کد خبر: ۱۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس کل دادگستری کرمان:
همه اذهان جامعه و فضاهای تبلیغاتی در فرصت تبلیغات انتخاباتی معطوف به بیانات، رفتارها و مواضع نامزدهای مجلس شورای اسلامی است و این افراد باید در این مسیر مواضعی را انتخاب کنند که مطلوب رهبری، مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: صحنه رقابت های انتخاباتی نباید تبدیل به فرصت انتقام جویی و تقویت تضادها شود.

به گزارش ایرنا یدالله موحد روز چهارشنبه در نشستی با نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و روسای ستادهای انتخاباتی آنها در حوزه انتخابیه کرمان و راور افزود: انتخابات باید فرصتی برای ایجاد وحدت و عظمت آفرینی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت سرافراز ایران باشد.

وی از نمایندگی مجلس شورای اسلامی به عنوان کاری حساس و سرنوشت ساز یاد کرد و ادامه داد: با آغاز فرصت تبلیغات انتخاباتی در آستانه مقطع حساسی از فرایند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی تاکید کرد: همه اذهان جامعه و فضاهای تبلیغاتی در فرصت تبلیغات انتخاباتی معطوف به بیانات، رفتارها و مواضع نامزدهای مجلس شورای اسلامی است و این افراد باید در این مسیر مواضعی را انتخاب کنند که مطلوب رهبری، مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

رئیس کل دادگستری کرمان انتخابات را عرصه تحقق اراده ملت برای تعیین سرنوشت خویش دانست و گفت: از این رو انتخابات دارای اهمیت و جایگاه بلندی است و مردم در ایفای این رسالت و تکلیف نقش مهمی را بر عهده دارند.

وی بیان کرد: شرکت در انتخابات وظیفه دینی، ملی و انسانی آحاد ملت است و باید به آن به بهترین شکل ممکن عمل شود.

موحد گفت: به یقین مردم ایران اسلامی به مانند ادوار گذشته و بلکه مصمم تر و باشکوه تر، بر اساس رهنودهای رهبری به این حق و تکلیف الهی خود عمل می کنند.

وی تصریح کرد: مشارکت باشکوه و عظمت آفرین ملت ایران موجب حیرت جهانیان خواهد شد زیرا این ملت به رغم همه مشکلاتی که با آنها مواجه بوده و بسیاری از مشکلات از سوی دشمنان تحمیل شده، پای اهداف و آرمان های خود ایستاده است و مسیر استقلال را با عزت طی می کند و اجازه دخالت را به کسی نخواهد داد.

این مقام قضایی گفت: همه دست اندرکاران و به ویژه رسانه ها تکلیف دارند تا با اقدامات سنجیده و تدابیر لازم بستر و فضای آرام و امید آفرین را برای حضور همه واجدان شرایط برای حضور در انتخابات فراهم کنند. 

وی افزود: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارای ساز و کارها، شرایط و ترتیبات قانونی خاص خود است و هر کس با هر مسئولیتی وارد عرصه انتخابات شود باید خود را ملتزم به نظامات حاکم بر انتخابات بداند و بر اساس آن عمل کند.

وی تاکید کرد: اصل قانونی بودن انتخابات برای همه قابل رعایت است و باید به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: در مقطع تبلیغات انتخاباتی، داوطلبان و هواداران آنها باید به این امر مهم توجه داشته باشند که برای موفقیت و جلب آرای مردم نباید از هر شیوه مغایر با اخلاق اسلامی و قانون استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه در جریان انتخابات موظف به رعایت ضوابط، اخلاق دینی، اخلاق اجتماعی و فرهنگ اسلامی هستیم، گفت: متاسفانه برخی اوقات دیده می شود که توسط برخی افراد جهت گیری های تبلیغاتی با اخلاق و فضائل دینی یا با قوانین مربوطه فاصله زیادی دارد.

موحد اظهار کرد: متاسفانه در برخی موارد، نامزدهای انتخاباتی، حیثیت و شئون رقیب خود را نادیده گرفته و آن را دستخوش برخی از ناملایمات قرار می دهند و تنها راه موفقیت خود را بیرون راندن حریف از طریق تخریب او می دانند. 

وی گفت: مگر می شود کسی خود را ملتزم به اسلام و تعالیم و فرایض دینی بداند اما اخلاق اسلامی را در فضای انتخاباتی رعایت نکند و حرمت مومن و مسلمان را نادیده بگیرد.

وی افزود: مگر می شود دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، انقلاب و خون شهدا را مورد بی توجهی قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: البته هر نقدی را نباید تخریب دانست و تمایز بین نقد و تخریب را باید تشخیص داد.

وی عنوان کرد: کسی که نامزده شده است باید سعه صدر داشته و انتقادپذیر باشد و از دستگاه قضایی انتظار نداشته باشد هر فردی که نقدی مطرح کرد را مورد پیگیری قضایی قرار دهیم.

وی گفت: آدرس و مشخصات ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی نیز باید به فرمانداری ها اعلام شود.

موحد به فعالیت ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی اشاره و بیان کرد: در ماده 67 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی وظیفه اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی بر عهده دستگاه قضایی گذاشته شده که در همین راستا ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی تشکیل شده است.

وی گفت: رفتارهایی که در قانون انتخابات به عنوان جرم مطرح شده است مخل نظم، قانون و سلامت انتخابات هستند و برای انتخابات سالم باید تلاش کنیم که تخلفی صورت نگیرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان افزود: قضات ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرکز استان و شهرستان ها تعیین شده اند.

وی خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخاباتی از هرگونه احضار منتهی به جلب و بازداشت مصون هستند اما روسای ستادها و هواداران ممکن است به واسطه اقدامات غیر قانونی خود به مراجع قضایی احضار می شوند.

وی تاکید کرد: رسیدگی به جرایم نامزدها نیز پس از انتخابات صورت خواهد گرفت.

موحد گفت: تاکید می شود که حرکت ها و اقدامات نامزدها بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

وی با تاکید بر اینکه خرید و فروش رای مردم یکی از جرایم مهم است، گفت: رای مردم دارای اهمیت و در سرنوشت کشور بسیار تاثیرگذار است و دستگاه قضایی در برخورد با جرایم مبنی بر خرید و فروش آرای مردم نهایت دقت و جدیت را خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تهدید و تطمیع در انتخابات، رای دادن با شناسنامه دیگری یا با شناسنامه جعلی، ایجاد رعب و وحشت بین رای دهندگان، دخالت با سمت مجعول در برگزاری انتخابات، رای دادن بیشتر از یک مرتبه و هر فعالیتی که در برگزاری انتخابات خلل ایجاد کند، جرم است و مورد برخورد قانونی قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: جرایم انتخاباتی به دو دسته فردی و عمومی است که در جرایم فردی، فرد باید شکایت کند و در جرایم عمومی دادستان به عنوان مدعی العموم می تواند اعلام جرم کرده و به این جرایم رسیدگی کند.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند برگزار می شود.

148 نامزد در استان کرمان برای 10 کرسی مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می کنند.
برچسب ها: انتخابات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)