کد خبر: ۱۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
ولایتی:
رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مقدمات خوبی طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور فراهم شده است.
به گزارش خبرگزاری میزان علی اکبر ولایتی رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه نگاه یک درباره اینکه چه اقداماتی باید در راستای تحقق شعار سال صورت بگیرد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران افتخارش این است که کشوری مستقل است و می‌خواهد مستقل بماند از این رو ما باید خودمان را به گونه‌ای سامان دهیم تا اقتصادمان وابسته نباشد.

وی افزود: اگر اقتصاد ما وابسته باشد دشمنانمان و در رأس آنها آمریکا می ‌توانند ما را فلج کنند زیرا اقتصاد وابسته بسیار آسیب‌پذیر است.

ولایتی تصریح کرد: ما امروز توانسته‌ایم درحوزه دفاعی به خودکفایی برسیم که این موضوع در خور تقدیر است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه ما وقتی به  خودکفایی برسیم می‌توانیم نیازمندی‌هایمان را برطرف کنیم، تأکید کرد: کشورهایی که به لحاظ اقتصادی وابسته هستند متأسفانه در مقابل کشورهای زورگو ضعیف بوده و این کشورها می‌توانند با تحریم‌ها آنها را فلج کنند از این رو ما چاره‌ای جز رهایی از اقتصاد وابسته نداریم و باید از آن دور شویم.

رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ما باید با همتی جدی‌تر کار را در حوزه اقتصاد به پیش ببریم.

وی درباره اینکه آیا مقدمات خوب و رضایت بخشی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور فراهم شده است، اظهار کرد: با رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری بستر خوبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم شده است که انشاء‌الله در مسیر شکل‌گیری این سیاست‌ها تأثیر گذار باشد.

ولایتی خاطرنشان کرد: البته مردم ایران عادت دارند که حرف های یاوه از مقامات آمریکایی بشنوند هرچند آنها خواب حضور دوباره در ایران را دارند که هیچ گاه تعبیر نمی شود.

وی تأکید کرد: جان کری بداند چه بخواهند، چه نخواهند عمر حضور آمریکایی ها در منطقه به سر آمده است و امواج بیداری اسلامی که در منطقه به وجود آمده، هر چند ممکن است با فراز و نشیب همراه باشد اما خاموش شدنی نیست.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتدار و مقاومت و رهبری مقام معظم رهبری و ایستادگی ایشان در حفظ فناوری هسته ای، آمریکایی ها را مجبور به مذاکره کرد.

 علی اکبر ولایتی  افزود: آمریکایی ها هیچ حسن نیتی به ما نشان ندادند و نگذاشتند هیچگاه ایران به استقلال خود بپردازد و هر روز یک ادعا علیه ما در یک محکمه آمریکایی مطرح می شود.

وی تأکید کرد: آمریکایی ها از هیچ حرکتی برای محدود کردن اقتصاد ایران فروگذار نکردند و اگر هم گام مثبتی برداشته اند از روی ناچاری بوده و در جهت خنثی کردن آن هر کاری که شده انجام داده اند.

ولایتی افزود: بخشی از تلاش علیه ایران جنگ تبلیغاتی است و این دسیسه رسانه های غربی است که هر کاری که بتوانند علیه ما انجام می دهند.

وی تأکید کرد: مسائل اساسی سیاست های داخلی ایران در اختیار رهبری است و هیچ امری بدون اذن ایشان صورت نمی گیرد.

مشاور بین المللی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: موضع ایشان ایستادگی در برابر زیاده خواهی های غربی ها علی الخصوص آمریکایی هاست و هیچ مذاکره ای پشت پرده وجود ندارد.

ولایتی افزود: برخی در این میان هستند که نقش دلال را بازی می کنند و از این طریق نان می خورند و شایع می کنند که مذاکرات وجود دارد اما این مسئله صحت ندارد.

وی در خصوص رفتارهای اخیر دولت عربستان گفت: تنها می توان گفت که بی تدبیری است و آنچه تا کنون انجام داده اند به نفع مصالح دولت عربستان نیست.

ولایتی تصریح کرد: عربستان قبلاً به این صراحت ارزش های انسانی را زیر پا نمی گذاشت و امروز می بینیم که تکفیری ها تمام آرمانهایشان را از وهابیت می گیرند و این به نفع عربستان نیست.

وی گفت: به عربستان توصیه می کنیم که برای حفظ آبروی دولت خود به حفظ ارزش های اسلامی بر گردد و امروز مردم دنیا به عملکرد عربستان نگاه می کنند نه به رسانه های تحت حمایت این کشور.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به درگیری های اخیر در منطقه قره باغ تصریح کرد: ما ناراحتیم از اینکه بین دو کشور همسایه ما درگیری ایجاد شده، در گذشته هم برای ایجاد صلح به آنها رفت و آمد داشته ایم و اگر مشکلی هست باید از طریق گفتگو حل شود.

ولایتی افزود: این یک تحریک خارجی است و خود آذربایجان و ارمنستان اقدام به این کار نکرده اند چرا که به محض اینکه این درگیری آغاز شد طی سه روز به آتش بس منجر شد.

وی در تحلیلی دیگر گفت: بعد از اینکه آمریکا و متحدانش در سوریه شکست خوردند و در عراق هم آثار شکستشان نمایان شد و از طرفی هم چندهزار نفر از منطقه قفقاز به سوریه رفته و جزو داعش شدند، این نظریه وجود دارد که‌ آنها در پی ایجاد درگیری و اغتشاش در نزدیکی مرزهای جنوبی روسیه که نقش مثبتی به نفع دولت سوریه داشته است باشند.

ولایتی تأکید کرد: حتماً باید قضیه قره باغ از طریق گفتگو حل شود چرا که عده ای دنبال ایجاد آتش در منطقه قره باغ هستند اما خوشبختانه رؤسای جمهور دو کشور با آتش بس موافقت کردند و اگر میانجیگری ایران را قبول کنند می توان با کمک روسیه در این منطقه صلح ایجاد کرد.

وی در خصوص روابط ایران با روسیه و نظریه برخی کارشناسان مبنی بر بدعهدی روس ها در برخی معاملات گفت: بر اساس منافع مشترک، روابط دو کشور شکل می گیرد و هر چه این منافع مشترک استراتژیک تر باشد رابطه ها نزدیکتر خواهد شد.

مشاور بین المللی مقام معظم رهبری افزود: ما و روسیه مشکلات مشترک از سوی غربی ها داریم و از سوی دیگر هر دو جزو کشورهای آسیایی هستیم و مرز آبی مشترک باهم داریم و همکاری های اخیر در سوریه نشان داد که چشم انداز روابط استراتژیک بین دو کشور نزدیک است.

ولایتی گفت: حضور روسیه در سوریه توازن را به نفع سوریه به هم زد و موجب تسریع پیروزی سوریه و متحدانش شد.

وی افزود: اگر بخواهیم همکاری های مشترک داشته باشیم باید به رهنمودهای رهبری که از سال ها پیش داشتند توجه کنیم که مبنی بر نگاه به شرق است که یکی از اجزای آن روسیه و چین هستند.

ولایتی در پاسخ به منتقدان گفت: آیا شریکی مطمئن تر از روسیه در دنیا هست که مواردی که آنها مطرح کردند به ما بدهد؟

وی تصریح کرد: روس ها با تأخیر نیروگاه هسته ای بوشهر را به ما تحویل دادند اما دادند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کار روس ها در خصوص اس 300 بالأخره انجام خواهد شد و با وجود اختلافات حقوقی همانطور که رئیس جمهور این کشور وعده داده است این قضیه انجام خواهد شد اما کدامیک از کشورهای اروپایی حاضر هستند که به ما یک گلوله بدهند.

ولایتی با اشاره به قرارداد تحویل سوخو 30 به ایران گفت: همانطور که وزیر دفاع صحبت کرده و پوتین هم وعده کرده، این موضوع انجام خواهد شد اما آمریکایی ها  که ادعای مذاکره دارند می گویند که ما نمی گذاریم روسیه به ایران سوخو بدهد، باید مقایسه کرد و دید که کدامیک به ما نزدیکتر هستند.

وی در خصوص بازگشت روس ها از سوریه گفت: آنها از اول اعلام کردند که مدت محدودی در سوریه خواهند ماند و ما پیش بینی می کردیم که این مدت سه ماه باشد اما آنها شش ماه ماندند و بالأخره آنها هم به دنبال منافع خود هستند.

ولایتی تأکید کرد: از نظر ایران دولت بشار اسد باید تا پایان دوره ریاست جمهوری باقی بماند و شرط برای رفتن بشار اسد برای ما خط قرمز است و مطرح کردن این مسئله در مذاکرات صلح اشتباه است.
برچسب ها: علی اکبر ولایتی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

قریب به 20 هزار پرونده در کرمان با صلاح و سازش مختومه شد / نجات ۱۶۵ نفر از قصاص

اهدای اعضای بدن بانوی جیرفتی به سه بیمار نیازمند عضو

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

هشدار یک متخصص داخلی از وضعیت نگران کننده چاقی در کشور

معاون دادگستری کرمان: وسایل نقلیه توقیفی برابر قانون تعیین تکلیف شوند

انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته‌های اخیر/ دعوای‌شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

بیست‌و‌نهمین جشنواره شعر رضوی در کرمان به ‌کار خود پایان داد

3 کشته در برخورد دو دستگاه خودرو در جاده جیرفت کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)