کد خبر: ۱۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کشور:
عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کشور گفت: اگر انتخابات را امری خیر بدانیم برنده و بازنده در آن معنایی ندارد.
عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کشور گفت: اگر انتخابات را امری خیر بدانیم برنده و بازنده در آن معنایی ندارد.

حسن رسولی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه هر مسابقه‌ای برنده و بازنده داشتن را به همراه دارد، اظهار کرد: به عنوان یک فعال سیاسی و یک کارشناس انتخاباتی به برندگان انتخابات 7 اسفند توصیه می‌کنیم به تأسی از آموزه‌های دینی و اخلاقی نسبت به افراد و یا جریان رقیب و رقبای خود برخوردی صمیمانه و مشوقانه داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر انتخابات را یک مسابقه برای خدمت‌رسانی به انقلاب و کشور بدانیم در عالم انتخابات هیچ فرد و جریانی به صورت همیشگی بازنده یا برنده نمی‌ماند. به تعبیر قرآن کریم که می‌فرماید اقبال و روزگار بین دسته‌جات و طبقات مردم دست به دست و جابه‌جا می‌شود انتخابات نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیست.

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کشور با بیان اینکه برندگان نباید از برنده شدن قطعی دچار خودخواهی اغوا کننده شوند، افزود: بازندگان نیز نباید دچار استرس و ناامیدی شوند، اگر قصد شرکت‌کنندگان در انتخابات اعم از انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان را امر خیر بدانیم چون نیت واحد است تفاوت در نتیجه تاثیری در ثواب کردن هیچ کدام ندارد.

رسولی تاکید کرد: رقابت‌ها را پایان یافته تلقی کنید و با ‌احترام به رقیب زمینه هم افزایی، توان ملی و منطقه‌ای را برای پاسخ‌گویی به مطالبات مردم که رونق اقتصادی، افزایش سطح اشتغال، کاهش بیکاری جوانان و مهار آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد به مواد مخدر، طلاق و مسائلی از این دست است را مهیا کنیم و از همه ظرفیت‌های انسانی، ملی و منطقه‌ای برای پاسخ دادن عملیاتی به انتظارات مردم در مجلس استفاده کنیم. هر حرکتی خارج از این چارچوب صورت گیرد با شان و منزلت فرهنگی، تربیت دینی و اخلاقی ما ایرانیان همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه باید خداوند را برای همت دولت، قوای انتظامی و سایر دست‌اندرکاران امر انتخابات سپاسگزار باشیم، خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های مرتبط با انجام وظیفه و ارائه خدمات انتخاباتی بستر این رویداد مهم را فراهم کردند و از این جهت باید سپاسگزار باشیم.

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کشور در خصوص نتایج اولیه انتخابات عنوان کرد: نتایج اولیه مرحله اول انتخابات گویای آن است که اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در حوزه‌هایی که برای آنان نامزدی برای رقابت باقی مانده بود به موفقیت رسیدند که این ادعا در حوزه انتخابیه تهران، شمیرانات، اسلامشهر و شهر ری به وضوح قابل اثبات است.

رسولی تصریح کرد: در 50 تا 60 حوزه انتخابیه امکان رقابت برای ما باقی نمانده بود. با این وجود اگر نتیجه انتخابات تهران را در مجلس سیاسی‌ترین و معنادارترین پیام به حساب آوریم نه تنها بداخلاقی‌های صورت گرفته و نسبت‌های ناروا دادن به اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در سطوح مختلف از سوی مردم که صاحبان اصلی انقلاب هستند مورد تائید و اعتنا قرار نگرفته‌اند، بلکه رای‌دهندگانی که از رهبران اصلاحات صدای واحد دعوت مشارکت و حضور را شنیدند بدون توجه به این بداخلاقی‌ها رای خویش را به نام آنان در صندوق های رای ریختند.

وی با اشاره به اینکه حضور رقیب و تفاوت رای و نظر رقیب باید با بزرگ‌منشی و سعه‌صدر به رسمیت شناخته شوند، اضافه کرد: امید است که جریانات سیاسی، وسایل ارتباط جمعی مانند صدا و سیما و تریبون‌های رسمی و جریانات سیاسی بتوانند با انجام آسیب‌شناسی و اصلاح رویه‌های مخرب در حذف رقیب همراه با مردم تهران به سطح بالاتر از توسعه یافتگی فرهنگی، اخلاقی و سیاسی در آینده دست پیدا کنند و ما در رقابت‌های بعدی شاهد تخریب و حذف رقیب نباشیم. در این صورت در آستانه 40 سالگی‌ انقلاب اسلامی شاهد بلوغ و جا افتادگی بیش‌تری در رقابت‌های انتخاباتی خواهیم بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

برگزیدگان نخستین رویداد داستان مصور دفاع مقدس معرفی و تجلیل شدند

زمان پخش فصل سوم سریال «سرزمین مادری» مشخص شد

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی هوا در مناطق مختلف کرمان

پانسمان‌های سوختگی بیمه نیست، اغلب بیماران قادر به تهیه آن نیستند / گلایه از غیراستاندارد بودن تخت‌های سوختگی کشور

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

امکان ثبت نام سرویس مدرسه از اول خرداد

مسئولان ذغالسنگ استان به دستگاه قضایی احضار شدند

اظهارات «تاج» درخصوص جزئیات جدید پرونده فساد در فوتبال

تاکید فرماندار بر رفع نقاط حادثه‌خیز کرمان: حفظ جان شهروندان مهمترین وظیفه است

ریزش زغال سنگ جان کارگر معدن کوهبنان را گرفت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)