کد خبر: ۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان هشدار داد
استاندار کرمان گفت: متاسفانه دولت به جای اینکه ابزار توسعه باشد، مانع توسعه شده و بحث ما دیوان سالاری و شبکه پیچیده و فرسوده دولتی است و نیازمند این همه کارمند و دستگاه های عریض و طویل نیستیم.
استاندار کرمان گفت: متاسفانه دولت به جای اینکه ابزار توسعه باشد، مانع توسعه شده و بحث ما دیوان سالاری و شبکه پیچیده و فرسوده دولتی است و نیازمند این همه کارمند و دستگاه های عریض و طویل نیستیم.

به گزارش ایسنا, "علیرضا رزم حسینی" دوشنبه 12 اسفندماه در اولین جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان کرمان با حضور عضو شورای اداری کشور اظهار کرد: هدف این است براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در چشم انداز، برنامه پنجم، اقتصاد مقاومتی و اصل 44 و همچنین در راستای سیاست های جدی ریاست جمهوری در زمینه کارآیی حداکثری و چابک سازی دستگاه های اجرایی تلاش کنیم.

مقام عالی دولت در استان کرمان افزود: این جلسه هم اندیشی برای اصلاح ساختار نظام اداری است و اینکه چگونه می توانیم برای اجرای خوب این سیاست ها کمک کنیم.

رزم حسینی تصریح کرد: اجرای هر کدام از این سیاست ها به باور واقعی مدیران بر می گردد و این باور باید در همه سطوح اداری کشور وجود داشته و با هماهنگی و تجهیز امکانات و منابع می توانیم در راستای اصلاح ساختار اداری کشور کار کنیم.

باید دولت کوچک و مردم بزرگ شوند

وی بیان کرد: در فضای کنونی کشور نیازمند سازمان اداری فعال، پویا و کوچک هستیم و باید دولت کوچک و مردم بزرگ و نقش مردم در کارها پررنگ شود.

استاندار کرمان گفت: در دولت های گذشته و در دیوان سالاری 100 ساله نظام اداری کشور، هر دولتی لایه ای بر لایه های اداری کشور افزوده و تاریخچه استخدامی دستگاه ها هر سال موجب تورم نیروی انسانی می شود.

مقام عالی دولت در استان کرمان افزود: با توجه به امکانات درونی کشور که در حوزه های مختلف وجود دارد، متاسفانه وضعیت کنونی متناسب با امکانات استان و کشور نیست و باید برای بهبود و استفاده از ظرفیت ها تلاش کنیم.

مشکل استان اجرای سرمایه گذاری‌ها است نه جذب سرمایه

رزم حسینی تصریح کرد: اگر شورای راهبردی توسعه مدیریت به خوبی عمل کند، بسیاری از مشکلات استان رفع می شود و در حال حاضر در استان کرمان مشکل جذب سرمایه گذاری نداریم، مشکل ما اجرای سرمایه گذاری‌ها می باشد که بخش عمده به شبکه دیوان سالاری و بخش دیگر به قوانین مزاحم بر می گردد و در سیستم درونی مبارزه می کنیم تا بخشی از این سرمایه گذاری ها در استان عملیاتی شود.

وی بیان کرد: باید اشخاص فعال در این زمینه حضور داشته و بتوانیم در استان برای جاهای دیگر الگو بسازیم و این آمادگی را داریم که اصلاح ساختار نظام اداری را در صورتی که اختیارات متناسب ارائه شود، در کرمان به عنوان پایلوت انجام دهیم.

استاندار کرمان گفت: اگر همه دست به دست هم بدهیم، می توانیم علی رغم وجود مشکلات، کار کنیم و روز اول که بحث اختیارات استانداران مطرح شد، همه تعجب کردند اما وقتی در عمل مصادیق را آوردیم به ما ابلاغ شده که آمادگی واگذاری اختیارات را داریم و مورد تصویب هیئت وزیران واقع شده است.

وی افزود: اعلام کرده ایم به دستگاه های متولی حوزه های تخصصی وزارتخانه ها در استان ها اختیارات بدهند و دنبال تمرکز اختیارات در استانداری و فرمانداری نیستیم.

رزم حسینی تصریح کرد: متاسفانه دولت به جای اینکه ابزار توسعه باشد، مانع توسعه شده و بحث ما دیوان سالاری و شبکه پیچیده و فرسوده دولتی است و نیازمند این همه کارمند و دستگاه های عریض و طویل نیستیم.

باید  دولت در واگذاری تصدی گری به همه بخش ها پیشقدم باشد

وی بیان کرد: هر مقداری که بتوانیم کار کرده و اختیارات داشته باشیم، پیروز بوده ایم و باید خود دولت در واگذاری تصدی گری به همه بخش ها پیشقدم باشد و باید این سد را شکسته و با کمک هم براساس منابع و ظرفیت ها با رفع مشکلات اداری کار کنیم.

استاندار کرمان اظهار کرد: یکی از سیاست های اصلی اقتصاد مقاومتی کوچک کردن دولت است و به دنبال کوچک کردن استانداری و دستگاه های اداری و بزرگ کردن حوزه های کاری مردم هستیم.

رزم حسینی در پایان خاطر نشان کرد: انتظار داریم دولت کمک کند و ابزار و اختیارات لازم را در اختیار دستگاه های اجرایی قرار بدهد و اگر قصد هیئت حاکمه کشور اصلاح نظام اداری است، باید خودش نیز کار کند و نمی خواهیم شعار بدهیم؛ بخش عمده ای از مشکلات متوجه هیئت حاکه مرکزی است، باید چالش ها را بردارد، تا ما کار را اجرا کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

پربازدید ها

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

بیش از ۷۰۰۰ انشعاب آب سال گذشته در روستاهای کرمان نصب شد

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

قیمت جدید شکر در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)