کد خبر: ۱۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس ستاد انتخابات شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: اگر می‌خواهیم در مقابل اقتدارگرایان بایستیم، باید صبر داشته باشیم. با تاکتیک مناسب و درک موقعیت پیشرفت می‌کنیم.
علی صوفی در همایش اصلاح‌طلبان و حامیان دولت که به همت ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان برگزار شده بود، با گرامیداشت ایام فاطمیه اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم از فرصت تبلیغات حداکثر استفاده را ببریم. عزای حضرت فاطمه برای همه ما غمی عظیم است. امیدواریم بتوانیم هم این نوع همایش‌ها را داشته باشیم و هم چنین ایامی را پاس بداریم تا از طرفی هم جلوی بهانه‌جویان گرفته شود.

وی خروج تندرویان از عرصه سیاسی را هدف اصلی اصلاح‌طلبان خواند و گفت:‌ مساله اصلی حق‌طلبان شناخت حق از باطل نیست بلکه انتخاب تاکتیک مناسب برای از میان برداشتن باطل است. اصلاح‌طلبان از اول قرار بود برای خروج تندروها از عرصه سیاسی تلاش حداکثری داشته باشند. همه چهره‌ها در این عرصه قدم گذاشتند اما متاسفانه ترفندهای غیر سیاسی باعث شد تا نتوانیم آن شکلی که می‌خواهیم به انتخابات وارد شویم.

رییس ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان تهران افزود: از روزی که در تهران رد صلاحیت‌ها اعلام شد و متوجه شدیم چهره‌های شاخصمان رد شده‌اند، اعلام کردیم تا کسانی که فکر می‌کنند به اصلاحات وابستگی دارند رزومه‌های خود را برای ما بفرستند. این کار را کردیم چراکه تجربه سال 92 را در کارنامه‌مان داشتیم. حدود 350 نفر برای ما رزومه فرستادند. از میان آن‌ها با فرم‌های ارزیابی که به صورت علمی طراحی شده بود 120 نفر را شناسایی کردیم و در یک کمیته کارشناسی با این عزیزان گفت‌وگو کردیم و با دیدگاه و نظراتشان آشنا شدیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: هیات رییسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مسئولیت انتخاب افراد از میان این 120 نفر را بر عهده گرفت. تعاملی هم با دولت انجام شد، چراکه دولت آقای روحانی با رأی اصلاح‌طلبان بر سر کار آمد و مجلس آینده می‌تواند با او همگام‌تر باشد.

صوفی خاطرنشان کرد: در اثر تعاملی که با نمایندگان دولت داشتیم این لیست 30 نفره تعیین و اعلام شد. ما چاره‌ای جز مقاومت نداریم. اگر می‌خواهیم در مقابل اقتدارگرایان بایستیم باید صبر داشته باشیم. بدون انتخابات تاکتیک مناسب و درک موقعیت نمی‌شود پیشرفت کرد. جامعه ما به درک درستی رسیده اما تذکر هم باید داد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین یادآور شد: باید بدانیم در چه شرایط سخت و ناهمواری هستیم. نباید اجازه دهیم آرامش ما را برهم بزنند. شعار ما آرامش است. باید بر احساساتمان غلبه و عقلانیت را حاکم کنیم تا این راه ادامه پیدا کند.

صوفی تصریح کرد:‌ من امیدوارم این مشی که مردم عزیز دنبال کرده‌اند برای ما پیروزی بیاورد. اگر مردم بر سر صندوق‌های رای نیایند فضا امنیتی می‌شوند. اگر بیایند دموکراسی حاکم می‌شود. ما اثبات کردیم هروقت مردم با اصلاح طلبان همراه بودند رقبا از حضور مردم ترسیده‌اند.

وی در پایان گفت: رقبای ما ابزارها و لوازم حضور مردم را از بین می‌برند. این در حالی است که ما اصلاح‌طلبان صداقت داریم، پاکدستیم و دولت اصلاحات پاکدست‌ترین دولت جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایسنا، این همایش با حضور گسترده مردم در سالن والیبال خیابان حجاب برگزار شد. مردم با در دست داشتن بادکنک‌های آبی و سبز شعارهایی از جمله اصلاحات پیروز انتخابات سرمی‌دادند.

در این برنامه اکثر کاندیداهای حاضر در لیست تهران و اعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و چهره‌های شناخته‌شده سیاسی از جمله علی شکوری‌راد، الهه کولایی‌، غلامرضا انصاری، مهدی نادمی و صادق زیباکلام حضور داشتند.
برچسب ها: صوفی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پلمب 2 واحد تولید بلوک سقفی غیراستاندارد در شهر کرمان

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)