جبار آذین منتقد سینما در گفت و گو با خبرگزاری میزان گفت: "اژدها وارد می شود" یک فیلم آشفته تجربی است که در میان انواع شیوه های داستان سرایی، ساختار سینمایی و روایتهای تصویری نوسان می زند. مانی حقیقی که به سینمای شخصی و غیر مردمی گرایش دارد و بازی با فرم و گزینش مضامین و محتواهای سبک و سطحی در آثارش مشخص است. به طوری که فیلم غیر اخلاقی" 50 کیلو آلبالو" را هم از روی تنوع و سودآوری ساخته است، وی در "اژدها وارد می شود" همچنان به دنبال تجربه شکلها و شیوه های خاص و روشنفکر مآبانه و یافتن قالب و فرمی ویژه در فیلمسازی است.
وی افزود: از این رو تخیل، واقعیت و توهم در ساختار منسجم و محتوای فیلمش در هم آمیخته شده و آن را به اثری غیر جذاب و پریشان مبدل ساخته است به گونه ای که نه تنها تماشاگران علاقمند به سینمای قصه گو که حتی جماعتی همفکران سینمایی او هم فیلمش را نپسندیده اند.
آذین ادامه داد: او در "اژدها وارد می شود" با پرداختن به موضوعات انسانی و اجتماعی و گریز به دنیای عینی و ذهنی خواسته بازگو کننده ارتباط این دو دنیا باشد؛ ولی دانش اجتماعی او و فیلمسازی ضعیف اش مانع شده تا تصویری مناسب ، درست و جذاب از آنها در "اژدها وارد می شود" ارائه کند؛ از همین رو علی رغم تبلیغ و کپی سازی از تفکرات مارکزی، شیوه سیال ذهن در فیلم او نمود نیافته و به مضمون آن لطمه زده؛ فضاسازیهای نادلچسب و توهمآفرین داستانی ضعیف و پرداخت نشده و ساختار غیر استاندارد فیلم او دست به دست هم داده تا حقیقی نتواند فیلمی مناسب بسازد.
این منتقد ادامه داد: استفاده از بازیگران نام آشنا هم به دلیل ضعف شخصیت پردازی و نگرفتن بازی از آنها، باعث ضعف بیشتر فیلم شده است. "اژدها وارد می شود" یک فیلم سطحی است که تنها ادای فیلمهای روشنفکری غرب را و سینمای آمریکا را درمی آورد. این فیلمساز سردرگم در ساختن یک فیلم دسته چندم شبه آمریکایی هم ناموفق است."اژدها وارد می شود" هیچ سنخیتی با فرهنگ و آداب اجتماعی و هویت ایرانی ندارد و به جهت دور بودن از ذائقه و سلیقه مخاطب در نمایاندن حتی گوشهای از مسائل جامعه ناتوان است.
وی افزود: این فیلم با پرهیز از شیوه های رایج فیلمهای ایرانی و ناتوانی در اتخاذ شیوه های جدید تولید فیلم تبدیل به اثری ضعیف شده و جایگاهی نزد مردم ندارد و در میان تولیدات سینمایی کشورمان قابل تأمل نیست.
آذین تصریح کرد: مانی حقیقی فیلمساز جستجوگری است اگر به جای دوری از مردم و بی اعتنایی و بی احترامی به جامعه ذوق و سلیقه خود را با باورهای مردم واعتقادهای ملی و دینی آنها همسو کند، می تواند در کنار بالابردن دانش سینمایی خود در میان سینماگران ایران و مردم جایگاهی مناسب پیدا کند.
وی ادامه داد: حقیقی باید بداند که ایرانی فیلم ایرانی می خواهد و با فیلمهایی که ادبیات و فرهنگ مردم را به تمسخر می گیرند و زندگی خانواده ها را به هجو می کشند، ارتباط برقرار نکرده و از آنها بیزار است.
آذین خاطر نشان کرد: این فیلمساز باید به میان مردم بازگردد و با تولید فیلمهای جذاب و با هویت ایرانی و اسلامی به کشورش خدمت کند وگرنه ساختن اژدها، مار و قورباغه او را به جایی نمی رساند.