنها نیست، توانسته‌ایم آنها را شناسایی و تحویل مراجع قضائی دهیم.

وی بیان داشت: در زمینه  جرائم خشن به ویژه آدم‌ربائی تا کنون اجازه نداده‌ایم، آدم‌ربایان با انگیزه اخاذی بتوانند موفق و باج دریافت کنند و به مقاصد شوم خود برسند.

حسن‌پور تصریح کرد: در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی اقدامی در پلیس آگاهی استان کرمان انجام داده‌ایم و طی 15 روزه گذشته قرارگاه مبارزه با کالای قاچاق را در سطح استان کرمان و شهرستان‌های هدف راه‌اندازی  کرده‌ایم و مقام معظم رهبری بر مبارزه با کالای قاچاق تاکید دارند.

وی بیان کرد: استان کرمان در مجاورت دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان که  آلوده به کالای قاچاق و ارز هستند، قرار دارد و استان ما در مسیر ورود کالای قاچاق از این دو استان به داخل  کشور است.

حسن‌پور تاکید کرد: طی 10 ماه گذشته بالغ بر 20 درصد افزایش ریالی انواع و اقسام کشفیات کالای قاچاق بوده است و حدود 35 درصد پرونده‌ها در زمینه کشف کالای قاچاق و پنج درصد افزایش دستگیری متهمان در زمینه کشف کالای قاچاق  در سطح استان کرمان داشته‌ایم.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان افزود: مبارزه با کلاهبرداری، پولشویی، زمین‌خواری، خیانت در امانت، شرکت‌های هرمی و ... با جدیت در مجموعه پلیس آگاهی دنبال می‌شود

وی تصریح کرد: طی 10 ماه سال جاری در زمینه جرائم کلاهبرداری 131 درصد افزایش کشف داشته‌ایم و در زمینه جعل هم سه درصد افزایش کشف نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم

حسن‌پور با اشاره به اینکه اگر شهروندان دقت نظر داشته باشند، برخی از جرائم اتفاق نمی‌افتد، تصریح کرد: سرقت از داخل خودرو 30 درصد انواع سرقت‌های ما را تشکیل می‌دهند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

امتحانات نهایی توسط آموزش و پرورش برگزار نمی‌شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

وزارت بهداشت: اعتبار درمان رایگان مصدومان تصادفاتی کامل پرداخت نمی‌شود

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)