کد خبر: ۱۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با تأکید بر اینکه تا این لحظه تصمیمی برای گران شدن کود گرفته نشده است، گفت: هیچ تصمیمی تا این لحظه برای عرضه کود اوره در بورس کالا گرفته نشده است.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با تأکید بر اینکه تا این لحظه تصمیمی برای گران شدن کود گرفته نشده است، گفت: هیچ تصمیمی تا این لحظه برای عرضه کود اوره در بورس کالا گرفته نشده است.

به گزارش  فارس، یزدان سیف مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، امروز در نشست خبری به بررسی برنامه‌ها و عملکرد اقتصاد مقاومتی در حوزه تغذیه گیاهی در بخش کشاورزی پرداخت و گفت: ارتقاء دانش کشاورزان در حوزه نهاده‌های کشاورزی، تلاش برای قرار دادن دانش فنی روز در رفتار کشاورزان، یکپارچه‌سازی زنجیره تولید تا مصرف کود در کشاورزی، تنوع در سبد محصولات کودی کشور، رفع گلوگاه‌های زنجیره تولید با مصرف کودهای شیمیایی و تلاش در جهت کاهش ریسک بخش خصوصی برای حضور در این بازار و افزایش شدت رقابت‌پذیری از برنامه‌های بخش در حوزه تغذیه گیاهی است.

وی با اشاره به حوزه استقرار نظام شبکه‌های اطلاعاتی حوزه تأمین زنجیره کود اظهار داشت: با تکمیل و تدارک سامانه هوشمند نهاده‌های کشاورزی تلاش کردیم، تا کارگزاران نهاده‌های کشاورزی را به مرکز فروش آنلاین و صدور فاکتور وصل کنیم، بنابراین از ابتدای اردیبهشت، این سامانه در کلیه استان‌ها شروع به کار کرد.

سیف تصریح کرد: بنابراین خریداران کود در صورت خرید، باید از فروشنده یا کارگزار طلب فاکتور رسمی کنند، تا هرگونه رفتاری که منجر به ایجاد صدمه به کشاورزی شود، براساس آن فاکتور قابل پیگیری باشد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تصریح کرد: شرکت خدمات حمایت کشاورزی سال 94 بالغ بر یک میلیون و 751 هزار تن انواع کودهای کشاورزی را به کشاورزان عرضه کرد.

وی افزود: این مقدار نسبت به سال 93، 8 درصد رشد نسبت به میزان فروش داشته است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تصریح کرد: در مجموع، در سال گذشته 2 میلیون تن کود و بالغ بر 19 نوع تهیه شده بود که نسبت به سال 93 که فقط 7 نوع کود تأمین شده بود، 3برابر تنوع آن افزایش یافته است.

سیف بیان داشت: در سال 94 با تفاهم نامه‌ای که با شرکت‌های پتروشیمی امضا شد، توانستیم برخی انواع کودهایی که سابقه وارداتی داشت، از محل داخل تأمین و تنها سه نوع کود وارداتی داشتیم که در داخل تولید می‌شد و تنها 3 نوع کود وارداتی داشیم که در داخل هم تولید می‌شد.

وی در مورد ادغام شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با شرکت پشتیبانی امور دام بیان داشت: از این موضوع اطلاعی ندارم و تا زمانی که چیزی به ما ابلاغ نشده، به وظایف خودمان در این بخش ادامه می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تصریح کرد: در زمان تحویل کودهای کشاورزی با شرکت پتروشیمی دچار تضاد منافع در زمینه مصرف داخل یا صادرات هستیم.

وی با بیان اینکه اگرچه از این شرکت گلایه‌هایی داریم، بیان داشت: اما در عین حال ارتباط تنگاتنگی نیز با این شرکت داریم و در مواقعی بخشی از کود موردنیاز را از این شرکت تأمین می‌کنیم. 

وی در مورد افزایش قیمت کود کشاورزی اظهار داشت: تا این لحظه هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت کود نداریم.

سیف تصریح کرد: درخواست شرکت پتروشیمی در مورد کود اوره این است که این کالا در بورس عرضه شود و ما هم این کود را از بورس کالا خریداری کنیم. البته وقتی این اتفاق بیفتد ممکن است کود، گران و یا ارزانتر شود.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار به پتروشیمی‌ها اعلام کرده که کود اوره جزو اقلام اولویت‌دار سبد کالا به شمار می‌رود و جزء کالاهای حساس و ضروری است.

وی افزود: بنابراین ستاد تنظیم بازار اعلام کرده که قیمت، تولید و عرضه کود اوره تحت کنترل است و هیچ تصمیمی تا این زمان برای عرضه آن در بازار بورس کالا گرفته نشده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می‌شود

افزایش طول عمر با بالا و پایین رفتن از پله

سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب دستگیر شدند

اصل واگذاری شرکت ذغالسنگ به عنوان بخشی از بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد کار علمی نبود / واگذاری شرکت ذغالسنگ مشکلات را بیشتر کرده است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دستگیری قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پربازدید ها

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)