کد خبر: ۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
در گفت‌وگوی ویژه خبری عنوان شد
وی اضافه کرد: من کرمانی هستم و به کرمانی بودنم افتخار می کنم ولی فرهنگ مطالبه گری در استان کرمان پایین است و باید آن را ارتقا دهیم.
استاندار کرمان گفت: مردم از جناح بازی و سیاسی بازی خسته شده اند و فضای استان را باید به سمت اقتصادی ببریم.

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی شامگاه شنبه در برنامه گفت و گوی ویژه خبری سیمای مرکز کرمان با تشکر از همکاری و وحدت گروه های سیاسی در استان افزود: ما باید در انتخابات آینده، انتخابات خوب و قانونی داشته باشیم و به عنوان استان نمونه خود را در کشور مطرح کنیم.

بازدید میدانی از طرح های در دست اجرا

وی گفت: تیمی را در استانداری برای بازدید از طرح های در حال اجرا در استان مامور کرده ایم که از مجموع 264 طرح تاکنون از 134 طرح بازدید میدانی شده است.

وی بیان کرد: تاکنون سه هزار و 793 میلیارد تومان پروژه در حال اجراست.

استاندار کرمان گفت: 750 هزار میلیارد ریال تفاهم نامه سرمایه گذاری در استان نشان می دهد ظرفیتی وجود دارد که اگر بتوانیم موانع را از میان برداریم می تواند برای مردم خلق ثروت و شغل ایجاد کند.

وی افزود: اگر بتوانیم 10 درصد سرمایه گذاری در استان را انجام دهیم معادل 15 سال بودجه عمرانی استانداری است.

رزم حسینی تصریح کرد: در گذشته ائمه جمعه در امر توسعه زیاد دخالت داده نمی شدند ولی امروز کمتر امام جمعه ای را می بینم که در استانداری نیاید و پیگیر کار سرمایه گذاران و کار آفرینان نباشد.

وی گفت: ما از رسانه ها خواسته ایم که بیایند و از مسوولان پاسخ بخواهند و مسوولان نیز باید ظرفیت انتقاد پذیری شان را بالا ببرند.

وی اضافه کرد: من کرمانی هستم و به کرمانی بودنم افتخار می کنم ولی فرهنگ مطالبه گری در استان کرمان پایین است و باید آن را ارتقا دهیم.

استاندار کرمان گفت: باید از مسوولان بخواهیم برای ما چکار کردید و آنها هم خدمات شان را بگویند تا مردم آگاه شوند.

وی اظهار کرد: امیدوارم با شرایطی که دولت تدبیر و امید فراهم کرده و با حجم سرمایه گذاری ها و تفاهم نامه هایی که در استان داریم روز به روز بتوانیم به سمت اجرا پیش برویم.

وی گفت: هر کس در زمینه سرمایه گذاری و خود اشتغالی این آمادگی را دارد که بتواند کار ایجاد کند ما آماده ایم تسهیلات در اختیارش بگذاریم.

تعیین تکلیف استخدامی ها

رزم حسینی گفت: یکهزار و 22 نفر از افرادی که جزء استخدامی های قبل بودند کارهایشان انجام شده است و از سال آینده در دستگاه های دولتی مشغول به کار خواهند شد.

وی اضافه کرد: ما تورم نیروی انسانی در دستگاه های دولتی داریم و 4 برابر این نیرو افزایش پیدا کرده که برای پیشرفت استان یک مصیبت است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال دنبال اشتغال غیر مستقیم هستیم گفت: تمامی فعالیت هایمان در اشتغال را در بخش غیر دولتی گذاشته ایم.

سند آب کارشناسی شده است

وی درباره سند آب استان کرمان تصریح کرد: این کار کاملا کارشناسی و راستی آزمایی هم شده است و تا امروز حدود 150 میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی صرفه جویی آب داشته ایم.

وی بیان کرد: در حوزه آبیاری نوین ما 10 برابر سال گذشته اعتبارات پرداخت کرده ایم و حدود 800 میلیارد ریال منابع برای آبیاری تحت فشار اعتبار گرفته ایم.

رزم حسینی گفت: حدود 300 حلقه چاه کنتور هوشمند نصب کرده ایم و بیش از 400 چاه غیر مجاز مسدود شده است.

وی با اشاره به چهارمین سفر وزیر نیرو به استان کرمان اظهار کرد: در کوتاه مدت، طرح سد صفارود را داریم و همزمان با سد تعدادی از چاه های کشاورزی که شناسایی شدند باید برای آب شرب شهرها خریداری شوند و فعالیت سوم انتقال آب از بهشت آباد است.

وی گفت: سرمایه گذارانی که علاقه مند هستند آب را از دریای عمان یا خلیج فارس به استان منتقل کنند دولت این آمادگی را دارد که خرید تضمینی آب را انجام دهد.

استاندار کرمان درباره سفر معاون اول رییس جمهوری به کرمان گفت: هدف اول این بود چندین پروژه آماده افتتاح در کرمان را بهره برداری کنیم که پروژه آهن اسفنجی بردسیر اولین پروژه ای بود که افتتاح شد.

وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری این پروژه بالغ بر چهار هزار و 200 میلیارد ریال است و حدود 260 نفر اشتغال مستقیم دارد.

وی گفت: پروژه بعدی کارخانه کک سازی و قطران زرند بود که بالغ بر چهار هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار اجرای این پروژه است و حدود 550 نفر اشتغال دارد.

رزم حسینی گفت: در ادامه سفر معاون اول رییس جمهوری دو کار خوب انجام گرفت یکی بیمارستان نوریه تاریخی استان که حدود 160 سال سابقه دارد و 70 سال تعطیل شده بود و به همت متولی آن شیخ محمد هاشمیان طی مدت سه ماه راه اندازی شد به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: همچنین بیمارستان 300 تختخوابی پیامبر اعظم(ص) که کرمان نیازمند این نوع بیمارستان هاست افتتاح شد.

وی گفت: از دیگر دستاوردهای این سفر انعقاد قرارداد تولید فرش دستباف کرمان برای ستاد عتبات عالیات بود که تحرک خوبی برای فرش کرمان می تواند باشد.

استاندار کرمان با اشاره به برگزاری نشست شورای اداری استان با حضور معاون اول رییس جمهوری گفت: در این نشست گزارش کاملی از وضعیت استان ارایه شد.

وی بیان کرد: در بازدید وزیر صنعت از شهرستان زرند مقرر شد قیمت زغال بطور واقعی محاسبه شود همچنین قرارداد دراز مدتی بین استخراج کننده و خریدار صورت گیرد که کمک می کند به استخراج کنندگان و پیمانکارانی که در این صنعت کار می کنند.

وی تاکید کرد: وزیر صنعت همچنین موافقت کرد تحقیقاتی در خصوص استفاده دیگر زغال سنگ انجام شود که استفاده جدید تری از زغال سنگ شود.

رزم حسینی گفت: حدود 250 واحد صنعتی فعال در کرمان هستند که از نظر سرمایه در گردش مشکل دارند و پرونده های بانکی شان در بانک ها تکمیل شده است که بالغ بر هفده هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش این واحدهاست و حدود 27 هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند که مقرر شد این کار پیگیری شود.

وی افزود: در بخش سرمایه ثابت هم رقم قابل ملاحظه ای است که ما 20 پروژه نیمه صنعتی بزرگ داریم که حدود 49 هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش ثابت می خواهند و پیگیری شد و حدود یک میلیارد و 15 میلیون یورو هم پروژه هایی است که در کرمان هم در این دولت و هم در دولت های قبل انجام شده و نیمه تمام مانده است و قرار شد بخش ارزی آن را وزیر صنعت پیگیری کنند.

وی در خصوص طرح های شهری کرمان گفت: همه پذیرفته اند که شهر کرمان نیازمند کارهای عمرانی زیادی است.

رزم حسینی افزود: دنبال منابع جدیدی برای شهرداری کرمان بودیم که با حضور موسسات غیر دولتی صاحب نام که کارنامه درخشانی در پروژ های بزرگ دارند موافقت نامه 5 هزار میلیارد ریالی منعقد شد.

وی گفت: در مورد محور گردشگری شهر کرمان طرح هایی در بازار کرمان و میدان شهدا (مشتاقیه) در حال اجراست.

وی بیان کرد: در بخش میراث فرهنگی هم اقدامات خوبی صورت گرفته است.

استاندار کرمان گفت: مهمترین کار این است که در فرودگاه کرمان بر اساس قرارداد بین شرکت ماهان و فرودگاه های کشور مقرر شد فرودگاه بسیار خوبی در شهر کرمان ساخته شود.

وی افزود: یکی از ماموریت های فرمانداران در سراسر استان این است که شرایطی را در شهرها فراهم آورند مردم کمتر به شهر کرمان مهاجرت کنند.

وی درباره حوزه بهداشت و درمان هم گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدیدی که از بیمارستان ها داشتند ابراز تاسف کردند از وضعیتی که در بیمارستان ها وجود دارد.

رزم حسینی بیان کرد: ما یکی از موانع توسعه نیافتگی را عدم اختیارات متناسب با مسوولیت ها می بینیم که در این سفر به وزیر بهداشت انتقال دادیم و ایشان پذیرفتند مقررات مربوط به واگذاری بیمارستان ها به بخش خصوصی یا اجازه اینکه بخش خصوصی بتواند در حوزه سلامت بیشتر فعالیت کند را به استان واگذار کنند.

وی تصریح کرد: به دنبال آن ستاد سرمایه گذاری حوزه سلامت را نیز تشکیل دادیم و خیلی امیدوار هستیم بخش خصوصی در شهر کرمان فعالیت کند و انتظار حدود سود 35 درصد هم در این بخش برآورد شده است.

وی افزود: بحران آب در همه بخش ها جدی است و طرح همیاران آب در کرمان به خوبی در حال اجراست.

استاندار کرمان گفت: با حضور وزیر نیرو در کرمان تصمیمات خوبی گرفته شد که در سد صفارود با پیمانکار به تفاهم برسیم و از محل خرید آب تضمینی کمبود را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات کوتاه مدت خوبی داده شده است که بتوانیم موتورهای آب کشاورزی را خریداری و در بخش شرب از آن استفاده کنیم.

رزم حسینی گفت: در بخش صنعت یکی از کارهای خوبی که صورت می گیرد این است که ما در بخش محصول ناحیه فولاد بتدریج به ذوب و شمش فولادی نزدیک می شویم.

وی افزود: در بخش صنایع دستی با کمترین هزینه می توانیم شغل ایجاد کنیم و یکی از کارهایی که دنبال کردیم و دنبال می کنیم که بتوانیم صنایع دستی را رونق دهیم از فرش کرمان شروع کردیم.

استاندار کرمان گفت: یکی از آثار مثلث توسعه اقتصادی این بود که در 14 ماه گذشته توانستیم قوانینی را شناسایی کنیم که به نوعی مانع توسعه و پیشرفت استان بود و به هیات وزیران ارایه شد.

وی بیان کرد: در این مدت واگذاری اختیارات به استان نیز مطرح شد که اعلام کردیم البته خواسته های ما واگذاری اختیارات از نوع اقتصادی است.

رزم حسینی افزود: فکر می کنم در این دولت در خصوص واگذاری اختیارت به استان ها اتفاقاتی خواهد افتاد.

وی گفت: ما نمی توانیم با این سیستم بروکراسی، کشور را بسازیم و این یک واقعیت است.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و سلامت وزیر بهداشت این شهامت را انجام دادند و امیدواریم در عمل هم مشکلی نداشته باشیم.

استاندار کرمان گفت: در حوزه صنعت هم ما نیاز به اختیارات داریم چرا که کرمان یک استان معدنی است.

وی همچنین ضمن تشکر از حضور همه مردم استان کرمان در راهپیمایی روز 22 بهمن گفت: بر اساس آماری که داریم راهپیمایی امسال فزاینده بوده است.

وی افزود: با توجه به این که امسال در عرصه های بین المللی با چالش هایی روبرو بوده ایم حضور مردم دلگرمی خوبی برای تیم مذاکره کننده هسته ای به وجود آورد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)