کد خبر: ۱۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
سیروس نجفی:
اصولگرایان چنانچه با روند فعلی ادامه داده و در راستای بازنگری برخی مواضع خود که خصوصاً با نگرش نسل جدید و نوجوان و جوان تاحدودی فاصله دارد٬ اقدام جدی انجام ندهند و همچنین از حمایت از برخی افراد که از سوی مردم در انتخابات اخیر٬ به دلیل عملکرد و سوابقشان بازخورد منفی گرفته‌اند دست نکشند٫ بازگشت دوباره‌شان به قدرت سخت خواهد بود.
رئیس شعبه همدان حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه به احتمال زیاد دوره ریاست جمهوری آقای روحانی ۸ ساله خواهد بود، گفت: اصولگرایان چنانچه با روند فعلی ادامه داده و در راستای بازنگری برخی مواضع خود که خصوصاً با نگرش نسل جدید و نوجوان و جوان تاحدودی فاصله دارد٬ اقدام جدی انجام ندهند و همچنین از حمایت از برخی افراد که از سوی مردم در انتخابات اخیر٬ به دلیل عملکرد و سوابقشان بازخورد منفی گرفته‌اند دست نکشند٫ بازگشت دوباره‌شان به قدرت سخت خواهد بود.

سال ۹۵ بدون شک، سال سرنوشت‌سازی برای کشور خواهد بود چرا که کشور در روند اجرایی شدن برجام قرار گرفته است و از سوی دیگر خروج از رکود اقتصادی از جمله اولویت‌های اصلی کشور محسوب می‌شود، از سوی دیگر ترکیب مجلس شورای اسلامی نیز تغییر کرده است و می‌توان تغییرات محسوسی در عرصه قانون‌گذاری را شاهد بود.

از سوی دیگر آخرین سال فعالیت دولت یازدهم است و از میانه‌های سال ۹۵ بیشتر گروه‌ها و جریان‌ها خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر در سال آینده آماده می‌کنند از این جهت، احزاب سیاسی نیز سال پر کاری را خواهند داشت؛ به همین منظور گفت‌وگویی با سیروس نجفی فعال سیاسی و رئیس شعبه همدان حزب ندای ایرانیان داشتیم تا در مورد مهم‌ترین اولویت‌های جریان‌های سیاسی در سال جدید صحبت کنیم. نجفی با اشاره با اولویت‌های احزاب در سال جدید، اشتباهات اصولگرایان را در حمایت برخی افراد مورد تأکید قرار می‌دهد و معتقد است که دوران ریاست جمهوری حسن روحانی ۸ ساله خواهد بود. این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

مهم‌ترین اولویت احزاب در سال ۹۵ در چه حوزه‌هایی باید باشد؟

سازمان‌دهی نیروها و تقویت تشکیلات و آماده کردن بستر جهت حضور پررنگ و پر قدرت برای انتخابات شوراهای شهر و ریاست جمهوری سال ۹۶

خرداد امسال مجلس جدید، کار خود را آغاز می‌کند، فکر می‌کنید احزاب چگونه می‌توانند به منتخبین جدید و در واقع به فراکسیون امید در مجلس کمک کنند؟

ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب در حوزه‌های مختلف با جلب نظر کارشناسان و فعالان اجتماعی و مدنی جهت تهیه و تدوین طرح‌های کارآمد و کارشناسی شده از مواردی است که احزاب می‌توانند در دستور کار قرار دهند؛ همچنین حمایت از مصوبات و نظرات نمایندگان (چنانچه موافق مصلحت کشور و مردم باشد) از دیگر موارد است و البته موارد فوق جز با همراهی نمایندگان در راستای پاسخگویی شفاف میسر نخواهد بود.

مهم‌ترین اولویت مجلس دهم را چه می‌دانید؟

پیگیری برنامه‌های اقتصادی در راستای تسریع حل مشکلات معیشتی؛ همراهی منطقی از برنامه‌های دولت و عدم مانع‌تراشی جهت گذر از دوران پسابرجام؛ پیگیری طرح‌ها و لوایح مسکوت مانده از دوره‌های قبل مجلس خصوصاً در زمینه حقوق زنان و کودکان؛ توجه ویژه به حوزه محیط‌زیست و میراث فرهنگی که متأسفانه در دوره‌های اخیر مجلس از موارد مغفول مانده جامعه بوده و به دلیل عدم توجه قانون‌گذاران به این حوزه‌ها در راستای اصلاح قوانین ناکارآمد، شاهد آسیب‌های بسیاری بوده‌ایم.
 
در روزهای اخیر دوباره شاهد مطرح شدن اسم احمدی‌نژاد هستیم، تحلیل شما از فعالیت مجدد احمدی‌نژاد و حامیانش در فضای سیاسی چیست؟

قطعاً هر گروه و جناح سیاسی برای باقی ماندن در عرصه سیاست تلاش خود را می‌کند. انتخابات دوره بعد ریاست جمهوری نزدیک است و حضور مجدد گروه آقای احمدی‌نژاد نیز بر اساس همان تلاش برای باقی ماندن در عرصه سیاست است حتی اگر احتمال برنده شدن نیز کم باشد. ضمن آنکه از فضای انتخاباتی نیز جهت تلاش برای توجیه و تطهیر عملکرد گذشته خود و هیئت دولت خویش که مورد انتقاد و اتهام شدید است٫ بهره ببرند.
 
به انتخابات دوره بعد ریاست جمهوری اشاره کردید، فکر می‌کنید مهم‌ترین رقیب حسن روحانی در انتخابات سال آینده چه کسی است؟

احتمالاً رقیب جدی نخواهند داشت و اگر هم آقای احمدی‌نژاد حتی بتواند حمایت دوباره برخی اصولگرایان را به دست آورد٫ با توجه به اینکه عمده اصولگرایان نتیجه همراهی با تیم وی را در انتخابات اخیر و شکست (خصوصاً در تهران) را شاهد بوده‌اند٬ حامی وی نخواهند بود. به احتمال زیاد دوره ریاست جمهوری آقای روحانی ۸ ساله خواهد بود.

 با توجه به دو ناکامی پیاپی، تحلیل شما از آینده جریان اصولگرایی چیست؟

هردو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا دارای نیروهای توانمند و باسابقه هستند که در سال‌های اخیر نقش اصلی را در عرصه سیاسی و قدرت در کشور به عهده داشته‌اند و حذف یکی٬ نه امکان‌پذیر است و نه به صلاح کشور؛ به هر حال از تضارب آراست که امکان پیشرفت و رفع نقایص ایجاد می‌شود؛ اما اصولگرایان چنانچه با روند فعلی ادامه داده و در راستای بازنگری برخی مواضع خود که خصوصاً با نگرش نسل جدید و نوجوان و جوان تاحدودی فاصله دارد٬ اقدام جدی انجام ندهند و همچنین از حمایت از برخی افراد که از سوی مردم در انتخابات اخیر٬ به دلیل عملکرد و سوابقشان بازخورد منفی گرفته‌اند دست نکشند٫ بازگشت دوباره‌شان به قدرت سخت خواهد بود. مردم تغییر می‌خواهند و این را طی دو سال گذشته در انتخابات و با رأی خود نشان داده‌اند.


در پایان کمی هم در مورد فعالیت‌های حزب ندای ایرانیان بگویید،‌ به نظر شما مهم‌ترین برنامه‌ها و فعالیت‌های شعبه همدان حزب ندای ایرانیان در سال ۹۵ در چه حوزه‌ای متمرکز است؟

ابتدا اجازه بدهید در مورد برنامه‌های درون‌حزبی (درون شعبه) مواردی را مطرح کنم: ۱- برنامه‌ریزی مدون یک‌ساله برای جذب حداکثری و معرفی حزب و سازمان‌دهی اعضا مطابق با آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های تشکیلاتی و انضباطی و تلاش در جهت اجرا و نظارت بر حسن اجرای برنامه‌ها؛‌ ۲- برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی مطابق برنامه مدون مرکز؛ ۳ - کمک به راه‌اندازی حوزه‌های شهرستان‌ها در همه شهرستان‌های استان.

اما در مورد برنامه‌های برون شعبه هم می‌توان به این موارد اشاره کرد: ۱ - حضور فعال حزب ندای ایرانیان در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و بشردوستانه مانند ورزش‌های همگانی و پاک‌سازی طبیعت و ... و شرکت فعال در مناسبت‌های ملی و مذهبی از قبیل راه‌پیمایی‌ها و عزاداری‌ها و ... ۲- برنامه‌ریزی برای حضور و ایفای نقش سازنده در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی سال ۹۶ ۳ - برقراری ارتباط دو سویه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان دولتی و برگزاری جلسات با آن‌ها برای ارائه نظرات و مطالبات حزب و شناسایی توانمندی‌های آن‌ها در جهت تحقق اهداف حزب؛ ۴ - کمک به ایفای نقش بهتر شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب نسبت به سال گذشته در استان با توجه به اینکه در ابتدای امسال آقای فعله‌گری از اعضای شعبه همدان به عنوان دبیر شورای مذکور انتخاب شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقيف تريلر حامل 9هزار ليتر سوخت قاچاق در رفسنجان

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه 1403

دستگیری عامل انتشار فیلم قدرت‌نمایی و ضرب و جرح یک شهروند در فضای مجازی

راهکارهایی برای داشتن استخوان‌های قوی

ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ کرمان در زیرساخت ناوگان هوایی

بانک‌ها پای کار مسکن نیایند، هیچ مسکنی ساخته نمی‌شود

تداوم روند ناپایداری‌های جوی در کرمان تا اوایل هفته آینده

قیمت خودروهای داخلی روند کاهشی به خود گرفت

فعاليت هرمي شرکت پايکو و تبليغ پذيرش دانشجو در کشور عمان کلاهبرداري هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: جلوگیری از کاهش پرونده‌ها با حدنگاری اراضی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)