کد خبر: ۱۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیركل گمركات استان كرمان تراز تجاری این استان را با توجه به افزایش میزان صادرات گمركات نسبت به واردات در سال 94 مثبت اعلام كرد.
محمدرضا قادر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صادرات گمركات استان كرمان در سال گذشته به وزن 346 هزار تن و ارزش بیش از یك میلیارد دلار می باشد كه نسبت به میانگین سال های 91 و 92 از نظر وزنی 10 درصد و از نظر ارزش دلاری 16 درصد افزایش داشته است.
وی بیان كرد: این صادرات نسبت به سال 93 از نظر وزن 10 درصد و از نظر ارزش 9 درصد كاهش نشان می دهد كه این كاهش مربوط به كاهش مختصر صادرات پسته در سال گذشته است.
وی گفت: عمده ترین كالاهای صادراتی كه از گمركات استان كرمان صادر شده، پسته و مغز پسته، پلی اتیلن، روغن خوراكی، كاشی و سرامیك و خرماست كه به كشورهای اروپایی، آسیای میانه، امارات، مالزی و چین صادر شده است. 
مدیركل گمركات استان كرمان درباره صادرات فرش كرمان گفت: مجوز صادرات فرش از گمركات استان فراهم شده و گمركات استان نیز از آمادگی لازم برای انجام صادرات فرش برخوردار هستند اما به علت نبود قالی شویی تخصصی در استان، صادركنندگان فرش كالای خود را از گمركات سایر استان ها صادر می كنند.
وی همچنین واردات گمركات استان كرمان در سال 94 را به لحاظ وزنی 124 هزار تن و ارزش 757 میلیون دلار اعلام كرد و افزود: این میزان واردات نسبت به میانگین سال های 91،92 و 93 از نظر وزنی 28 درصد كاهش و از نظر ارزش دلاری 39 درصد افزایش داشته است. 
قادر تصریح كرد: این واردات نسبت به سال 93 از نظر وزن 10 درصد و از نظر ارزش پنج درصد افزایش را نشان می دهد.
وی گفت: عمده ترین كالاهای وارداتی گمركات استان شامل اجزا و قطعات خودرو، لوازم و ماشین آلات صنعتی و مكانیكی، لوازم صنعتی و برقی و انواع نخ غیر پنبه ای می باشد كه از كشورهای چین، امارات و كره جنوبی به گمركات كرمان وارد شده است.
وی افزود: با توجه به سه پروژه مهم و ملی استقرار سامانه جامع امور گمركی، پنجره واحد تجارت الكترونیكی تجارت فرامرزی و پروژه هوشمندسازی در سند راهبردی گمرك جمهوری اسلامی ایران از خرداد ماه سال 93 سامانه جامع امور گمركی همزمان با گمرك تهران و شهید رجایی بندرعباس در گمركات استان كرمان نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.
مدیركل گمركات استان كرمان گفت: با راه اندازی این سامانه ابتدا در رویه واردات امكان 'دوراظهاری' برای ذینفعان فراهم و به مرور رویه های صادرات و ترانزیت نیز به سامانه اضافه شد. 
وی اظهار كرد: اجرای موفقیت آمیز سامانه در گمركات استان موجب شد كه این اداره كل در فازهای مختلف اجرای سامانه از جمله كارشناس مجازی، صدور پروانه الكترونیكی، ارزیابی غیابی و اظهار از راه دور به عنوان گمرك پایلوت انتخاب شود.
قادر با اشاره به تلاش گمرك برای به كارگیری فناوری های نوین گفت: این اقدامات موجب كوتاه شدن فرآیندهای گمركی و تسهیل و تسریع در ترخیص كالا، رضایتمندی خدمت گیرندگان، ارتقاء رتبه كشور در بهبود فضای كسب و كار و كاهش چشمگیر فساد اداری و جعل اسناد شده است.
برچسب ها: تراز تجاری ، مثبت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضربه سربازان گمنام امام زمان به چندین تیم تروریستی در کرمان

زمان اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش مشخص شد

کاهش قیمت سکه و طلا در بازار امروز 16 اردیبهشت1403

رئیس پلیس راهور استان کرمان: بیشترین آمار جانباختگان مربوط به عابرین پیاده است

شهریه برخی مدارس غیردولتی کاهش می‌یابد / امکان عودت شهریه در صورت انصراف

پیش بینی شرایط جوی نسبتا پایدار در آسمان کرمان

۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند

 رئیس کل دادگستری استان کرمان: با سهل انگاری دستگاهای متولی در بازتوانی معتادین متجاهر برخورد می‌شود

معاون اقتصادی استاندار کرمان: حضور مدیر برای حل مشکلات شرکت‌ها به کرمان ضروری است

مصرف شیر غیر پاستوریزه احتمال انتقال بیماری تب مالت را بالا می‌برد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)