کد خبر: ۱۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
نکته ابهام‌انگیز بزرگ در مصاحبه وزیر بهداشت مبنی بر «رای دادن به افراد کارآمد‌تر در انتخابات آینده» آیا به منزله عبور از روحانی است یا اسم رمز یک جبهه سیاسی خاص؟
وزیر بهداشت در هفته اول فرودین ماه، طی یک مصاحبه مفصل تلویزیونی مطالبی را مطرح کرد که سایت هم اندیشی (پایگاه تحلیلی و خبری هم اندیشی یاران انقلاب اسلامی) مشروح متن این مصاحبه را منتشر ساخته است و در آدرس اینترنتی (http: /www. hamandishi. ir/news/۳۲۹۱۳۰) موجود است.

چندی بعد یکی از فرازهای این مصاحبه که دائر بر در خواست وزیر بهداشت برای استیضاح یکی از وزرای دولت (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) توسط مجلس بوده است، خبرساز گردید. ولیکن علیرغم اینکه مصاحبه از تلویزیون پخش شده است موضوع توسط مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تکذیب گردید و صدا و سیما علیرغم اینکه در سایر موارد ریز بینی و نکته سنجی در ارتباط با دولت آقای روحانی اعمال می‌کند و غالباً یک موضوع کوچک را بزرگ جلوه می‌دهد (نظیر نامه کار‌شناسی ۴ وزیر به آقای روحانی) ولی از کنار این موضوع به راحتی گذشت و موضوع در سکوت خبری و رسانه‌ای به فراموشی سپرده شد. بنظر می‌رسد نجابت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم باعث گردید که در دولت هم مساله پیشگیری نشود.

در اینجا و برای تنویر بیشتر موضوع، بخشهایی از مصاحبه را در زیر آوردیم (به نقل از سایت هم اندیشی) البته فیلم این مصاحبه تلویزیونی موجود است و اگر سایت هم اندیشی پیاده سازی متن مصاحبه تلویزیونی اشتباه کرده بود، بایستی وزارت بهداشت تقاضای تصحیح متن را می‌نمود.

 «خبرنگار: خوب چرا دولت لایحه نمی‌دهد؟

وزیر: بله گفتنش خیلی ساده و راحت است؛ مهم عمل کردن آن است. شروعش با دادن لایحه است، ولی اگر دولت لایحه نداد چرا مجلس طرح نمی‌دهد؟ ما خیلی نوشتیم، خیلی صریح می‌گویم که به نتیجه نرسید. مجلس نباید از خود سلب مسئولیت کند. این حق مردم است، نطق پیش از دستور و بیانیه و... که ماشاالله زیاد است.

از این گذشته این قانون است که باید اجرا شود، من سئوالم این است که چرا در این ۵ سال قانونی که تصویب شده را اجرا نکردند، چرا استیضاح نکردند، مگر اجازه و اختیار نداشتند که پیگیر عدم اجرای قانون باشند، حالا خوشبختانه چون یک سال و چند ماه از عمر دولت باقی نمانده دیگر شائبه این وجود ندارد که ما می‌خواهیم حوزه اقتدارمان را افزایش دهیم.

خبرنگار: مردم می‌گویند دکتر هاشمی همواره دنبال تامین بودجه سلامت مردم بوده، بعد از پایان دولت شما چه اطمینان خاطری به مردم می‌دهید که همین روند دنبال شود؟

وزیر: من می‌توانم به مردم عزیز و شریفمان بگویم که گوششان بدهکار این حرف‌ها نباشد اینهایی که نگرانند توکل ندارند، فقط آیه یاس می‌خوانند. مگر رای مردم کم اهمیت دارد، من مطمئنم مردم با رای خودشان به افراد کارآمد‌تر کاری می‌کنند این طرح معطل بودجه نماند.

خبرنگار: خودتان چه اطمینانی می‌توانید بدهید؟

وزیر: من فکر می‌کنم مردم خدمتی گرفته‌اند و هیچ کس نمی‌تواند آن را از مردم بگیرد. هر کس بیاید باید آن را ادامه دهد، ما کار خود را انجام داده‌ایم، با توجه به وقوفی که مردم به حقوق خود پیدا کرده‌اند و اعتمادی که به قدرت رای خود دارند، حتما افراد کارآمد را انتخاب می‌کنند که را، ادامه یابد.»

البته اینکه وزیر بهداشت در مصاحبه تلویزیونی علیه قوه مجریه سخن بگوید مسبوق سابقه است. کما اینکه چندی قبل ایشان در مصاحبه تلویزیونی شخصاً از مجلس خواست که تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی کنند در حالی که سازمان مزبور زیر نظر بخشی از دولت اداره می‌شود و در ارکان عالی آن رئیس جمهور و وزرای متعددی از جمله خود وزیر بهداشت حضور دارند.

ولیکن در متن بالا و مصاحبه تلویزیونی وزیر بهداشت نکات جالبی وجود دارد که مثل تقاضای تحقیق و تفحص وزیر بهداشت از سازمان تامین اجتماعی در مصاحبه تلویزیونی در تاریخ دولت‌های جمهوری اسلامی سابقه نداشته است:

-    تقاضای اعمال فار از سوی مجلس به دولت

-    تقاضای ارائه طرح از سوی نمایندگان (در حالی که وزرا بایستی طرفدار ارائه لایحه باشند و حتی از مجلس بخواهند که طرح ارائه ندهد و بگذارد تا قوه مجریه خودش لایحه ارائه نماید)

-    تقاضای استیضاح یکی از وزراء

-    و...

ولی یک نکته ابهام انگیز بزرگ در مصاحبه وزیر بهداشت «درخواست ایشان از مردم برای رای دادن به افراد کارآمد‌تر در انتخابات آینده است». با توجه به اینکه مصاحبه وزیر بهداشت در هفتم فروردین سال ۱۳۹۵انجام شده است، قطعاً منظور وزیر بهداشت انتخابات مجلس نبوده است پس می‌ماند انتخابات ریاست جمهوری و با توجه به اینکه وزیر بهداشت در متن مصاحبه در این سوال از مجلس تمجید و دولت بطور اعم و نیز بخشی از دولت را بطور خاص زیر سوال می‌برد، پس قطعاً منظور ایشان انتخابات ریاست جمهوری است. چون اشاره خبرنگار در سوال اینست که از وزیر می‌پرسد چه اطمینانی می‌دهید که در دولت بعد طرح تحول تداوم یابد و اعتبارات و منابع مالی آن تامین شود و وزیر بهداشت دوبار به قدرت رای مردم اشاره و می‌گوید:

 «من مطمئنم مردم با رای خودشان به افراد کار آمد‌تر کاری می‌کنند طرح معطل بودجه نماند»، «با توجه به وقوفی که مردم به حقوق خود پیدا کرده‌اند و اعتمادی که به قدرت رای خود دارند حتما افراد کار آمد را انتخاب می‌کنند» این در حالی است که در‌‌ همان ایام سال نو خلیلیان وزیر جهاد و کشاورزی دولت قبل در مصاحبه‌ای اعلام کرد که «دولت روحانی اولین دولت چهار ساله پس از انقلاب خواهد بود».

فارغ از اینکه طرح تحول سلامت که وزیر بهداشت بخاطر تداوم آن تقاضای رای به رئیس جمهوری کار آمد‌تر را داده است در واقع به نفع چه کسانی تمام شده و می‌شود و اینکه آیا که یا مردم از منابع اختصاصی به طرح تحول سلامت سود بردند یا پزشکان؟ آیا مناطق محروم و اقشار فقیر بیشتر بهره بردند یا مناطق برخوردار و بالانشین؟ آیا به پیشگیری و بهداشت توجه شد یا به درمان؟ آیا به تولید داخل دارو و تجهیزات براساس اقتصاد مقاومتی توجه شد یا به واردات؟ و... در هر حال و به هر تقدیر وزیر بهداشت بایستی مشخص کند منظورش از این سخن چه بوده است؟ و افراد کارآمد‌تر مورد نظر ایشان چه کسانی هستند؟ که به زعم ایشان از آقای روحانی کار آمد ترند و از طرفی آقای روحانی نیز بایستی حواسش راجمع کند و برای یکبار هم که شده از خود بپرسد صدا و سیما که تمام قد به نقد و منفی بافی در مورد خود روحانی و کل دولت او و ۱۷ وزیر او می‌پردازد چرا فقط و فقط یک وزیر دولتش را نه تنها مورد ملاطفت و نوازش مستمر قرار داده و می‌دهد، بلکه هر روز و هر ساعت در شبکه‌های مختلف خود برای این وزیر رپورتاژ آگاهی پخش می‌کند! و اینکه آیا این حرف وزیر بهداشت به منزله عبور از روحانی است یا اسم رمز یک جبهه سیاسی خاص؟

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
0
0
چون یکی از معاونان سیما از جبهه پایداری ست و روابط عمومی وزارت هم پایداری ست به این دلیل ایشون تو سیما جای پا دارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

برگزیدگان نخستین رویداد داستان مصور دفاع مقدس معرفی و تجلیل شدند

زمان پخش فصل سوم سریال «سرزمین مادری» مشخص شد

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی هوا در مناطق مختلف کرمان

پانسمان‌های سوختگی بیمه نیست، اغلب بیماران قادر به تهیه آن نیستند / گلایه از غیراستاندارد بودن تخت‌های سوختگی کشور

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

امکان ثبت نام سرویس مدرسه از اول خرداد

مسئولان ذغالسنگ استان به دستگاه قضایی احضار شدند

اظهارات «تاج» درخصوص جزئیات جدید پرونده فساد در فوتبال

تاکید فرماندار بر رفع نقاط حادثه‌خیز کرمان: حفظ جان شهروندان مهمترین وظیفه است

ریزش زغال سنگ جان کارگر معدن کوهبنان را گرفت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)