کد خبر: ۱۱۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
عارف:
مردم ما در گام دوم انتخابات هفتم اسفند ماه، مسير تعالي و پيشرفت كشور را استوارتر از گام اول در خرداد 92 برداشتند و اين مسير با حضور پرشور مردم در دهم ارديبهشت ماه بايد تثبيت شود.
ایرنا: محمدرضا عارف شامگاه جمعه در حسينيه سيدالشهداء(ع) شهرستان ملاير، افزود: مردم با اين حركت مسير تعالي و پيشرفت كشور را ترسيم كردند و اين راه بايد تثبيت شود.
وي اظهار كرد: در راستاي تثبيت اين مسير، مردم كشور ما در هفتم اسفندماه خوش درخشيدند و در اغلب حوزه هاي انتخابيه نتايج فوق تحليل ها بود، حتي تحليل ما اصلاح طلبان و نتيجه انتخابات بيانگر اين بود كه مردم كشور ما از مدعيان سياسي و نخبگان سياسي خيلي جلوتر هستند.
وي ادامه داد: آنچه كه بايد در دستور كار ما، احزاب و نخبگان سياسي قرار گيرد، اين است كه تلاش كنيم تا به پاي مردم برسيم، مردمي كه صاحبان اصلي انقلاب هستند و در صحنه هاي مختلف هرگاه به وجود آنها نياز بوده، در خط مقدم حاضر شدند.
عارف همراهي با اين مردم را افتخاري بس بزرگ دانست و افزود: مسيري كه شما شروع كرديد، قطعا بايد ادامه پيدا كند و اين مسير عقلانيت، آرامش، پاسخگويي به نيازهاي مردم، مسير رشد و تعالي كشور، اشتغال جوانان تحصيلكرده دانشگاهي، پاسخ به نيازهاي همه مردم، تلاش براي نابودي فقر در كشور، پاسخ به مطالبات زنان سرپرست خانوار و مسير پاسخگويي به همه نيازهاي كشور را در پي خواهد داشت.
منتخب مردم تهران در مجلس دهم، با بيان اينكه اصلاح طلبان فرزندهاي انقلاب هستند، اظهار كرد: اين باور ما و مردم است، رقيب هر چه مي خواهد بگويد، مردم اين تبحر را از بچه هاي اصلاح طلب سراغ دارند كه در مسير دقيق و صحيح اسلام ناب محمدي(ص) و حركت در اين مسير دقت كنند.
منتخب مردم تهران در مجلس دهم ادامه داد: اين وظيفه اي بس بزرگ است كه بويژه بر عهده جوانان انقلاب و نسل سومي هاي انقلاب است كه بايد پاسدار انقلاب باشند و اين امانت را از نسل اول تحويل بگيرند و با ارتقاي جايگاه انقلاب و ظرفيت سازي براي نقش آفريني انقلاب در صحنه هاي منطقه اي و بين المللي گامهاي اساسي تري را بردارند.
عارف بيان كرد: اين نمودي است كه ما از تفكر اسلامي سراغ داريم ، مسئوليت پذيري حداكثري و سهم خواهي حداقل و اگر هر فردي در خرداد سال 92 كاري كرد، جز وظيفه چيزي نبود و اين برند متعلق به همه اصلاح طلبان است و وظيفه اي است كه نظام الهي ما بر عهده تك تك نخبگان، مسئولان و همه مردم قرار داده است.
وي ادامه داد: در دهه چهارم انقلاب بايد خيلي از اختلاف نظرها و بحث هاي سه دهه گذشته كه هيچ ثمره اي جز فاصله انداختن بين فرزندهاي انقلاب، ايجاد كدورت و سكون و ركود نداشته، كنار بگذاريم.
عارف بر لزوم همدلي و همزباني تاكيد كرد و گفت: شعار سال گذشته همدلي و همزباني يك ضرورت دائمي براي انقلاب و مردم ما است و مي توانيم و بايد بتوانيم با همدلي و همزباني و همبستگي ملي مسير رشد و تعالي كشور و مسير پاسخگويي به مطالبات مردم و اطمينان بخشي به آينده را براي جوانان كشورمان ترسيم كنيم و بخشي از اين مسئوليت بر عهده مجلس است كه به گفته امام راحل(ره) در راس امور است.

* مجالس گذشته بايد مسير تعالي كشور را بهتر ترسيم مي كردند
وي گفت: اعتقاد ما اين است كه مجالس گذشته مي بايست بهتر كار مي كردند و مسير رشد و تعالي كشور را بهتر ترسيم مي كردند.
عارف تاكيد كرد: اين نگاه را ما به مجلس دهم داريم و نگاهي كه در سال 92 مردم كشورمان به آن لبيك گفتند و پاسخ مثبت دادند، نتيجه آن دولت تدبير و اميد شد و نتيجه دولت يازدهم نيز برجام است. 
وي ادامه داد: نمايندگان مردم ايران با مذاكرات سخت و نفس گير در مقابل قدرت هاي بزرگ دنيا، به پشتوانه حضور شما و استفاده از رهنمودهاي شجاعانه و راهگشاري مقام معظم رهبري كاري ارزشمند را انجام دادند.
منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم بيان كرد: در مذاكرات دو هدف را لغو تحريم هاي ظالمانه و پذيرفتن مشروعيت فعاليت هاي هسته اي ايران و حق قانوني ما در غني سازي را دنبال مي كرديم كه به هر دو هدف رسيدم.
عارف افزود: اميدواريم در فضاي جديدي كه در مجلس ايجاد مي شود و همكاري صميمانه اي كه با دولت دارد، بتوانيم آثار مثبت برجام را در زندگي آحاد مردم حس كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود معيشت را مهمترين دغدغه مردم ما عنوان كرد و گفت: خط فقر امروز در وضعيت نامطلوبي قرار گرفته و بخش قابل ملاحظه اي از مردم ما در تامين مايحتاج اوليه خود با مشكل مواجه اند.
عارف به رشد اقتصادي منفي در سال 88 تا 92 و تورم بالاي 35 و 40 درصد اشاره و بيان كرد: با اتكاي مردم مي توانيم با نگاه به درون و استفاده از منابع داخلي و رونق اقتصادي تحت عنوان اقتصاد مقاومتي و استفاده از سياست هاي 24 گانه اقتصاد مقاومتي، به وعده هايي كه داده ايم پاسخ مثبت دهيم و معشيت و منزلت مردم را به طور جدي پيگيري كنيم.
وي يادآور شد: در بحران ها و آسيب هاي اجتماعي كه متاسفانه در شرايط ناهنجار و نامناسبي در اكثر شهرهاي كشور است، مجلس بايد به طور جدي برنامه ريزي كند.
وي افزود: ما دنبال مجلسي هستيم كه شريك دولت باشد و براي پيشرفت كار، مجلس بايد از اهرم هاي قانوني و نظارتي خود حداكثر استفاده را كند.
عارف خطاب به مردم تاكيد كرد: با حضور خود در هفته آينده به ما اين امكان را بدهيد كه بتوانيم خدمتگزاران صديق شما باشيم و مطالبات به حق شما و مشكلات و مسايلي كه شما با آن درگير هستيد را در مجلس پيگيري كنيم.
شهرستان ملاير داراي دو كرسي نمايندگي در مجلس است و با جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر در جنوب شرقي استان و 75 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.
برچسب ها: عارف
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

۳۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سیرجان رفع تصرف شد

پیام تسلیت سیدحسین مرعشی به مناسبت درگذشت محمدعلی علومی

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار

پاسخ پژوهشگران به یک پرسش: دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی قرار گرفت

درخشش دختران کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران

هواشناسی برای کرمان هشدار زرد صادر کرد

دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از بانوان مسن در کرمان

محمدعلی علومی طنزپرداز و شاهنامه‌پژوه بمی درگذشت

زمین‌های طرح‌ نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در چهار شهر کرمان آماده واگذاری شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)