کد خبر: ۱۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بافت:
دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بافت گفت: طی یکسری اقدامات اطلاعاتی در مدت کوتاهی اکثر رباخواران عمده شهرستان بافت شناسایی و اقدامات تعقیبی علیه آنان آغاز گردید و در این راستا تعدادی بازداشت و تعقیب دیگر متهمان به صورت ویژه ادامه دارد و در حال حاضر دو بنگاه املاک متخلف برا ساس ضوابط و مقررات قانونی پلمپ شده اند.

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بافت گفت: طی یکسری اقدامات اطلاعاتی در مدت کوتاهی اکثر رباخواران عمده شهرستان بافت شناسایی و اقدامات تعقیبی علیه آنان آغاز گردید و در این راستا تعدادی بازداشت و تعقیب دیگر متهمان به صورت ویژه ادامه دارد و در حال حاضر دو بنگاه املاک متخلف برا ساس ضوابط و مقررات قانونی پلمپ شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گفتارنو؛ محسن نیک ورز در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با توجه به وصول گزارشات و نیز شکایات متعدد مبنی بر انجام معاملات ربوی گسترده در تعدادی از بنگاه های معاملات شهرستان بافت، موضوع به عنوان یکی از جرایم علیه امنیت اقتصادی جامعه در دستورکار دادستانی شهرستان بافت قرار گرفت.

وی هشدار داد:سیاست دستگاه قضایی برخورد همه جانبه با کلیه جرایم به ویژه جرایم اقتصادی جامعه است که به فضل الهی و با دعای خیر مردم به این هدف خواهیم رسید.

این مقام قضائی عنوان کرد:بر اساس ماده 595 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات، مرتکبین رباخواری علاوه بر رد اضافه به صاحب مال به مجازات تا سه سال حبس و تا 74 ضربه شلاق و نیز معادل مال مورد ربا به عنوان جزای نقدی محکوم می گردند.

این مقام قضائی ابراز داشت: یکی از مؤثرترین عواملی که نقش بسیار مهمی در پیشگیری از چنین جرایمی دارد احساس مسئولیت و قاطعیت مسئولین ،ناظران و متصدیانی است که وظیفه نظارت بر واحدهای صنفی را برعهده دارند .

وی  با اشاره به این مهم که براساس قوانین و مقررات موجود، تأسیس و ادامه فعالیت واحدهای صنفی ،منوط به تأئید صلاحیت فردی و انتظامی متقاضی مربوط است،گفت:از ناظرین و مسئولین اتاق اصناف ،مسئولین اداره اماکن پلیس اطلاعات و امنیت عمومی می خواهم با دقت بیشتری در این خصوص اظهار نظر نمایند.

وی بیان داشت:جای بسی تأسف است شخصی که سالهای متمادی اشتهار به رباخواری دارد،بدون هیچ محدودیتی به فعالیت صنفی نامشروع خود ادامه دهد.


ربا؛ برهم زننده نظم اجتماعی است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت گفت: ربا از جمله گناهان کبیره ای است که در قرآن مجید وعده عذاب آن بیشتر از بسیاری از گناهان کبیره دیگر،داده شده است .

محسن نیک ورز بیان داشت: شکی نیست که این معامله ظالمانه و غیرعادلانه و برخلاف وجدان و فطرت انسانی، برهم زننده نظم اجتماعی است زیرا از طرف طلبکار هر روز ثروت بدون هیچ عملی متراکم می شود و از طرف بدهکار فقر و تنگدستی زیاد می گردد.به طوری که در اکثر موارد ربا دهنده در باتلاقی گرفتار می گردد که رهایی از آن بسیار دشوار و در برخی موارد ناممکن هم می شود.

 

 قرآن  کریم به صراحت رباخواری را جنگ با خدا و پیامبر اعلام کرده است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت خاطر نشان کرد: با توجه به مفاسد دنیوی و اخروی رباخواری،در قرآن کریم و روایات پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) به حرمت شدید این گناه اشاره شده به طوری که قرآن به صراحت رباخواری را جنگ با خدا و پیامبر اعلام کرده است.

وی با اشاراه به  روایتی از امام صادق (ع)که گناه یک درهم ربا گرفتن از هفتاد بار زنا با محارم شدیدتر بیان شده است،تصریح کرد: در جامعه امروزی وضعیت نامناسب اقتصادی قربانیان رباخواری به همراه اشکالات موجود در نظام بانکی،فرصت طلبان و سودجویان را به سمت انجام معاملات ربوی گسترده سوق می دهد.

نیک ورز افزود: در این میان بنگاه های معاملات املاک و خودرو، غالباً بستر مناسبی برای انجام چنین معاملات کثیفی را فراهم می آورند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت گفت: برخی متصدیان و شاغلین این قبیل بنگاه ها ،جهت فعالیت ودر آمد خود را درهمین راستا قرار داده اند.

وی با اشاره به  ضعف مبانی اعتقادی و اسلامی و عدم توجه به بزرگی و حرمت گناه و جرم رباخواری ، ویا به کار بردن توجیهاتی که در اصطلاح عامیانه «کلاه شرعی » نامیده می شود،یاد آور شد: روز به روز بر افزایش جرم رباخواری می افزاید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)