کد خبر: ۱۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
جهانگیری:
معاون اول رییس جمهوری گفت: در پای میز مذاکره مانند میدان نبرد از حق مردم دفاع کردیم.

معاون اول رییس جمهوری گفت: در پای میز مذاکره مانند میدان نبرد از حق مردم دفاع کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گفتارنو؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در نهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران به مناسبت سوم خرداد روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی با بیان اینکه خدا را شاکرم که این توفیق نصیبم شد در این مجلس حضور یابم و از خانواده های صبور و سربلند شهیدان تجلیل به عمل آورم شاکرم گفت: فرزندان عزیز شما سربلندی و ایثار را به ایران و اسلام به ارمغان آوردند و افتخار بزرگی به نام خودشان در جهان به ثبت رساندند.

وی ادامه داد: امیدوارم خداوند توفیق دهد در راه و مسیری که ترسیم شده است قدم برداریم و عمل کنیم آزادسازی خرمشهر روز بزرگی است که توسط رزمندگان دلاورمان در مقطعی که هیچکس باور نمی کرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بتواند خرمشهر را از رژیم بعثی عراق پس بگیرد.

وی یادآور شد: از سال 59 که جنگ علیه ایران آغاز شد تمامی دنیای استکبار اعم از شرق و غرب، اروپا و آمریکا در شروع و ادامه جنگ با صدام هم دست بودند وقتی که انسان مظلومیت این ملت را به یادش می آورد هیچ دلیلی برای آغاز این جنگ نمی یابد مگر اینکه کشوری می خواست روی پای خودش بایستد و آن را مستقل اداره کند و انقلابی را که به دست آورده بود حفظ کند و خدا را شکر که الان ما طعم آزادی را می چشیم.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه کشورهای دیگر منطقه از انقلاب اسلامی ایران وحشت داشتند عنوان کرد: هنگامی که ایران در انقلاب به پیروزی رسید خیلی از کشورهای منطقه بیم آن را داشتند که مردمش بیدار شوند و مانند ایران بخواهند مستقل باشند. انقلاب ما با رهبری امام به پیروزی رسید حتی شاهد بودیم کسانی که علیه ایشان دست به اقدامات خشن و مسلحانه زدند انقلابی که به واسطه او رقم خورده بود پاسخ مسلحانه نداد و مردم آن با صبوری بر مشکلات فائق آمدند.

وی خاطرنشان کرد: طبیعی است در کشوری که انقلاب صورت می گیرد ضعف های مدیریتی وجود داشته باشد اما هرگز فکر این را نمی کردیم که یک جنگ علیه کشور آغاز شود به همین خاطر بود که صدام در آغاز جنگ با غرور گفت: ظرف سه روز خوزستان را از ایران می گیریم و تانک های خودمان را در خرمشهر مستقر می کنیم اما ایمان و دلاوری مردم انقلابی همه ضعف های مدیریتی را پوشاند و مردم توانستند جلوی صدام بایستند و بعد از 20 ماه که خرمشهر در کنترل نیروهای بعثی بود و آنها تسهیلاتی عظیم در این شهر مستقر کرده بودند که حتی به گفته برخی از کارشناسان نظامی در آن زمان قابل تصور نبود که نیروهای مسلحی بتواند از این شرایط جغرافیایی و استحکام عبور  کند اما مردم ایران توانستند.

رییس ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: عملیات بیت المقدس یک معجزه در تاریخ انقلاب اسلامی است خرمشهر که در سوم خرداد آزاد شد یک اتفاق نادر بود که امام آن جمله تاریخی را فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد. هیچکس فکر نمی کرد که این شهر آزاد شود آزادی آن برای ایران عظمت و قدرت آورد بعد از سوم خرداد 61 تمام معادلات بر هم ریخت و ایران قبل و بعد از آزادی با یکدیگر تفاوت پیدا کرد.

وی سوم خرداد را روزی دانست که ملت ایران قدرت جدیدی از خود به دنیا عرضه کرده است و اظهار داشت: ملت ایران در آن روز تمامی معادلات را بر هم زدند ایران به درجه ای از قدرت نظامی رسید که توانست در جنگ نیز با نمایندگی صدام و پشتیبانی اکثریت کشورهای جهان به پیروزی رساند. خرمشهر نماد روزهای مقاومت است و باید زنده بماند.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه سوم خرداد باید توسط سازمان ها، نهادها زنده نگه داشته شودگفت: من از بنیاد شهید و امور ایثارگران نیروهای نظامی، سپاه و ارتش، فرهنگیان و هنرمندان می خواهم برای پاسداشت این روز بزرگ نمادهایی از جنگ تحمیلی که سمبل در تاریخ این ملت است نگه دارند بنویسند و فیلم بسازند تا آن در پیچ و خم مشکلات زندگی از یادمان نرود. امروز ایران به برکت بزرگی خون شهداست که می تواند قدرت اول منطقه باشد و از این قدرت برای حفاظت و صلح در برابر گروه های تروریستی و تکفیری استفاده  کند.

وی ادامه داد: حضور نیروهای کشورمان با عنوان مستشاری صرفاً برای حفاظت از ارزش های دینی در کشورهای مسلمان منطقه است. در منطقه کشورهایی هستند که با دادن پول گروه های تروریستی و تکفیری را به وجود آوردند و از آنها حمایت تسهیلاتی و ایدئولوژیک می کنند تا به ایران ضربه بزنند.

جهانگیری با اشاره به مذاکرات هسته ایگفت: در پای میز مذاکره مانند میدان نبرد از حق مردم دفاع کردیم.

آن ائتلافی که شکل گرفت فقط نامش ائتلاف بود و هیچ اقدامی علیه داعش و گروه های تکفیری صورت نگرفت.

وی گفت: نیروهای مشورتی ایران برای کمک به عراق و سوریه وارد این کشورها شده اند ملت ایران همیشه بزرگوار بوده اگر این بزرگی نبود آن زمانی که کویت درگیر جنگ شد درهایش به روی مردم این کشور باز نمی شد و آنان به کشور ما نمی آمدند.

معاون اول رییس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خودش با بیان اینکه دشمنان بعد از جنگ دست از سر ایران برنداشتند عنوان کرد: بعد از پایان یافتن جنگ تحمیلی دشمنان هر روز یک بهانه برعلیه ایران آوردند روزی مسایل هسته ای را دست مایه قرار دادند و روزی دیگر جنگ اقتصادی را علیه ملت و دولت به راه انداختند و تحریم های ظالمانه ای را بر کشور تحمیل کردند. ملت ایران در این مسیر ایستادگی و پایداری کرد و از هیچ کوششی دریغ نکرد همگی یادمان هست در کشور چه وضعیتی پیش آمده بود در خارج از کشور نیز افراد فقط به این دلیل که شناسنامه ایرانی داشتند مورد محدودیت های بسیاری قرار می گرفتند. اما با وجود این سختی ها و زیاده خواهی ها ملت از دولت می خواستند که ایستادگی کند.

وی تاکید کرد: تیم مذاکره کننده قوی هسته ای مان با رهبری، رهبر معظم انقلاب در جهان یک پیروزی دیگر به نام ملت ایران به ثبت رساندند ما در پای میز مذاکره مانند صحنه نبرد توانستیم حق ملت ایران را اثبات کنیم و تحریم های ظالمانه ای که علیه کشور به راه افتاده بود از میان برداریم. امروز خوشحالم و می گویم دانشمندان ما در بخش های مختلف افتخار آفریدند می بینیم که دانشمندان جوان ما اختراعاتی را انجام می دهند که در جهان فقط چند کشور محدود می توانند آنها را داشته باشند.

معاون اول رییس جمهوری گفت: با دستور رهبری ابلاغیه اقتصاد مقاومتی صادر شد رییس جمهور و ایشان به دنبال این هستند که تمام سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرا شود.

وی ادامه داد: ما خوب می دانیم که مردم از برخی مسایل اقتصادی رنج می برند و خانواده ها از نظر اشتغال و کسب و کار در شرایط مطلوبی قرار ندارند اما می توانم این مژده را بدهم که با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به زودی برطرف خواهند شد عزم دولت بر این است که سیاست ها به نقطه ای برسد معضلات و مسایل اقتصادی کشور برطرف شود.

وی در خاتمه اظهار داشت: امیدوارم با پیروی از آرمان های شهدا و تحقق بخشیدن به آرزوهای آنها سربلندی را برای ایران و اسلام به دست آوریم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)