کد خبر: ۱۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مسعود پزشکیان:برخی می‌خواهند دولت یازدهم را ناکارآمد جلوه دهند و همه مشکلات اقتصادی، اجتماعی، تورم و بیکاری را به گردن این دولت بیندازند و شرایط را برای دور بعدی انتخابات نامساعد کنند درحالی‌که این مشکلات در 37 سال گذشته پیش آمده است.
سیزدهمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی روز جمعه گذشته؛ به میزبانی ترکیه با صدور بیانیه‌‌ای ضدایرانی به پایان رسید، اگرچه بیانیه با اعتراض ایران، قرائت نشد. صدور این بیانیه ‌200بندی با چهاربند برعلیه ایران و حزب‌الله لبنان برای عربستان به عنوان طراح این بندها، میلیاردها دلار هزینه دربرداشته و مسئولان برخی کشورها برای همراهی با سعودی‌ها در این پروژه صرفا تبلیغاتی، امتیازات قابل توجهی دریافت کرده‌اند. بندهایی که به گفته عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، باوجود آنکه با مخالفت ایران و گروهی از کشورها همراه شد اما رئیس این دوره از اجلاس و همچنین کشورهای همراه با عربستان، این بیانیه را تصویب شده قلمداد کردند. 
با‌این‌وجود، رئیس جمهوری کشورمان و تیم همراه ایرانی ضمن بیان دیدگاه‌های شفاف تهران درباره موضوعات منطقه‌ای، با شناخت توطئه طرف مقابل از حضور در جلسه پایانی این اجلاس خودداری کردند تا اعتراض خود را به‌این‌روند که از سوی دولت عربستان طراحی و اجرا شده، نشان دهند. 
اینکه عربستان سعودی در منطقه به دنبال فرقه‌گرایی و تفرقه‌افکنی است شکی نیست اما برای پیشبرد اهداف خود به دنبال دستاویز است و یک سر نخ بررسی علت‌های صدور چنین بیانیه‌ای در سازمانی که رسالتش ایجاد وحدت میان کشورهای اسلامی است، به درون کشور برمی‌گردد؛ حمله به سفارت عربستان در تهران که بهانه دست این دولت عرب داد تا بتواند با مظلوم‌نمایی، جو منطقه‌ای و حتی بین‌المللی را بر ضدایران تحریک کند. دولت عربستان البته با ایجاد فشار و فضا‌سازی علیه ایران و طرح شکایت به‌ (afc) فدراسیون فوتبال آسیا و با لابی‌های نفتی این نهاد غیر‌سیاسی را نیز وادار کرد حق میزبانی مسابقات فوتبال با تیم‌های عربستانی را از ایران بگیرد و بازی‌های فوتبال را در کشور ثالث برگزار کند. 
تندروی در داخل، بهانه‌جویی در خارج
 مسعود پزشکیان دراین‌باره به «وقایع اتفاقیه» گفت: درباره برخورد با حمله‌کنندگان به سفارت عربستان باید مسئولان قضائی و اجرائی کشور پاسخگو باشند. 
این نماینده فعلی مجلس خاطرنشان کرد: این رفتار تندروها غیر‌اخلاقی، غیر‌قانونی و غیر‌شرعی بود. چطور ممکن است در یک کشور اسلامی برخی افراد را با این شیوه از کشور خود براند؟ وی ادامه داد: این رفتار تندروانه بهانه‌ای دست کسانی داد که برای تخریب و زیر سؤال‌بردن ایران دنبال بهانه بودند. افراطی‌گری‌ها بهانه دست دولت عربستان داد تا با تصویب بند‌هایی از بیانیه نهایی بر علیه ایرانی در کنفرانس سازمان همکاری‌های اسلامی کشور در استانبول به اهداف خود دست یابد. 
وزیر بهداشت دولت اصلاحات تصریح کرد: متأسفانه در کشور ما برخی افراد همیشه فراقانونی عمل می‌کنند و نتیجه این رفتار آنها تاوانی است که کل کشور باید بپردازد. برای این افراد فرقی نمی‌کند در عرصه بین‌المللی چه بلایی سر کشور می‌آید آنها فقط به اهداف مدنظر خودشان توجه می‌کنند. 
پزشکیان ادامه داد: برخی می‌خواهند دولت یازدهم را ناکارآمد جلوه دهند و همه مشکلات اقتصادی، اجتماعی، تورم و بیکاری را به گردن این دولت بیندازند و شرایط را برای دور بعدی انتخابات نامساعد کنند درحالی‌که این مشکلات در 37 سال گذشته پیش آمده است. 
نماینده تبریز در مجلس نهم و منتخب مجلس دهم تأکید کرد: متأسفانه 37 سال است که همه دولت‌ها گناه و مشکلات را به گردن دیگری می‌اندازند و قبول نمی‌کنند همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم. 
وی خاطرنشان کرد: باید از این افراد پرسید اگر این دولت ناکارآمد است پس زمانی که شما در رأس قدرت و امور بودید چرا شرایط خوب نبود و زمینه‌ساز این همه مشکلات و گرفتاری برای کشور و جامعه شدید و کشور را به اینجا رساندید؟ به نظرم مدعیان باید دراین‌باره پاسخگو  باشند. 
در حمله تندروها به سفارت‌خانه‌ها خسارت دیدیم
همچنین عابد فتاحی بیان کرد: زمان تندروی بین جریان‌های سیاسی احزاب و گروه‌ها گذشته است ولی برخی افراد به اسم انقلاب و اسلام اقداماتی تندروانه انجام می‌دهند که تاریخ مصرف آنها گذشته است. نماینده اصلاح‌طلب ارومیه تصریح کرد: در حمله تندروها به سفارت انگلیس و عربستان ضربه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی فرهنگی زیادی خوردیم. اگر بخواهیم با یک کشور در عرصه بین‌المللی ارتباط نداشته باشیم لازم نیست به سفارت آن کشور حمله کنیم و آنجا را به آتش بکشیم و رفتار غیر‌متمدنانه و خشونت‌آمیز از خود نشان دهیم. 
وی ادامه داد: باید با رفتاری مدنی با سایر کشورها گفت‌وگو کنیم. اجرای برجام زمینه مساعدی را برای ارتباط با دیگر کشورها ایجاد کرده است و باید از این فرصت پیش‌آمده استفاده کنیم. البته معتقدم اگر موضوع حمله به سفارت عربستان در قبل از اجرای برجام رخ می‌داد می‌توانست برای ما مشکلات بیشتری ایجاد کند ولی سیاست‌های اعتدالی دولت آقای روحانی یک نمونه بسیار خاصی را در دنیا ایجاد کرده است. سیاست‌های فعلی این دولت به نفع سیاست‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورمان است. 
نماینده ارومیه در مجلس افزود: هیچ‌کسی از خشونت نتیجه‌ای نگرفته است که ما به نتیجه برسیم پس ادامه تندروی‌ها به صلاح کشور نیست و خروجی آن چیزی جز مظلوم‌نمایی عربستان و هم پیمانانش به همراه ندارد و منجربه صدور بیانیه‌های ضدایرانی و تحریمی علیه کشورمان می‌شود. 
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم درباره برخورد قضائی با این افراد گفت: البته مسئولان قضائی قول داده بودند با این افراد تندرو برخود قضائی شود و تصور می‌کنم نهادهای مسئول در حال جمع‌آوری اطلاعات و شناسایی این افراد هستند و انتظار داریم با افرادی که موجب ضربه‌زدن به منافع ملی و صدور بیانیه چهاربندی ضدایرانی شده‌اند، برخورد قاطع شود. 
فتاحی تأکید کرد: همین افراد تندرو در قم به رئیس مجلس حمله کردند و در شیراز به علی مطهری هجوم آوردند و همچنین با حمله به برخی مسئولان، سخنرانی آنها را به هم زدند، بنابراین مردم خواستار برخورد قاطع و قانونی با این افراد هستند و تأکید می‌کنم  نتیجه انتخابات دور دهم مجلس هم  به دلیل رویگردانی از برخوردهای تندروانه این افراد در قم یا شیراز یا حمله به سفارتخانه‌ها در تهران است. 
برچسب ها: مسعودپزشکیان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

۳۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سیرجان رفع تصرف شد

پیام تسلیت سیدحسین مرعشی به مناسبت درگذشت محمدعلی علومی

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار

پاسخ پژوهشگران به یک پرسش: دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی قرار گرفت

درخشش دختران کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران

هواشناسی برای کرمان هشدار زرد صادر کرد

دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از بانوان مسن در کرمان

محمدعلی علومی طنزپرداز و شاهنامه‌پژوه بمی درگذشت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)