کد خبر: ۱۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد
با اجرای برجام و گشایش‌های سیاسی ایجاد شده مشکلات و مسائل شرکت ملی صنایع مس ایران در خصوص صادرات محصولات بر طرف خواهد شد.
با اجرای برجام و گشایش‌های سیاسی ایجاد شده مشکلات و مسائل شرکت ملی صنایع مس ایران در خصوص صادرات محصولات بر طرف خواهد شد.

حل مشکلات صادراتی شرکت مس با اجرای برجام
به گزارش مس پرس، رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه رکودی در حوزه فروش محصولات شرکت ملی صنایع مس ایران به خاطر تحریم‌ها و شرایط سیاسی کشور وجود داشت، گفت: این شرایط باعث شده بود که در بعضی مواقع شرکت مس در رتق و فتق هزینه‌های جاری مشکل داشته باشد ولی با ایجاد گشایش‌های سیاسی در کشور، و رفت و آمد هیات‌های تجاری خصوصا شرکت‌های بزرگ معدنی، شرکت مس قراردادهای خوبی در زمینه فروش کنسانتره و کاتد با شرکت‌های‌ مختلف منعقد کرد به طوری که در شرایط کنونی بخش زیادی از مشکلات مربوط فروش محصولات شرکت مس در حال بر طرف شدن است.

وی با اشاره به اکتشاف‌های در حال انجام که در محدوده بیش از 250 هزار کیلومتر مربع است، افزود: طی انجام عملیات‌های اکتشافی محدوده‌های امیدبخش مس کشف شده است و در حال حاضر نیازمند انجام مطالعات بیشتر است.

کرباسیان تاکید کرد: نکته ای که وجود دارد این است که با کشف معادن مس جدید و با توجه به ظرفیت‌های کشور در حوزه مس باید انحصار مس شکسته شود.

وی افزود: به خاطر همین نگاه بود که در سال جاری شرکت ملی صنایع مس ایران دو معدن درآلو و چاه فیروزه را به بخش خصوصی واگذار کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت مس با اشاره به واگذاری چند معدن و پروژه دیگر شرکت به بخش خصوصی گفت: در صورتی که شرایط اقتصاد جهانی بهبود یابد و نیاز به مس افزایش پیدا کند واگذاری این معادن و پروژه‌ها به بخش خصوصی نیز سریع‌تر اجرایی خواهد شد.

کرباسیان در ادامه با بیان اینکه در آستانه برنامه قانون ششم توسعه و برنامه بودجه سال 95 هستیم اظهار داشت: با توجه به تاکیدات و راهنمایی رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام فروشی و تاکید دولت بر عملی سازی اقتصاد مقاومتی در تلاش هستیم یکی از شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی را که اهمیت دادن و برجسته کردن نقش معادن در اقتصاد است را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه معادن عمدتا در مناطق محروم واقع شده اند، تاکید کرد: هر واحد در حوزه معدن حداقل سه واحد ارزش افزوده ایجاد می‌کند و با توسعه معادن و صنایع وابسته به آن توسعه و اشتغال زایی در این مناطق نیز بدست خواهد آمد.

کرباسیان با اشاره به طیف فعالیت‌های ایمیدرو در سه سال گذشته گفت: اصلی ترین حوزه فعالیت ایمیدرو در سال‌های اخیر مسئله اکتشافات بوده است.

کرباسیان در تشریح عملکرد ایمیدرو در سال 94 اظهار داشت: عملیات فازهای شناسایی و پی جویی اکتشاف در 20 استان شامل 25 پهنه در بیش از 250 هزار کیلومتر مربع گستره کشور در حال اجرا و پی‌گیری است.

کرباسیان تصریح کرد: در پی انجام عملیات اکتشافی، بیش از 300 محدوده امید بخش معدنی جدید در برخی از پهنه‌های کشور شناسایی شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو  در خصوص 300 محدوده معدنی امید بخش گفت: این پهنه‌ها در سنگان خراسان رضوی، نوار مرزی سیستان و بلوچستان، سراوان استان سیستان و بلوچستان، نوار مرزی خراسان جنوبی، پهنه آباده جازموریان، مرکز ایران و استان اردبیل واقع شده‌اند.

وی افزود: در این میان سنگان خراسان رضوی با 76 محدوده و استان اردبیل با 10 محدوده دارای بیشترین و کمترین محدوده‌های امید بخش در گستره کشور هستند که در پی این عملیات اکتشافی کشف شد.

وی با اشاره به انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی از سوی ایمیدرو در سال جاری گفت: حمایت از تزها و پایان نامه‌های مرتبط با حوزه معدن، همکاری‌های آموزشی و پژوهشی با داشگاه‌های برتر، تقویت مرکز تحقیقات در کرج و تمرکز بر انجام مطالعات بر روی عناصر نادر خاکی از مهمترین اقدامات ایمیدرو در حوزه پژوهشی و آموزشی بوده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در پایان با اشاره همکاری‌های صورت گرفته با مراکز فنی و حرفه ای کشور در خصوص آموزش کارگران بخش معدن جهت افزایش بهره وری و سطح ایمنی تصریح کرد: در اسفندماه سال جاری در مرکز تحقیقات کرج از 68 ماده معدنی نادر و گرانقدر رونمایی خواهیم کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

وعده حل مشکل شغل، بیمه و حقوق ورزشکاران توسط وزیر ورزش و جوانان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)