کد خبر: ۱۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
حجت‌الاسلام محمد خون چمن، بخشدار دولت اصلاحات در ارزوییه در گفت‌وگو با گفتارنو:
حجت‌الاسلام محمد خون چمن، بخشدار دولت اصلاحات در ارزوییه گفت: کسانی صحبت از یک دوره ای شدن می کنند یا پیام این انتخابات و رأی مردم را درک نکرده اند یا برای دلخوشی این گونه صحبت می کنند.
محمد خون‌چمن که دبیرکلی حزب جوانان ایران اسلامی را برعهده دارد از جمله کسانی است که همواره تصویر شفاف و روشنی را از مسائل سیاسی کشور ارائه داده است. به همین سبب پایگاه اطلاع رسانی گفتارنو به سراغ وی رفته تا تحلیلی از مسائل روز کشور برای مخاطبین این رسانه ارائه دهد. در کارنامه محمد خون چمن بخشداری ارزوئیه در دولت اصلاحات نیز به چشم می‌خورد علاوه بر اینکه از اعضا ارشد ستاد دکتر روحانی در انتخابات 92 بود.

**عده‌اى دم از يک دوره‌اى شدن رياست جمهورى دکتر روحانى مى زنند، نظر شما در اين مورد چيست!؟ 
این موضوع تازه ای نیست، جریان مخالف روحانی که از نیمه سال 92، قدرت قوه مجریه را از دست داده است برایش بسیار سخت است که چهار سال دیگر را بیرون از دولت بمانند و چشم به انتخابات سال 1400 بدوزد و از همان روز نخست، هدف خود را «تبدیل حسن روحانی به اولین رئیس جمهور یک دوره ای ایران» تعریف کرد و هر چه که به انتخابات ریاست جمهوری در سال 1396 نزدیک‌تر می شویم بر این گونه فضاسازی‌ها بیشتر دامن زده می‌شود ولی واقعیت و برآیند افکار عمومی ملت ایران آن چیزی است که در گام اول در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به ظهور و بروز رسید و در گام دوم علی‌رغم رد صلاحیت گسترده کاندیداهای جریان اصلاحات در انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند سال  94  مردم به اجرا گذاشتند، انشاالله در سال 96 هم ملت ایران در عمل ثابت خواهند کرد بیش از 70 درصد آراء خود را به سبد کاندیدای جریان اصلاحات خواهند ریخت پس کسانی صحبت از یک دوره ای شدن می کنند یا پیام این انتخابات و رأی مردم را درک نکرده اند یا برای دلخوشی این گونه صحبت می کنند.

نظر شما به عنوان کسى که درعرصه سياسى کشور مشغول به فعاليت است، درمورد کسانى که در سخنانشان با تهمت سعى در وارانه نشان دادن ماجرا دارند، چيست!؟
در این زمینه چند نکته قابل توجه و تأمل است و باید بگویم معمولا کسانی به تخریب و تهمت متوسل می شوند که نقطه قوت و مثبتی برای بیان و تبلیغ خود یا جریان فکری خود ندارند و سعی می‌کنند با توسل به تهمت و دروغ به تخریب رقیب خود بپردازند و از دفاع منطقی عاجز و ناتوانند به  بداخلاقی روی می آورند.

همچنین باید متذکر شوم در یک روال قانونی و عادی کسانی که از موفقیت برای خود و جریان فکری خودشان ناامیدند سعی بر غوغاسالاری و وارونه جلوه دادن امور دارند در حالی که تجربه ثابت کرده که مردم بد اخلاقی‌ها را خوب متوجه می‌شوند و به بد اخلاقی ها رأی نخواهند داد.

همچنین باید بین نقد سازنده و بیان نقاط ضعف برای اصلاح امور و تخریب و تهمت فرق گذاشت.

چرا بعضی از افراد صاحب تریبون اخلاق را رعایت نمی‌کنند؟
با توجه به اینکه اسلام یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی است و پیامبر عظیم الشأن اسلام می‌فرماید من برای اتمام مکارم اخلاق مبعوث شده‌ام، انتظار می‌رود همگان به ویژه صاحبان قلم، کرسی و تریبون، مسائل اخلاقی و به ویژه قاعده بازی سیاسی را رعایت کنند و یکی از  مولفه‌های مهم اخلاق مداری، جلوگیری از تخریب دیگران، معرفی برنامه های خود به صورت روشن برای جامعه و احترام گذاشتن به دیگران به همراه نقد کارشناسی است و افکار عمومی این انتظار را دارند که صاحبان قلم، کرسی و تریبون ارزش‌ها را رعایت کرده و اخلاق مدار باشند و در حفظ شخصیت و آبروی افراد رعایت امانت‌داری کرده و برای رسیدن به اهداف خود از تهمت و افترا پرهیز کرد.
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

قیمت طلا و سکه کاهشی شد

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

کشف 30 میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان

موارد ابتلا به سرخک در رفسنجان در حال افزایش است؛ هشدار مرکز بهداشت به خانواده‌ها برای تزریق واکسن

صعود قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند

درخشش ورزشکاران کرمانی با 3 عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید

عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد

کرمان جزو استان‌های با بیشترین فوتی در حوادث رانندگی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)