کد خبر: ۱۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
تهیه کننده"کوچه بی نام" :
منصور لشگری قوچانی گفت: متاسفانه صدا وسیما، مخابرات و شهرداری در تبلیغات فیلم ها رانت بوجود می آورند این درحالی است که شبکه های ماهواره ای به صورت مجانی آگهی های فیلم ها را پخش می کنند که این موضوع ضرر بزرگی را به سینما ما وارد می آورد.
منصور لشگری قوچانی، تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری میزان درباره فروش فیلم‌های اکران نوروزی گفت: امسال شورای صنفی نمایش در چیدن فیلمها اشتباه کرد به نظر من نقطه صفر اکران نباید وجود داشته باشد، در حالی که این اتفاق می افتد. برای مثال فصل نمایش آثار تنها به دو دسته  معید فطر و عید نوروز محدود شده است و در فصلهای دیگر نقطه صفر سینما داریم یعنی تمام فیلم ها عوض می شوند واین به ضرر سینما است در حالی که فیلم های سینما باید گردش کنند. 

وی افزود: سال گذشته به شورای صنفی نمایش دو ایده دادم اینکه "عصریخبندان" در هفته دوم عید فطر اکران و "کوچه بی نام " هم بعد از پایان جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شود که این موضوع باعث فروش خوب فیلمها شد. 

تهیه کننده " عصریخبندان" ادامه داد: اگر اکران فیلم ها و تبلیغات آن خوب باشد می توانیم فروش خوبی داشته باشیم. "کوچه بی نام" در نقطه صفر اکران شد اما به مرور زمان به فروش خوبی رسید. شما توجه داشته باشید که حالا در اکران نوروزی دو فیلم کمدی در مقابل فیلم های اجتماعی قرار دارد که این به نفع سینما نیست اما با این و جود "کوچه بی نام" بعد از این دو فیلم کمدی در رتبه سوم فروش قرار دارد در حالی که تعداد سینما های ما همیشه کم بوده است زیرا من قدرت و رانت ندارم. 

همیشه تعداد سینما های فیلم های من به طور تقریبی 30  سینما بوده است در حالی که برخی از فیلم ها 100 سینما را در اختیار می گیرند. برای مثال در بعضی از سینما ها تنها یک سانس به من دادند سینما فرهنگ هم حتی یک سانس هم به من نداد در حالی که همه فیلم ها حق داشتن سانس در سینما های خود را دارند. 

وی ادامه داد: امسال شورای صنفی سیاست گذاری اشتباهی کرد و این اشتباه باعث شد در حق دو فیلم "خشم و هیاهو" و "کفشهایم کو" ظلم شود وا ین دو فیلم نابود شوند. فیلم هایی مانند "کوچه بی نام"، "بادیگارد" و "ابد و یک روز" نیز به فروش واقعی خود نرسیدند اما با توجه به افزایش قیمت بلیت ها این فیلم ها حالا باید به فروش 3.5 میلیاردی می رسیدند. 

لشکری عنوان کرد: دلیل فروش فیلم های کمدی هم این است که به آنها آزادی هایی داده اند و صحنه هایی را به تصویر کشیده اند که پیش از این در فیلم های ما نبوده که همین باعث ایجاد جذابیت برای مردم شده است اما اگر چند فیلم مشابه این دو اثر ساخته شود دیگر مخاطبان استقبالی نخواهند کرد. 

وی در بخش دیگر صحبت هایش گفت:برخی از افراد رانت دارند و یکسری افراد پرقدرت از بیرون به سینماها فشار می آورند که فیلم مورد نظر خود را در اکران نوروزی به نمایش بگذارند. 

این تهیه کننده تصریح کرد: از نظر من آیین نامه شورای صنفی مشکل دارد اما با  این وجود در شورای صنفی قانونی را مصوب کرده اند که در اکران نوروزی هر فیلمی بیشتر از هفت هفته روی پرده نباشد من امیدوارم این قانون اجرا شود و فیلم های هفته هشتم مشخص شوند اما بدانید که  اگر هر فیلمی بیش از هفت هفته اکران شود یعنی رانت داشته و یک فرد پرقدرت برای نگه داشتن آن فیلم روی پرده پشت آن بود هاست. 

لشگری با اشاره به تبلیغات ضعیف برخی از آثار خاطر نشان کرد: متاسفانه صدا وسیما، مخابرات و شهرداری در تبلیغات فیلم ها رانت بوجود می آورند این درحالی است که شبکه های ماهواره ای به صورت مجانی آگهی های فیلم ها را پخش می کنند که این موضوع ضرر بزرگی را به سینما ما وارد می آورد من معتقدم شورای صنفی، وزارت ارشاد، صدا و سیما ، مخابرات ،  حوزه هنری و شهرداری باید به فکر تدوین قوانینی مدون در عرصه سینما باشند و در چارچوب آن فعالیت کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)