کد خبر: ۱۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر کشور: نتایج انتخابات تا ظهر شنبه اعلام می‌شود
"اگر همه افراد هم از شهرهای دیگر در تهران جمع شوند مشکلی نیست. برای انتخابات مجلس در دور اول هر کس هر کجا که باشد در روز انتخابات می‌تواند رأی دهد و از نظر قانونی مشکلی نیست، اما اگر این‌ها سازماندهی شده و هدف‌دار منتقل شده باشند، تخلف است و ما با آن برخورد می‌کنیم".
وزیر کشور در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال انتقال سازماندهی شده رأی دهندگان از نقاط مختلف کشور به تهران گفت: "اگر همه افراد هم از شهرهای دیگر در تهران جمع شوند مشکلی نیست. برای انتخابات مجلس در دور اول هر کس هر کجا که باشد در روز انتخابات می‌تواند رأی دهد و از نظر قانونی مشکلی نیست، اما اگر این‌ها سازماندهی شده و هدف‌دار منتقل شده باشند، تخلف است و ما با آن برخورد می‌کنیم". 

رحمانی فضلی گفت: سازماندهی يك ميليون نفر و انتقال آنها با اتوبوس کار دشواری است. او گفت: "از فرمانداری‌ها هم خواسته‌ایم که اگر در شهرستان ها مواردی مبنی بر انتقال برخی افراد به صورت سازماندهی شده به تهران برای روز انتخابات وجود دشت، به ما گزارش کنند". قبلا رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی گفته بود که مخالفان دولت از مدتی پیش در "جلسات سری" خود تصمیم گرفته اند که حدود یک میلیون رأی دهنده را با استفاده از امکانات عمومی نهادهای خاص، از نقاط مختلف کشور برای رأی دادن به نفع خود به تهران بیاورند.

وزیر کشورهمچنين گفت: با پایان یافتن رای‌گیری، شمارش آرا آغاز خواهد شد و سعی ما بر این است که تا ظهر روز شنبه نتایج انتخابات اعلام شود. عبدالرضا رحمانی فضلی با بیان اینکه هماهنگی‌های خوبی با تمام دستگاههای وزارتی و اجرایی انجام شده است اظهار داشت: در حوزه امنیتی نیز که بسیار مهم است تا الان هیچ گزارشی که موجب نگرانی شود اعلام نشده است که این نشان از هماهنگی بین تمام دستگاههای اجرایی و نظارتی دارد. 

رحمانی فضلی با اشاره به آمار این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان گفت: در روز هفت اسفند ۴ هزار و ۹۷۹ نفر برای مجلس رقابت می‌کنند و ۱۵۹ نفر برای خبرگان. وی افزود: در این دوره بعضی از تایید صلاحیت‌ها در آخرین دقایق رخ داد به طوری که مواردی داشتیم که سه روز از موعد تبلیغات گذشته بود که شورای نگهبان افرادی را تایید صلاحیت کرد. این شورا در دور اخر ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ نفر را تایید کرد و در روز آخر نیز ۴۰ تا ۵۰ نفر اجازه حضور در رقابت‌های انتخاباتی داد. وزیر کشور تصریح کرد: انتخابات از ساعت ۸ صبح روز جمعه شروع می‌شود واز مردم می‌خواهم که از اول وقت پای صندوق‌های رای حضور داشته باشند و با توجه به تعداد زیاد افراد کاندید برای انتخابات مجلس از قبل لیست خود را آماده کنند. 

وزیر کشور ادامه داد: در این دوره نوشتن کد کاندیدا الزامی نیست اما بهتر است مردم به سبب تشابه اسمی که ممکن است در حوزه انتخابیه آن‌ها وجود داشته باشد کد را بنویسند و در خصوص کد ملی نیز با توجه به مصوبه دولت هر کسی که در انتخابات رای می‌خواهد بدهد باید کد ملی داشته باشد و اگر افرادی کارت ملی نداشته اما کد ملی خود را به خاطر داشته باشند باز هم می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. اصل شناسنامه نیز حتما باید همراه افراد رای دهنده باشد. وی با اشاره به دوره‌های قبل انتخابات گفت: در برخی مقاطع افرادی که شناسنامه نداشتند می‌توانستند با کارت معرفی رای بدهند که این در زندان‌ها و پادگان‌ها بیشتر اتفاق می‌افتد اما امسال این اتفاق نخواهد افتاد و تمام افراد ملزم به داشتن شماره ملی و اصل شناسنامه هستند. 

رحمانی فضلی اظهار کرد: رای دادن در ۹۰ درصد شهرستان‌ها در‌‌ همان ساعات اعلامی، تمام می‌شود اما در حوزه انتخابیه‌های شهرهای بزرگ از جمله تهران این انتظار را داریم که با توجه به تعدد افراد، ساعت رای گیری تمدید شود. وزیر کشور ادامه داد: با پایان یافتن رای‌گیری، شمارش آرا آغاز خواهد شد و سعی ما بر این است که تا ظهر روز شنبه نتایج انتخابات اعلام شود. وی افزود: با توجه به اینکه تهران سی کرسی در مجلس دارد، از مردم می‌خواهم که تمامی ۳۰ نفر را بنویسند و از این حق خود استفاده کنند زیرا در غیراین صورت احتمال اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شود و دوباره به کشور هزینه‌های اجرایی تحمیل شود، زیاد است. 

وزیر کشور در مورد اینکه آیا مدارسی که در آن انتخابات برگزار می‌شود، روز شنبه تعطیل خواهد بود، گفت: اصل ماجرا این است که سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد که احتمال دارد برخی از مدارسی که محل اخذ رای است، تعطیل شود اما برخی این جمله را به معنای تعطیلی تمام مدارس درنظر گرفتند. اکنون حرف آخر این است که ما با وزارت آموزش صحبت کردیم که اگر بتوانند دو اتاق مستقل به ما بدهند، نیازی به تعطیل مدارس نیست. وی تاکید کرد: وزارت کشور بدنبال تعطیلی روز شنبه نیست و در ‌‌نهایت تصمیم آن به عهده وزارت آموزش است. 

رحمانی فضلی در مورد اینکه در صورت دو مرحله‌ای شدن انتخابات، مرحله دوم چه زمانی برگزار خواهد شد، گفت: ابتدا باید صبر کرد تا شورای نگهبان تمامی انتخابات در حوزه‌های مختلف را بررسی و تائید کند. پس از آن در جلسه‌ای با شورای نگهبان تاریخ مرحله دوم را مشخص خواهیم کرد که یا نیمه دوم فروردین و یا نیمه اول اردیبهشت سال آینده خواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)