کد خبر: ۱۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس جمهور در جمع نخبگان و علما کرمان:
رییس جمهور گفت: خاطره من از علماء، طلاب و فضلا در دوران انقلاب و دفاع مقدس خاطره خوشی بوده و کرمان همواره به عنوان دیاری که دلیران، شجاعان، فرهیختگان، عالمان، عرفا و بزرگان از آنجا به پا خواسته‌اند، در حافظه تاریخی ملت ایران است.
رییس جمهور گفت: خاطره من از علماء، طلاب و فضلا در دوران انقلاب و دفاع مقدس خاطره خوشی بوده و کرمان همواره به عنوان دیاری که دلیران، شجاعان، فرهیختگان، عالمان، عرفا و بزرگان از آنجا به پا خواسته‌اند، در حافظه تاریخی ملت ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گفتارنو؛ حجت الاسلام و المسلمین"حسن روحانی" دقایقی قبل در دیدار با علماء، ایثارگران و برگزیدگان استان کرمان در محل حسینیه ثارالله این شهر اظهار کرد: خداوند را شاکرم که به دولت یازدهم این توفیق را داد که در روزهای مبارک سوم و چهارم شعبان میهمان مردم استان کرمان و  کریمان این دیار باشیم.

وی افزود: خاطره من از علماء، طلاب و فضلا در دوران انقلاب و دفاع مقدس خاطره خوشی بوده و کرمان همواره به عنوان دیاری که دلیران، شجاعان، فرهیختگان، عالمان، عرفا و بزرگان از آنجا به پا خواسته اند، در حافظه تاریخی ملت ایران است.

رییس جمهور با اشاره به دیدار روز گذشته با مقام معظم رهبری و اعلام اینکه به کرمان سفر می کنند، بیان کرد: ایشان با بیان خاطراتی از حضور در استان کرمان فرمودند«اگر قرار باشد جز تهران، قم و مشهد، شهر دیگر جایی را برای زندگی انتخاب کنم، آنجا کرمان است».

روحانی تصریح کرد: در دوران انقلاب که روزهای بسیار پر فراز و نشیبی بود، شاید کسی باور نمی کرد امامی که یک روز تنهای تنها بود و یاران قلیلی دور ایشان را گرفته بودند، با رهبری او در برابر رژیم تا دندان مسلح و در برابر حمایتی که همه قدرت های جهانی از آن رژیم می کردند، این انقلاب عزیز ما به پیروزی برسد.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس هم که روزهای بسیار سختی بر مردم ما گذشت، رزمندگان ما بسیار با شهامت عمل کردند اظهار کرد: به ظاهر دستان رزمندگان ما خالی بود اما قلب آنها مالامال از عشق به خدای بزرگ و خاندان رسالت بود.

رییس جمهور گفت: همه کسانی که جبهه را از نزدیک لمس کردند و شب عملیات را در خاطرنشان دارند، می دانند که جوانان عزیز، سپاه، ارتش، بسیج و ملت کار بزرگی به انجام رساند و راه و رسم امام حسین و ایثار و فداکاری ایشان را شمع راه خود قرار داده بودند.

وی افزود: همه می دانیم که در دوران دفاع مقدس با چه فراز و نشیبی مواجه بودیم، کشورهای مختلف، مدرن ترین سلاح ها و تانک ها را به صدام داده و هر روز به او اطلاعات می دادند، اما ایمان و انگیزه جوانان ما، عملیات‌هایی همچون بیت المقدس،  خیبر و ... را به ثمر نشاند و حال جای سوال درد که اگر شمع فروزان و مسیری که خاندان رسالت به ویژه امام حسین علیه السلام برای ما روشن کرده بودند نبود، ما موفق می‌شدیم؟

روحانی با تاکید بر اینکه هرکس با امام حسین علیه السلم است آبرومند است و هر جا که در مسیر آن حضرت رفتیم، سرافراز بودیم، تصریح کرد: وحدت و ایستادگی مردم توانست ما را در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس موفق کند و خاندان رسالت و ائمه علیهم السلام توانستند راه را به ما نشان دهند و امروز نیز بعد از برجام، انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو مرحله برگزار شد و مردم ما افتخار بزرگی آفریدند و به دنیا گفتند، ما اگر مشکل و اختلاف سلیقه داریم، پای صندوق رای حضور پیدا خواهیم کرد و آن صندوق گره ما را باز خواهد کرد.

روحاین با تاکید بر اینکه ملت ایران هرگز روبه روی هم نخواهند ایستاد و آبروی یکدیگر را لگدمال نخواهند کرد، بیان کرد: همانطور جنگ مردانه لذت بخش است، رقابت سالم و مردانه نیز لذت بخش است و فرق ما با دنیا نیز در همین یک کلمه است و افتخار این است که ما در چهارچوب اخلاق اسلامی حرکت کنیم.

رییس جمهور ادامه داد: اگر در چهارچوب اخلاق اسلامی حرکت کردیم، انتخابات ما نسبت به همه دنیا ممتاز خواهد بود و یکی از راه های کسب این اخلاق، پیدا کردن الگوی درست است.

وی افزود: در جامعه ما فرهیختگان و بزرگان زیادی هستند، اما هیچ الگویی بالاتر از خاندان رسالت نیست و این بزرگواران بهترین الگو و بزرگ ترین سرمایه ما هستند.

روحانی در ادامه با بیان اینکه باید چه کاری انجام بدهیم؟ اظهار کرد: بازگشت به عقب مفهوم ندارد. قطعا مقصد ما اینجا نیست و اگر این پایان راه بود، مفهومی نداشت که دیگر امروز بحث کنیم و برنامه پنج و یا 20 ساله آینده را تنظیم کنیم. پس باید آینده نگر باشیم.

وی با اشاره به اینکه دو امر درون زایی و برون گرایی در اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است، تصریح کرد: اقتصاد را بدون رابطه با دنیا نمی‌توان به پیشرفت مطلوب رساند و نمی‌توان انتظار سرعت لازم را از آن داشت. اگر اقتصاد تنها برون نگر باشد، این خطر وجود دارد که روزی با انجام حرکت‌هایی غیر مستقیم، ما را فلج کنند و از سوی دیگر نیز اگر همه چیز وصل به بیرون باشد خیلی خطرناک خواهد بود.

رییس جمهور با بیان اینکه اگر بگوییم همه چیز باید در درون باشد، پیشرفت محدودی خواهیم داشت اظهار کرد: هم باید متکی به خود و درون زا باشیم و تولید را به حرکت در آورده و رونق را به وجود بیاوریم و هم باید با دنیا رابطه داشته باشیم تا بتوانیم شاهد پیشرفت و توسعه قابل توجهی باشیم.

رییس جمهور گفت: در این مدتی که از دولت تدبیر و امید گذشته و به سمت سه سال می رویم، بعضی مواردی را که در ابتدا بسیار بغرنج و پیچیده به نظر می آمد، با کمک مردم، اندیشمندان و صاحب نظران حل و یا گام‌های موثری را در آن زمینه برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال جاری تورم را تک رقمی خواهیم کرد اظهار کرد: تقریبا از 70 سال قبل، روند کاهنده تورم به طور مستمر و متوالی جز در دولت یازدهم، دیگر نبوده است و در زمینه شکستن رکود نیز، در سال 93 توانستیم این غول را به زانو در آوریم و رشد سه درصدی در اقتصاد کشور داشته باشیم.

روحانی تصریح کرد: از اواسط سال 93، فشار کاهش قمیت نفت بر کشور آغاز شد و با سختی های بسیار زیادی در این حوزه وارد سال 94 شدیم که به جرات می توان گفت که سال گذشته، سال بسیار سختی برای کشور بود و همه کشورهای تولیدکننده با مشکلات عجیبی در حوزه نفتی روبه رو شده بودند.

روحانی بیان کرد: در سال جاری باید با یک تجدید قوا وارد میدان عمل شدیم و انشاءالله همه دولت با تمام توان پای کار خواهند آمد تا بتوانیم تا به یک رشد پنج درصدی در اقتصاد دست پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه رسیدن به رشد و رونق اقتصادی و توان رقابت با دنیا در گروی فراهم کردن زمینه‌های لازم است گفت: بحمدلله امنیت که یکی از ارکان مهم است، در کشور ما وجود دارد و باید از تمام نیروهای مسلح و امنیتی تشکر کنیم و اگر قدرت و توان نداشتیم، کشور پیش نمی رفت.

رییس جمهور با اشاره به شرایط منطقه اظهار کرد: در شرایط امروز و منطقه‌ای که در آن بسر می‌بریم، باید همه توان را در کنار هم قرار داده و متحد باشیم. اشکال ندارد اختلاف نظر باشد، اما امروز روزی است که باید با وحدت و انسجام از همه توانمان استفاده کنیم.

روحانی تصریح کرد: در استان کرمان زمینه های بسیار فراوانی از جمله خاک بسیار مستعد، مردم کوشا، کارآفرین و سختکوش وجود دارد، و اعداد و ارقام اعلام شده زا سوی مسئولین استانی، نشان می دهد استعداد زیادی در این استان وجود دارد و باید در کنار این استعدادهها و ظرفیت‌ها بتوانیم از کارآفرینان فراوانی که در داخل و خارج کشور مشغول به فعالیت هستند، استفاده کنیم.

وی بیان کرد: مدیریت استانی بسیار مهم است، وحدت در استان بسیار مهم است و راه اعتدالی که امام جمعه و استاندار کرمان دنبال می کنند، بسیار مهم است.

رییس جمهور اظهار کرد: باید همه دست به دست هم داده و از توان استان کرمان استفاده کنیم و دولت نیز توان خود را به کار خواهد گرفت تا آنچه که در این سفر به مردم وعده خواهیم داد، اجرایی کنیم.

وی افزود: برنامه ما در دولت یازدهم در همه استان هاريال بر این موضوع بوده است که هر آنچه را که قول خواهیم داد، ظرف دو سال اجرایی کنیم و در استان کرمان نیز هرچه اعلام خواهیم کرد، در سال‌های 95 و 96 اجرایی خواهیم کرد.

روحانی با تاکید بر اینکه مردم باید از توان و استعداد خودشان استفاده کنند اظهار کرد: کرمان استانی توانمند از لحاظ علم، فداکاری، قدرت تصمیم گیری و مدیریت خوب اجرایی است و انشاءالله بتوانیم به نقطه ای برسیم که شرایط خوبی نه برای زندگی خود، بلکه برای نسل های آینده و فرزندانمان فراهم کنیم.

وی بیان کرد: اگر همه دستگاه ها و مردم خود را متعهد بدانند که باید به بر رشد پنج درصدی در اقتصاد کشور دست پیدا کنیم، قطعا خواهیم توانست به رونق اقتصادی برسیم زیرا کشور ما کشور امنی و با موقعیت ژئوپلتیکی خاصی است.

رییس جمهور با بیان اینکه درس امام حسین علیه السلام ایثار و فداکاری در راه هدف است، گفت: ما می توانیم یک حرکت بزرگ انجام داده و ایران و کرمان را آباد کرده و همه کشور را به حرکت در آوریم و تناه راهش اخلاق اسلامی است.

وی با اشاره به درخواست تامین 30 درصد اعتبار باقی مانده مرکز توانبخشی جانبازان کرمان افزود: این اعتبار تامین خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)