کد خبر: ۱۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مجید فراهانی در مناظره با عبدالرضا داوری:
دبیر کل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه دولت قبل، دولت انحلال بود و بسیاری از نهادها را منحل کرد، گفت: اگر عدم صداقت را رذیله می‌دانیم نباید در بالاترین رده دولت مطالب خلاف واقع بیان شود. در دولت گذشته دروغ به راحتی بیان می‌شد.
به گزارش ندای ایرانیان، مجید فراهانی دبیر کل حزب ندای ایرانیان در مناظره با عبدالرضا داوری از مشاوران رسانه‌ای احمدی‌نژاد در دانشگاه یزد، گفت:‌ این قبیل مناظره‌ها در فضای دانشگاه مفید است و ما ملتی هستیم که حافظه قوی نداریم و درس‌آموزی از گذشته به ما کمک می‌کند آینده خوبی را پیش رو داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خطر احمدی‌نژادیسم در کشور خطری برای حیات جمهوری اسلامی است، خاطر نشان کرد: آقای احمدی‌نژاد با رفتار و منشی که داشت تصویری خشن و جنگ‌طلب از کشور در دنیا نشان داد که باعث شد ۷ قطعنامه علیه ایران به تصویب برسد.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان اضافه کرد: احمدی‌نژاد خود را کارشناسی تمام عیار در همه عرصه‌ها می‌دانست و لذا تحلیل‌های بسیار غلطی داشت.

فراهانی با بیان اینکه سند چشم‌انداز ۲۰ ساله در سال ۱۳۸۳ در آخرین سال دولت آقای خاتمی به تصویب رسید و با امضای رهبری، ابلاغ شد و مبنای عمل کشور قرار گرفت، یادآور شد: شروع برنامه ۲۰ ساله از سال ۸۴ در ابتدای شروع به کار دولت آقای احمدی‌نژاد بود و من در ادامه خواهم گفت چطور از آن برنامه عقب افتادیم.

وی افزود: اقتصاد کشور به جایی رسید که مجلس تحلیلی داد که رسیدن به سند چشم‌انداز منتفی شده است. کشور پر از اجناس چینی شده بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در تشریح عملکرد دولت احمدی‌نژاد، اظهار داشت: دولت قبل، دولت انحلال بود. برای مثال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی منحل می‌شود. بسیاری از انجمن‌ها، احزاب و تشکل‌ها و روزنامه‌ها تعطیل شدند. حتی در دانشگاه‌ها آقای احمدی‌نژاد ایده‌هایی داشت که می‌خواست به زور قالب کند.

فراهانی در ارزیابی اقدامات دولت سابق تشریح کرد: در زمان آقای احمدی‌نژاد ۵۱۲ میلیارد دلار نفت فروخته شده و صحبت ما این است که این پول‌ها کجا رفته است؟ مجموعاً ۱۰۱ میلیارد از تخلفات دولت احمدی‌نژاد توسط دیوان محاسبات اعلام شده است.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان همچنین یادآور شد: فراموش نکردیم در ۸ سال دولت قبل مناظره‌ای در دانشگاه‌ها در راستای عملکرد دولت وجود نداشت. گروه‌های فشار آزادانه می‌توانستند جولان بدهند و با برهم زدن اندیشه‌ها پیگیر غالب کردن تفکرات خودشان بودند.

وی اضافه کرد: اگر عدم صداقت را رذیله می‌دانیم نباید در بالاترین رده دولت مطالب خلاف واقع بیان شود. در دولت گذشته دروغ به راحتی بیان می‌شد.

فراهانی در پایان با اشاره به حملات برخی دلواپسان به برجام، گفت: مقام معظم رهبری بارها از دکتر ظریف و تیم هسته‌ای حمایت کردند، کسانی از این وضع ناراحت‌اند که کاسبی آن‌ها در راه رفع تحریم‌ها دچار مشکل شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)