کد خبر: ۱۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون نظارت راهبردی و برنامه ریزی شرکت ارتباطات زیرساخت کشور گفت: سامانه صیانت اجتماعی با هدف تامین امنیت در فضای مجازی بزودی مستقر می شود.
به گزارش ایرنا، محمدعلی آریانیان افزود: استقرار سامانه امنیت شبکه نیز برای تامین امنیت در فضای مجازی به صورت صد درصدی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
وی تامین امنیت در فضای مجازی و توسعه شبکه پهن باند را دو راهکار اصلی شرکت ارتباطات زیرساخت برای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، عنوان کرد و گفت، مصمم به توسعه شبکه باند پهن در کشور هستیم.
آریانیان با بیان اینکه برنامه هایی برای توسعه شبکه پهن باند با هدف امکان دسترسی 80 درصدی خانوارها به این خدمت تدارک دیده شده است، یادآور شد: افزایش سرعت دسترسی مشترک به حداقل 20 مگابیت بر ثانیه و افزایش ظرفیت ترانزیت و ارتباطات بین الملل محورهای برنامه ذکر شده است که اکنون در دست اقدام است .
مقام شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد:چهار طرح توسعه همه جانبه شبکه های مادر مخابراتی، توسعه و بهینه سازی خدمات شبکه های مادر مخابراتی، توسعه سرمایه انسانی و راهبردهای حاکمیتی و ارتقاء بهره وری و توسعه ارتباطات بین الملل در این شرکت برای تحقق اقتصاد مقاومتی تدوین شده که بزودی عملیاتی خواهند شد.
وی افزود: اجرای طرح توسعه همه جانبه با توسعه شبکه کابل فیبر نوری، ارتقای شبکه انتقال، توسعه شبکه ملی داده (دیتا و سوئیچ)، توسعه مدیریت و امنیت شبکه دیتا و توسعه پهنای باند بین الملل بزودی عملیاتی می شود .
معاون نظارت راهبردی و برنامه ریزی ارتباطات زیرساخت کشور بیان کرد: برای توسعه و بهینه سازی خدمات شبکه های مادر مخابراتی نیز راهکارهایی چون بهینه سازی سیستم های انتقال، بازاریابی خدمات، بهینه سازی سیستم هاِی تغذیه نیرو، بهینه سازی مدیریت و امنیت شبکه، بهینه سازی شبکه دیتا و سوئیچ، بهینه سازی شبکه فیبر نوری، بهینه سازی راه، ساختمان و تاسیسات ونظارت و ارزیابی فنی شبکه های مادر مخابراتی پیش بینی شده است .
آریانیان در ادامه به طرح توسعه سرمایه انسانی و راهبردهای حاکمیتی و ارتقای بهره وری اشاره کرد و گفت: تهیه طرح های جامع شرکت، تعیین ساختار فنی برنامه ششم، پژوهش و نوآوری، ارتقای سیستم های مدیریت سرمایه انسانی، ارتقای سازمان الکترونیک، تهیه نرم افزارهای موردنیاز و گسترش فرهنگ ارتباطات را در دست اجرا داریم .
وی تاکید کرد: حفاظت فیزیکی، پدافند غیرعامل و سیستم امنیتی یکپارچه در همه بخش ها مورد توجه قرار دارد و برای طرح توسعه ارتباطات بین الملل نیز توسعه ترانزیت، توسعه و ایجاد مرکز های تبادل ترافیک بین الملل (IXP )بین المللی و منطقه ای در ایران، تبدیل سوئیچ بین الملل به شبکه نسل آینده ( NGN ) و توسعه سرویس ها، سرمایه گذاری در فیبرهای نوری بین الملل، ایجاد POP بین الملل در ایران و سایر کشورها و ایجاد پردیس ارتباطی (بومهن ،همدان ، اصفهان) و توسعه و بازاریابی سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات بین الملل مورد توجه قرار دارد .
آریانیان محور اصلی شرکت ارتباطات زیرساخت برای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی را توسعه زیرساخت های ارتباطی با استفاده از توانمندی های داخلی و دانش بومی عنوان کرد و گفت: برای پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی شاخص های اصلی از 24 بند سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری که در رابطه با بخش ارتباطات می شود استخراج و برای هر کدام مشغول برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم در اجرا و پیاده سازی برنامه های عملیاتی شرکت یکا یک این شاخص ها را بکار برده و میزان رعایت آن را اندازه گیری و در صورت عدم تحقق این سیاست ها راهکارهای جبرانی پیشنهاد شود.
پیش از این حسن روحانی رئیس جمهور در دیداری که از مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در شانزدهم فروردین ماه داشت تاکید کرده بود باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و عمل کنیم تا مردم استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی را مطلوب‌تر و مطمئن‌تر از شبکه‌های اجتماعی بیگانه بدانند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

از برنامه‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان، گذر از منابع بانکی و استفاده از سایر ظرفیت‌ها است

قریب به 20 هزار پرونده در کرمان با صلاح و سازش مختومه شد / نجات ۱۶۵ نفر از قصاص

اهدای اعضای بدن بانوی جیرفتی به سه بیمار نیازمند عضو

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

هشدار یک متخصص داخلی از وضعیت نگران کننده چاقی در کشور

معاون دادگستری کرمان: وسایل نقلیه توقیفی برابر قانون تعیین تکلیف شوند

انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته‌های اخیر/ دعوای‌شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)