کد خبر: ۱۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر خارجه کشورمان در مورد بخش دیگری از اظهارات جان کری که ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرده بود، گفت: این سخنان نیز آن‌قدر بی‌اساس است که دنیا مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: در حوزه دفاعی برجامی در کار نیست.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در نشست خبری با همتای خود از استونی در پاسخ به سوالی درارتباط با اظهارات اخیر جان کری، وزیر خارجه آمریکا در ارتباط با فعالیت‌های موشکی و دفاعی ایران و اینکه وی گفته بود قدم بعدی در راستای برجام محدود کردن فعالیت‌های دفاعی و موشکی ایران است، اظهار کرد: این قسمت از اظهارات ایشان در حدی بی‌اساس بود که وزارت خارجه آمریکا نیز آن را تکذیب کرد و ادعا کردند که چنین اظهاراتی بیان نشده است.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: آقای جان کری و وزارت خارجه آمریکا می‌دانند که بحث موشکی و توانمندی دفاعی ایران مورد مذاکره نیست و دولت آمریکا اگر واقعاً به دنبال این مباحث است باید فروش سلاح خود را که در کشتار مردم بی‌دفاع یمن از آن استفاده می‌شود یا توسط رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان به کار می‌رود، متوقف کند و فروش سلاح خود را کاهش دهد.

ظریف با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها می‌دانند بحث دفاعی ایران مورد مذاکره و مورد معامله نیست و در حوزه دفاعی برجامی در کار نیست، ادامه داد: موضوع فعالیت‌های موشکی ایران یک موضوع جداگانه از برجام است و خود وزارت خارجه آمریکا نیز این موضوع را رسماً اعلام کرده است.

وزیر خارجه کشورمان در مورد بخش دیگری از اظهارات جان کری که ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرده بود، گفت: این سخنان نیز آن‌قدر بی‌اساس است که دنیا مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه تروریسم و افراطی‌گری به عنوان خطر اصلی کشورهای منطقه و بعضاً جهان را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: این موضوع زائیده حضور و اشغالگری عراق توسط ایالات متحده است. این خطری است که ما قبل از حمله آمریکا به عراق پیش‌بینی کرده بودیم و آن را اعلام کرده بودیم و گفته بودیم که اشغال عراق باعث افراطی‌گری و تروریسم در منطقه می‌شود.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان در ادامه صحبت‌های خود در این کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه امروز مردم عراق، سوریه و منطقه آثار شوم سیاست تهاجمی و خطرناک ایالات متحده در دوران ریاست‌جمهوری جورج بوش را مشاهده می‌کنند، گفت: امروز خطر داعش و افراطی‌گری توسط برخی که فقط به منافع کوتاه‌مدت خود نگاه می‌کنند و حتی نگران منافع درازمدت خود نیستند، دامن زده می‌شود.

ظریف تصریح کرد: آقای کری باید از متحدان خود سوال کند که نفت داعش را چه کسانی می‌خرند؟ اسلحه داعش از کجا آمده و آثار عتیقه سوریه و عراق که توسط داعش ربوده شده است به کجا فروخته می‌شود؟

ظریف تاکید کرد که مقامات آمریکایی به جای مطرح کردن این ادعاها و سخنان نخ‌نما باید جدی‌تر به مسائل منطقه نگاه کنند و بیش از این خود را درگیر اینگونه سیاست‌ها و ادعاها نکنند.

این خبر تکمیل می‌شود.
برچسب ها: ظریف
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)