کد خبر: ۱۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
دکتر زهره سالاری، نامزد ائتلاف اصلاح‌طلبان شهرستان‌های کرمان و راور:
دکتر زهره سالاری، نامزد ائتلاف اصلاح‌طلبان شهرستان‌های کرمان و راور گفت: بازاری ها یکی دو سال بعد از اعمال تحریم‌ها آثارشان‌ را دیدند و آن زمان تورم به 40 درصد رسید و اگر دکتر روحانی رییس جمهور نمی شد تورم از 100 درصد هم بالاتر می رفت.
دکتر زهره سالاری، نامزد ائتلاف اصلاح‌طلبان شهرستان‌های کرمان و راور گفت: بازاری ها یکی دو سال بعد از اعمال تحریم‌ها آثارشان‌ را دیدند و  آن زمان تورم به 40 درصد رسید و اگر دکتر روحانی رییس جمهور نمی شد تورم از 100 درصد هم بالاتر می رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی گفتارنو؛ زهره سالاری در همایش اصناف و بازاریان اصلاح طلب کرمان تصریح کرد: بنده از همان ابتدای دانشجویی سعی کردم همیشه در عرصه علمی و سیاسی حضور فعال داشته باشم و مردم گرانقدر ما حق دارند بدانند در دولت گذشته چه به سر اقتصاد ما آمده است و علت این همه نابسامانی ریشه اش کجا بوده که قاچاق کالا به 20 میلیارد دلار رسید. 


این نامزد اصلاح‌طلب اضافه کرد: ارثیه‌ای که به دولت آقای روحانی رسید شکاف طبقاتی و فساد مالی بود که این بسیار دردناک بود و در آن زمان متاسفانه در بازار کالاهای نامناسب و یک بار مصرف و با کیفیت بسیار پایین بود؛ اقلامی که می توانستیم در مملکت خودمان راحت تولید کنیم از طریق واردات، داخل مملکت شد و به تولیدات داخلی ما ضربه می زد. 
وی خاطرنشان ساخت: منطقی‌ترین کار این است که تولیدات داخلی خودمان رونق پیدا کند ولی متاسفانه با وارد شدن کالاهای نامناسب مردم ما حتی دیگر قدرت خرید کالای ارزان را هم نداشتند و مشکلات معیشتی و اقتصادی روز به روز بیشتر شد. 
این استاد دانشگاه با با تاکید بر اینکه باید این مسائل ریشه یابی اساسی شود، گفت: علت اصلی این مشکلات را می توان در نبود  قانونمندی و برنامه ریزی در مملکت دانست. 
وی یادآور شد: متاسفانه در مملکت ما با اینکه چشم انداز 20 ساله و برنامه های میان مدت 5 ساله و بعد از آن حتی برنامه های کوتاه مدت یک ساله با شاخص های کیفی و کمی دقیق مشخص شد اما مشکلات همچنان ادامه داشت. 
سالاری منحل کردن سازمان برنامه و بودجه توسط احمدی نژاد را یکی از مشکلات کار دانست و افزود: هرجا که برنامه‌ریزی نباشد قطعا بی نظمی پیش خواهد آمد و حق ملت بزرگ ما این نبود و دردناک تر از آن اینکه در کنار چنین دولتی افرادی در مجلس وجود داشتند که نه تنها سکوت کردند بلکه تائید و همراهی هم کردند. 
وی در ادامه با اشاره به اینکه هر چیزی چهارچوب و قانون می‌خواهد و اگر اصول نباشد مملکت با این عظمت به هم می ریزد، تصریح کرد: مملکتی با این همه ظرفیت چرا باید به دلیل بی‌قانونی و بی‌برنامگی به این روز بیفتد و بعد هم مهر سکوت بر لب‌ها زده شود در حالی که مجلس باید گوش و چشم ملت باشد و اگر دولت خلاف برنامه ریزی‌های اساسی مملکت عمل کرد این مجلس است که باید بیدار باشد. 
این عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه رعایت قوانین و نظارت بر آن باعث رونق اقتصادی می شود، گفت: ما از شعار زیاد ضربه خوردیم و بعد از 37 سال خانم ها پا در عرصه گذاشتند و امیدواریم مردان باور کنند که خانم ها نه شعار می دهند و نه دروغ می گویند. 
وی افزود: امیدواریم بتوانیم در مجلس با تصویب قوانین درست و منطقی و براساس نظارت کارشناسی برای حل مشکلات اقتصادی، تثبیت بازار و رونق ونظم کارخانجات تولیدی گام های بلندی را برداریم. 
نامزد اصلاح‌طلبان خاطرنشان ساخت: یکی از برنامه‌هایم این است که در کمیسیون‌های تخصصی از کارشناسان خبره در هر حیطه استفاده کنم و با نظرات کارشناسی افراد مختلف استفاده بهینه را از فرصت‌ها داشته باشیم و وقتی قانون تصویب شد بتوانیم با نظارت دقیق و دلسوزانه در جهت رفع مشکلات مملکت و مردم اقدامات لازم را انجام دهیم. 
وی افزود: امیدواریم با حضور پررنگ در روز جمعه نشان دهیم که ما متوجه مشکلات هستیم و مجلسی همسو با دولت تدبیر و امید می‌خواهیم و معتقدیم اگر بخواهیم قضایای تحریم برنگردد و برجام تحقق پیدا کند و رونق اقتصادی را داشته باشیم با حضور پررنگمان در صحنه انتخابات این را ثابت خواهیم کرد که ما همه چیز را درک می کنیم و هوشیاریم و متوجه خوب و بد مملکت هستیم و می خواهیم "نه" محکم به کسانی بگوییم که فکر می کنند ما هیچ چیز نمی دانیم. 
سالاری با بیان اینکه دولت روحانی تحریم هایی را که کاغذ پاره می خواندند برداشت اما هنوز دولت نیاز به کمک دارد، تصریح کرد: در گام دوم به دنبال مجلسی مستقل هستیم که چوب لای چرخ دولت نگذارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

قریب به 20 هزار پرونده در کرمان با صلاح و سازش مختومه شد / نجات ۱۶۵ نفر از قصاص

اهدای اعضای بدن بانوی جیرفتی به سه بیمار نیازمند عضو

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

هشدار یک متخصص داخلی از وضعیت نگران کننده چاقی در کشور

معاون دادگستری کرمان: وسایل نقلیه توقیفی برابر قانون تعیین تکلیف شوند

انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته‌های اخیر/ دعوای‌شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

بیست‌و‌نهمین جشنواره شعر رضوی در کرمان به ‌کار خود پایان داد

3 کشته در برخورد دو دستگاه خودرو در جاده جیرفت کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)