کد خبر: ۱۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
چه کاندیداهایی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی رقابت می کنند؟
در حالی که در دور اول انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تکلیف 224 کرسی سبز بهارستان مشخص شد، هنوز 66 کرسی نمایندگان خود را نشناخته‌اند.
ندای ایرانیان: در حالی که در دور اول انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تکلیف 224 کرسی سبز بهارستان مشخص شد، هنوز 66 کرسی نمایندگان خود را نشناخته‌اند. انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی که احتمالا نیمه دوم فروردین ماه در 54 حوزه انتخابیه برگزار می‌شود، تکلیف این 66 کرسی را مشخص خواهد کرد. در حالی که در آمارهای منتشر شده از نتایج دور اول ائتلاف اصولگرایان و ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت رقابتی شانه به شانه را تجربه کردند، نتایج دور دوم می‌تواند وزنه را به سود یکی از این دو طرف سنگین‌تر کند. این در حالی است که نه تنها در دور اول برخی کاندیداهای مستقل به مجلس راه یافتند که در دور دوم نیز تعداد کاندیداهای مستقل بیشتر از کاندیداهای دو جناح است و شاید وزنه جناح‌ها در مجلس براساس گرایش کاندیداهای مستقل مشخص شود.برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند، سه لیست اصلی منتشر شد؛ لیست ائتلاف اصولگرایان، لیست امید و لیست صدای ملت. 57 نفر از کاندیداهای دور دومی به صورت مستقل پا به عرصه گذاشته بودند. 31 نفر نامشان تنها در لیست اصولگرایان آمده بود و 27 نفر نامشان تنها در لیست امید (اصلاح طلبان و حامیان دولت). لیست صدای ملت تنها 7 کاندیدای اختصاصی در دوم دارد اما 3 کاندیدای این لیست با اصولگرایان و 7 کاندیدای این لیست با اصلاح‌طلبان مشترک هستند. دو لیست اصلاح‌طلبان و اصولگرایان هیچ کاندیدای مشترکی ندارند و بالطبع نام هیچ کاندیدایی در هر سه لیست نیست. در این میان کاندیداهایی که نامشان در هیچ لیستی نیست، مستقل در نظر گرفته شده‌اند.در بررسی وضعیت 132 کاندیدایی که برای رقابت به دور دوم رفته‌اند، در می‌یابیم که در حوزه اهر و هریس بیت‌الله عبدالهی از لیست امید با مهدی حسینیان سراجه لو از لیست اصولگرایان رقابت می‌کند. در حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر محمدحسین فرهنگی از اصولگرایان و صدای ملت، زهرا ساعی از امید و صدای ملت، علیرضا منادی از صدای ملت، محمداسماعیل سعیدی از اصولگرایان، میرعلی‌اصغر الموسوی از لیست امید، سیدمحمدرضا تاج‌الدینی از اصولگرایان، شهاب‌الدین بی‌مقدار از لیست امید و عباس عباس‌زاده از صدای ملت و امید برای 4 کرسی رقابت می‌کنند.
در حوزه انتخابیه سراب رقابت بین یوسف داودی و محمد نصیرپور سردهایی دو کاندیدای مستقل است. در شبستر معصومه آقاپور مستقل با علی علیلو از لیست اصولگرایان رقابت دارد. در مراغه و عجب شیر مهدی دواتگری از صدای ملت با محمدعلی حسین‌زاده کاندیدای مستقل به دور دوم راه یافته‌اند. کریم شافعی از لیست امید و محمد حسن‌نژاد کاندیدای مستقل بر سر کرسی مرند و جلفا در مجلس رقابت می‌کنند. در ارومیه رقابت بین حاکم ممکان و روح‌الله حضرت‌پور دو کاندیدای مستقل با سید هادی بهادری و مجید دودکانلوی از لیست امید است. در سلماس رسول جلایر از لیست اصولگرایان و شهروز کاشانی مستقل رقابت می‌کنند. در ماکو و چالدران عین‌الله شریف‌پور از لیست امید با محرم اکبرزاده مستقل رقابت دارد. در میاندوآب، تکاب و شاهین دژ چهار کاندیدای مستقل یعنی همایون هاشمی، محمد میرزایی، جهانبخش محبی‌نیا و مهدی عیسی‌زاده به دور دوم راه یافته‌اند. در حوزه اردبیل، نمین، سرعین و نیر محمد فیضی از لیست امید با موسوی کاندیدای مستقل در انتخابات دور دوم حاضر هستند. در پارس‌آباد و بیله‌سوار ایرج بیگدلو شکورپور و حسین شقلان دو کاندیدای مستقل رقابت می‌کنند. در سمیرم اصغر سلیمی مستقل با کاندیدای اصولگرایان یعنی بهروز جعفری رقابت دارد. در حوزه شهرضا حجت‌الاسلام آقایی از لیست اصولگرایان و سمیه محمودی مستقل برای رسیدن به کرسی مجلس تلاش می‌کنند.
در حوزه ایلام، مهران، ایوان، سیروان، ملکشاهی و چرداول سه کاندیدای مستقل سلام امینی، سارا فلاحی و لطیف صادقی با یک کاندیدای لیست امید جلال میرزایی به دور دوم راه یافته‌اند. در حوزه دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره شادمهر کاظم‌زاده و علی محمد احمدی دو کاندیدای مستقلی هستند که با هم رقابت می‌کنند. در حوزه دماوند و فیروزکوه سید احمد رسولی‌نژاد مستقل و قاسم میرزایی که در هر دو لیست امید و صدای ملت حضور دارد به دور دوم راه یافته‌اند. در شهریار، قدس و ملارد گروسی کاندیدای مستقل با محمد محمودی از لیست امید رقابت می‌کند. حوزه رباط کریم و بهارستان نیز صحنه رقابت حسن نوروزی از لیست اصولگرایان و ابراهیم نکو از لیست امید است. در حوزه اردل و فارسان نیز علی کاظمی بابا حیدری از لیست امید با قدرت‌الله حمزه از لیست اصولگرایان و در بروجن دو کاندیدای مستقل یعنی خدیجه ربیعی و علی نادری‌فرد رقابت می‌کنند.
در حوزه تربت حیدریه، مه ولات و زاوه سعید باستانی کاندیدای مستقل و ابوالقاسم خسروی سهل آبادی از لیست اصولگرایان به دور دوم راه یافته‌اند. رقابت غلامرضا شرفی و محمد مولوی از لیست اصولگرایان هم به دور دوم کشیده شده است. در حوزه ایذه و باغملک هادی طباطبایی از لیست اصولگرایان با هدایت‌الله خادمی کاندیدای مستقل رقابت دارد. در حوزه بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان حبیب آقاجری از لیست اصولگرایان و علی گلمرادی کاندیدای مستقل رقابت می‌کنند.
کار کرسی بهبهان نیز با رقابت محمدرضا ضرغامی از امید و کشت زرع کاندیدای مستقل به دورد دوم کشیده است. در مسجد سلیمان و لالی هم علی عسگر ظاهری عبده وند کاندیدای مستقل با علیرضا ورناصری قندعلی از لیست اصولگرایان رقابت می‌کند. در حوزه ابهر و خرمدره محمدرضا خان محمدی کاندیدای مشترک اصولگرایان و صدای ملت و محمد عزیزی کاندیدای مستقل و در خدابنده سیدمحمدعلی موسوی از لیست اصولگرایان و محمد سلطانی کاندیدای مستقل به دور دوم راه یافته‌اند.
در زنجان و طارم ابوالفضل موسوی و کریم خان محمدی از لیست امید با فریدون احمدی و علی وقف‌چی دو نامزد مستقل در انتخابات دور دوم رقابت دارند. در حوزه داراب و زرین دشت رقابت بین محمد جواد عسگری از لیست اصولگرایان و رضا انصاری از لیست امید خواهد بود. در حوزه رستم و ممسنی فارس مسعود گودرزی از لیست امید با عبدالرضا مرادی کاندیدای مستقل رقابت می‌کند. در شیراز نیز علی اکبری از لیست امید و جعفر قادری کاندیدای مشترک اصولگرایان و صدای ملت به دور دوم راه یافته‌اند. در نیریز و استهبان اصغر محمود کاندیدای مستقل و فرهاد طمهاسبی از لیست اصولگرایان رقابت دارند. سنندج، دیوان دره و کامیاران شاهد رقابت دو کاندیدای لیست صدای ملت یعنی حسن علوی و سالار مرادی خواهد بود. در مریوان و سروآباد هم منصور مرادی کاندیدای مستقل با امید کریمیان از لیست صدای ملت در دور دوم حضور دارند. مردم سنقر و کلیایی هم از بین سید جواد حسینی‌کیا از لیست اصولگرایان و محمد عمادی کاندیدای مستقل یکی را به مجلس می‌فرستند.
در کرمانشاه سعید حیدری طیب کاندیدای مشترک امید و صدای ملت با احمد صفری از لیست امید رقابت می‌کند. در حوزه کردکوی، بندرترکمن و بندرگز رقابت بین رامین نورقلی‌پور از لیست امید و رحمت‌الله جلالی کاندیدای اصولگرایان خواهد بود. در حوزه گرگان و آق‌قلا هم عبدالغفور امان‌زاده کاندیدای مستقل، نورمحمد تربتی‌نژاد نامزد مشترک لیست‌های امید و صدای ملت، نبی هزار جریبی از صدای ملت و سیدعلی طاهری کاندیدای اصولگرایان رقابت دارند. مردم مینودشت و کلاله نیز از بین شهرام کوسه غراوی کاندیدای مستقل و سید نجیب حسینی نامزد صدای ملت امکان انتخاب دارند. در رشت جبار کوچکی‌نژاد، سید علی آقازاده، سید ولی‌اله عظمتی هر سه مستقل با محمدصادق حسنی از لیست امید به دور دوم راه یافته‌اند. مردم بروجرد نیز باید از میان علاءالدین بروجردی کاندیدای اصولگرایان و هادی مقدسی، عباس گودرزی و فاطمه مقصودی سه کاندیدای مستقل، دو گزینه را به مجلس بفرستند. خرم‌آبادی‌ها نیز محمد بیرانوندی از لیست امید و صدای ملت و مرتضی محمودوند، محمدرضا ملکشاهی و اعظم محمدی سه کاندیدای مستقل را در دور دوم انتخابات دارند.
حوزه درود و ازنا صحنه رقابت حسین گودرزی از لیست اصولگرایان و مجید کیانپور (مستقل) است. در حوزه بابل حسین نیاز آذری و همت الله طاهری نژاد دو کاندیدای مستقل رقابت می‌کنند. در حوزه قائمشهر، سوادکوه و جویبار سید علی ادیانی و کمال علی‌پور هر دو از لیست اصولگرایان رقابت دارند. در اراک، کمیجان و خنداب هم محمد حسن آصفری کاندیدای اصولگرایان با سید مهدی مقدسی نامزد امید و صدای ملت رقابت می‌کند. در حوزه ساوه و زرندیه شهلا میرگلوبیات کاندیدای اصولگرایان و محمدرضا منصوری(مستقل) به دور دوم راه یافته‌اند. مردم بندر لنگه، بستک، پارسیان نیز خالد زمزم‌نژاد از لیست امید و احمد جباری نامزد اصولگرایان را برای انتخاب دارند. د حوزه رزن هم حسن لطفی از لیست امید با عطاءالله سلطانی صبور نامزد اصولگرایان رقابت می‌کند. در ملایر رقابت بین احد آزادی‌خواه کاندیدای اصولگرایان و علیرضا امامی از لیست امید است و در نهایت حوزه مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم نیز صحنه رقابت محمدرضا صباغیان بافقی(مستقل) و محمدرضا بابایی کاندیدای اصولگرایان خواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)