کد خبر: ۱۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر كشور در واكنش به اخبار منتشر شده در رسانه ها و فضای مجازی نسبت به سوءقصد به میر محمود موسوی (كارمند وزارت امور خارجه) گفت: در بررسی های اولیه این سوءقصد حاكی از سرقت از نوع زورگیری است اما بررسی های ما ادامه دارد تا اطلاعات قطعی تر را اعلام كنیم.
به گزارش ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی روز یكشنبه در حاشیه همایش فرماندهان ومسئولین نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران افزود: در این زمینه از فرمانده نیروی انتظامی سوال شد كه آیا چنین موردی گزارش شده است، كه وی اعلام كرد تا كنون هیچ گزارشی در این خصوص نداشته ایم، البته دستور داده شده به صورت جدی این مسئله پیگیری شود.
وی افزود: روزانه چنین اتفاقاتی از نوع خفت گیری و زور گیری داریم كه البته در بررسی های اولیه نیروی انتظامی مشخص شده مورد اخیر نیز از نوع زورگیری بوده است.

** طرح امنیت اخلاقی، طرح بین بخشی است 
وزیر كشور در مورد طرح امنیت اخلاقی گفت: این طرح یك طرح بین بخشی است و تمام بخش ها در این زمینه مسوولیت دارند هر چند نیروی انتظامی موظف به تامین امنیت در حوزه عمومی و خیابان است اما دستگاه های دیگر نیز در چارچوب فعالیت های خود مسوول هستند. 
رحمانی افضلی اضافه كرد: به این منظور برای هماهنگی و اثربخشی بیشتر این طرح در شورای امنیت با حضور همه نیروها در حوزه های اجتماعی به بحث گذاشته شد. 
وی گفت: طرح امنیت اخلاقی آن گونه كه مطرح شد نبود بلكه در جهت تقویت نیروها قرار بود از نیروهای آماده و استراحتی در ساعت استراحت بیشتر استفاده شود تا در حوزه ها سرقت، اخاذی، درگیری و برخی اقدامات دیگر از آنها استفاده كنیم اما همه در موضوع عفاف و حجاب متمركز شدند. 
رحمانی فضلی تصریح كرد: البته با كسانی كه مقررات را رعایت نكرده و به تذكرات وقعی نمی نهند تذكر و برخورد می شود. 
وزیر كشور در مورد ترافیك نمایشگاه شهر آفتاب و انتقال این نمایشگاه به مكان جدید گفت: این كه نمایشگاه به كجا برود مسوول پاسخگویی آن نیستم اما ناجا و وزارت كشور با این كه با افزایش ترافیك مواجه شویم مخالف بوده و از این وضعیت راضی نیستیم. 
وی ادامه داد: همانگونه كه با آمادگی نمایشگاه كتاب منتقل شده است حال باید مابقی نمایشگاه ها نیز منتقل شود. 
رحمانی فضلی در پاسخ به سوال خبرنگاری در زمینه انتقال مواد مخدر از مرزها با منجنیق گفت: این اتفاقات همیشه بوده است اما ناجا و مرزبانی همواره در مرزها مستقر هستند اما این كه در سطح وسیع چنین اتفاقی رخ دهد وجود ندارد. 
رحمانی فضلی در مورد مسائل امنیتی انتخابات گفت: مورد امنیتی خاصی ویژه انتخابات نداشتیم هر چند همواره در معرض اقدامات تروریستی برنامه ریزی شده در مناطق مرزی هستیم اما با احاطه و رصد ماموران تا كنون موفق نشده اند البته در شهرهای داخلی نیز مشكل خاصی نداشتیم. 
وزیر كشور در مورد نقش نیروی انتظامی در فعالیت های اقتصادی گفت: بستر فعالیت های اقتصادی امنیت است كه اگر آن را نداشته باشیم نمی توانیم فعالیت كنیم هر چند مسوولیت امنیت داخلی با نیروی انتظامی است اما تلاش ما این است كه از ظرفیت ناجا برای ثبات و پایداری امنیت استفاده كرده تا سرمایه داران داخلی و خارجی بتوانند فعالیت كنند. 
رحمانی فضلی در مورد برخورد با باغ تالارهای مختلط گفت: قانون برای اجرا محدودیت زمانی و مكانی ندارد هر گونه اقدام خلاف شئونات رخ دهد و در معرض عموم باشد نیروی انتظامی موظف به برخورد است همچنین اگر در جایی مزاحمتی ایجاد شود ناجا با این موارد برخورد می كند به همین دلیل باغ تالارها از محل هایی است كه برخی افراد سودجو در اختیار برخی دیگر قرارداده كه نیروی انتظامی در هر جا با آن مواجه شود برخورد خواهد كرد. 
وی در مورد درگیری های قومی در برخی استان ها گفت: درگیری های قومی نداریم اما برخی اتفاقات در جاهایی رخ می دهد كه به دلیل مسائل محلی بوده نه سیاسی و امنیتی كه مثل هر اختلاف و درگیری كه نیروی انتظامی ورود می كند در این موارد نیز ورود كرده هر چند استانداران در شورای امنیت این مسائل را مدنظر دارند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضربه سربازان گمنام امام زمان به چندین تیم تروریستی در کرمان

زمان اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش مشخص شد

کاهش قیمت سکه و طلا در بازار امروز 16 اردیبهشت1403

رئیس پلیس راهور استان کرمان: بیشترین آمار جانباختگان مربوط به عابرین پیاده است

شهریه برخی مدارس غیردولتی کاهش می‌یابد / امکان عودت شهریه در صورت انصراف

پیش بینی شرایط جوی نسبتا پایدار در آسمان کرمان

۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند

 رئیس کل دادگستری استان کرمان: با سهل انگاری دستگاهای متولی در بازتوانی معتادین متجاهر برخورد می‌شود

معاون اقتصادی استاندار کرمان: حضور مدیر برای حل مشکلات شرکت‌ها به کرمان ضروری است

مصرف شیر غیر پاستوریزه احتمال انتقال بیماری تب مالت را بالا می‌برد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)