کد خبر: ۱۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رسول منتجب نیا:
انتخابات در ایران در واقع تجلی گاه اراده مردم است. مردم با انتخاب خود می توانند سرنوشت خود را تعیین کنند. حتی رای ندادن هم خودش یک انتخاب است. نتیجه رای ندادن های قبلی را دیده ایم. چندان مثبت نبوده است.
«انتخابات  در ایران در واقع تجلی گاه اراده مردم است.  مردم با انتخاب خود  می توانند سرنوشت خود را تعیین کنند. حتی رای ندادن هم خودش یک انتخاب است. نتیجه رای ندادن های قبلی را دیده ایم. چندان مثبت نبوده است.»

حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا با بیان این موضوع به  «انتخاب» افزود:  هر شهروند ایرانی که به آینده خود و کشورش علاقه دارد قطعا  باید در انتخابات شرکت کند. انتخابات یک فرصت برای ایرانی ها است که سرنوشت خود را تعیین کنند. هر زمان که مردم ایران رای نداده اند نتایج بدی گرفته ایم. اگر مردم رای ندهند برای 4 سال  دیگر فرصتی ندارند که جبرانش کنند. در واقع رای ندادن مردم مساوی با این است که  باید چهار سال مجلسی نا مطلوب را تحمل کنند. اما اگر مردم برای تعیین سرنوشت خود حضور پیدا کنند. با امید به آینده می توانند مجلسی بهتر را بسازند.  

منتجب نیا انتخابات را داری دو وجه  سلبی و ایجابی دانست و گفت: حضور در انتخابات  چه  از نظر  اثباتی و ایجابی چه از نظر   سلبی و نفی مهم است. مثلا انتخاب کسی که برنامه ها و نظراتش را می پسندیم یا  انتخاب نکردن کسانی که برنامه ها و نظرات آنان را مفید نمی دانیم، ازهر دو منظر انتخابات مهم است. کسی که رای نمی دهد عملا خودش را از تعیین سرنوشت مملکت حذف کرده است..

وی اضافه کرد: مردم باید  در انتخابات شرکت کنند و رأی بدهند، چون وقتی در انتخابات شرکت نمی کنند عملا حق خود را نادیده گرفته اند. در واقع کاری کرده اند که یک عده معدود به جای آنان تصمیم بگیرند.  هر زمان که مردم بیشتر در  انتخابات شرکت کرده اند ، نمایندگانی بهتر و  موردپسند مردم راهی مجلس شده اند. هر زمان هم که کمتر در انتخابات شرکت کرده اند، وضعیت بدتر شده است. نمونه مشخص آن را در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 84 شاهد بودیم. خساراتی که از عدم شرکت مردم در انتخابات آن سال به کشور وارد شد بسیار زیاد بود.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که مردم نباید حق انتخاب خود  صرف‌نظر کنند گفت: هر زمان  که مردم از حق انتخاب خود استفاده کرده اند نتیجه مطلوب تری گرفته ایم. اما زمانی که مردم به دلایل مختلف از روی نا امیدی  نخواستند در انتخابات شرکت کنند ضرر کرده ایم.  

منتچب نیا با اشاره به مجلس نهم گفت: همین مجلس گذشته را در نظر بگیرید. این مجلس محصول رای ندادن مردم بود تا عده ای با رای 5 درصد 3 درصد واجدین شرایط وارد مجلس شوند. 

قائم مقام حزب اعتماد ملی در ادامه از مردم خواست با حضور در انتخابات نمایندگانی را برگزینند که با عقلانیت برای بهتر شدن وضعیت زندگی مردم تلاش کنند.

 وی در این مورد گفت: اگر مردم حضور پیدا نکند شاید برای سال های آینده بارها پشیمان شوند که چرا رای نداندند و یک عده خاص با رای اندک وارد مجلس شده اند. اما ان زمان انگشت پشیمانی گزیدن سودی ندارد. پس بهتر است روز جمعه با حضور پر شور در انتخابات آینده خود را لااقل برای 4 سال تضمین کنند تا دیگر جایی برای پشیمانی باقی نماند.  
برچسب ها: منتجب نیا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

واکسیناسیون دام‌های استان کرمان علیه طاعون نشخوارکنندگان

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)