کد خبر: ۱۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارش گفتارنو از ریاست یک عضو شورای شهر کرمان بر دانشگاه آزاد میناب؛
اکنون نیز مدتی است یکی از اعضای شورای شهر کرمان به عنوان رییس دانشگاه آزاد واحد میناب منصوب شده است، دانشگاهی در استان هرمزگان و با فاصله‌ای حدودا 500 کیلومتر از شهر کرمان ولی وی هم‌اکنون هم عضو شورای شهر کرمان است و هم رییس دانشگاه آزاد واحد میناب.
گفتارنو سرویس جامعه
محمدمهدی زاهدی برای تصدی کرسی وزارت علوم از سوی محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت نهم با لابی محمدرضا باهنر نایب رئیس کرمانی مجلس هفتم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد تا رای اعتماد بگیرد و مجددا همشهری کرمانی زاهدی یعنی محمدرضا باهنر دست به کارشد و محمدمهدی زاهدی با ۱۴۴ رأی موافق، ۱۰۱ رأی مخالف و ۳۵ رأی ممتنع، ضعیف‌ترین رأی را در میان کسانی که به کابینه راه یافتند، آورد تا وزیر علوم دولت نهم شود. وی پس از آن که وزیر علوم شد از عضویت در دومین دوره شورای شهر کرمان استعفا داد و راهی تهران شد. 

همچنین مجید نامجو دیگر عضو  اصولگرای شورای شهر دوم کرمان پس از آن که به عنوان معاون وزیر نیرو در دولت نهم و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انتخاب شد از عضویت در شورای شهر کرمان انصراف داد تا وی هم عازم تهران شود، تا بین مسوولیت جدیدش و نمایندگی مردم در پارلمان محلی کرمان، یکی را برگزیده باشد.

اکنون نیز مدتی است یکی از اعضای شورای شهر کرمان به عنوان رییس دانشگاه آزاد واحد میناب منصوب شده است، دانشگاهی در استان هرمزگان و با فاصله‌ای حدودا 500 کیلومتر از شهر کرمان ولی وی هم‌اکنون هم عضو شورای شهر کرمان است و هم رییس دانشگاه آزاد واحد میناب.


اگر جوانمرد ساکن میناب باشد، طبق قانون نمی‌تواند عضو شورای شهر کرمان باشد
فرماندار کرمان در رابطه با عضویت کمال جوانمرد در شورای شهر کرمان و ریاستش بر دانشگاه آزاد میناب به گفتارنو گفت: ریاست کمال جوانمرد بر دانشگاه آزاد میناب احتمالا منع قانونی ندارد، ولی اگر در میناب ساکن باشد طبق قانون وی نمی‌تواند عضو شورای شهر کرمان باشد.

محدعلی توحیدی افزود: سکونت اعضای اسلامی شورای شهر در شهر محل عضویت و مسوولیت‌شان الزامی است ولی محل کار عضو شورای شهر می‌تواند شهر دیگری باشد و رفت‌وآمد کند و بازهم تاکید می‌کنم که محل سکونت عضو شورای اسلامی شهر باید در همان شهر حوزه انتخابیه باشد.

وی تصریح کرد: اگر آقای جوانمرد به اتفاق خانواده‌اش به میناب مهاجرت کرده باشد، عضویت ایشان به صورت خودکار در شورای شهر کرمان سلب می‌شود.
 
احتمالا حضور جوانمرد در میناب کم‌رنگ‌تر است
رییس شورای شهر کرمان نیز در رابطه با ریاست کمال جوانمرد بر دانشگاه آزاد میناب و عضویتش در شورای شهر کرمان به گفتارنو گفت: برای ما حضور ایشان در جلسات شورا مهم است که تا الان تقریبا ایشان در تمام جلسات شرکت داشته‌اند و غیبت خاصی یا عدم حضوری از ایشان که برای ما موید این موضوع باشد که ایشان در شهر کرمان حضور ندارند، آشکار نشده است.

علی‌اکبر مشرفی در ادامه تصریح کرد: تا الان در جلسات غیر از عصرهای یکشنبه هم ایشان حضور داشته‌اند و در دید و بازدیدهای عید هم آقای جوانمرد حاضر بودند و احتمالا حضور جوانمرد در میناب کم‌رنگ‌تر است.


 انضباط کاری که در دوره‌های قبل در شورا حاکم بود را نمی‌بینیم
یک عضو شورای شهر کرمان که نخواست نامش فاش شود، در این زمینه گفت: اگر مشکلی در انجام وظایفشان ایجاد می‌شد، ایشان ریاست دانشگاه را نمی‌پذیرفت.

این عضو شورای شهر کرمان که نخواست نامش فاش شود ادامه داد: این دوره شورای شهر را من با دوره‌های قبل متفاوت می‎‌بینم و آن انضباط کاری که در دوره‌های قبل در شورا حاکم بود را نمی‌بینیم و برای ما که سابقه عضویت در شورا را داریم مباحتی را می‌بینم که جدید است و چون در حال حاضر عضو شورای شهر کرمان هستم وارد جزییات بیشتر نمی‌شوم.

این عضو شورای شهر کرمان اضافه کرد: مردم قطعا شاهد عملکرد همه اعضا شورای شهر هستند و پیگیری‌ها و فعالیت‌ها را رصد می‌کنند.

وی اظهار داشت: کسی که عضو شورای شهر کرمان است حداقل نیمی از وقتش را به مسائل شهر اختصاص دهد و وظایفی را که به وی محول شده به بهترین شکل انجام دهد، البته در این زمینه منظور من آقای جوانمرد نیست.

این عضو شورای شهر کرمان تاکید کرد: بعدا و در پایان دوره شوراهای چهارم بسیاری از مسائل را خواهم گفت و الان شاید در شورا موضوعات حادتری هم داشته باشیم ولی این روزها چون چالش در مسائل شورا بسیار است، من فقط به همین میزان بسنده می‌کنم.

ریاست بر دانشگاه آزاد میناب را به شرط ضربه نخوردن به وظایفم در شورای شهر کرمان پذیرفتم
کمال جوانمرد نیز در باره عضویتش در شورای شهر کرمان و ریاستش بر شورای شهر کرمان به گفتارنو گفت: من ریاست بر دانشگاه آزاد میناب را مشروط بر این پذیرفتم که به مسئولیتم در شورای شهر کرمان ضربه نخورد. من شنبه‌ها و یکشنبه‌ها در کرمان حضور دارم و سه روز از وقتم در هفته را به میناب می‌روم و پنج‌شنبه و جمعه‌ها هم کلاس‌های خودم را در کرمان دارم.

وی در ادامه اظهار داشت: مردم به من اعتماد کردند و رای دادند و اگر احساس کنم به مسوولیتم در شورای شهر ضربه می‌خورد و نمی‌توانم انجام وظیفه کنم قطعا شورای شهر را به تمام این ریاست‌ها ترجیح خواهم داد چرا که مردم اعتماد کردند.

من رییس هیچ کمیسیونی در شورای شهر نیستم
جوانمرد اضافه کرد:من رییس هیچ کمیسیونی در شورا نیستم و عملا نماینده کرمان در شورای شهرستان، استان و کشور هستم و در شورای شهر کرمان یک عضو ساده هستم و بخش عمده کار من در شورای استان و کشور تعریف شده است.

وی افزود: بحث دانشگاه میناب، بحث مکران است که مکران دغدغه حضرت آقا است و من برای کمک به منطقه محروم مکران این مسئولیت را پذیرفتم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

تشکیل پرونده قضایی به اتهام فساد در‌ یک باشگاه فوتبال کرمانی

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

قریب به 20 هزار پرونده در کرمان با صلاح و سازش مختومه شد / نجات ۱۶۵ نفر از قصاص

اهدای اعضای بدن بانوی جیرفتی به سه بیمار نیازمند عضو

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

امتحانات نهایی توسط آموزش و پرورش برگزار نمی‌شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

وزارت بهداشت: اعتبار درمان رایگان مصدومان تصادفاتی کامل پرداخت نمی‌شود

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)