کد خبر: ۱۳۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر مسکن راه و شهرسازی استان کرمان خبر داد:
مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه 19 هزار واحد مسکن مهر دارای زمین دولتی هستند، گفت: تاکنون بیش از 15 هزار واحد تکمیل و تحویل مردم شده است و باقی مانده واحدها با پیشرفت های فیزیکی از 15 تا حدود 80 درصد در حال کار است.
"علی حاجی زاده" در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه ادارات راه و شهرسازی شمال و جنوب استان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی مسکن مهر در استان کرمان هستند، اظهار کرد: حدود 33 هزار واحد مسکن مهر در انواع مختلف در زمین از جمله زمین دولتی و بخش خودمالکین در شمال استان داریم.

وی با اشاره به اینکه 19 هزار واحد مسکن مهر دارای زمین دولتی هستند، افزود: تاکنون بیش از 15 هزار واحد تکمیل و تحویل مردم شده است و باقی مانده واحدها با پیشرفت های فیزیکی از 15 تا حدود 80 درصد در حال کار است.

حاجی زاده تصریح کرد: عملیات ساختمانی حدود 3 هزار واحد نیز تمام شده و مشکلاتی از جمله محوطه سازی، نصب انشعاب، آسانسور و ... معطل مانده که با انجام کار، به زودی برنامه افتتاح خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه طبق برنامه تدوین شده، باقی مانده واحدهای مسکن مهر نیز در صورت رفع مشکلات، تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید، بیان کرد: پروژه هایی وجود دارد که به دلایل مختلف فاقد متقاضی هستند که در حوزه اداره ما یک هزار و 500 واحد را شامل می شود و قبل از سال جاری اطلاعات این واحدها را در سامانه الکترونیکی اداره قرار داده ایم و کسانی که علاقمند باشند، هر کدام از این واحدها را انتخاب و اطلاعات را در سایت تکمیل کنند و با مراجعه به اداره، ثبت نام آنها را انجام می دهیم.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان کرمان اظهار کرد: طی روزهای گذشته همه شرط های مربوط به متقاضیان مسکن مهر حذف شد و هر مراجعه کننده ای که بتواند منابع مالی مورد نیاز واحد را تامین کند، می توانیم ثبت نام را انجام دهیم و با توجه به اینکه واحدها در مراحل مختلف پیشرفت هستند، بعد از تکمیل، تحویل متقاضی می شود.

وی با بیان اینکه برنامه این است که امسال پرونده مسکن مهر در کشور و استان بسته شود، افزود: البته مشکلاتی وجود دارد و علاوه بر واحدهای فاقد متقاضی، بیش از 2 هزار و 500 واحد دیگر مشکلات قضایی و عمدتا به دلیل اختلافات مالی بین مدیران و اعضای تعاونی ها، پرونده در دادگستری دارند که بعد از رفع مشکلات، این واحدها نیز تحویل مردم خواهد شد.

حاجی زاده درباره مبلغ تسهیلات واحدهای مسکن مهر تصریح کرد: در آغاز اجرای طرح مسکن مهر، وام ها برای ساخت و ساز عادی 15 میلیون تومان و برای ساخت و ساز با فناوری نوین ساختمان 25 میلیون تومان بود که بعدا همه اینها به 20 و 25 میلیون تومان افزایش یافت و از سال گذشته با مصوبه دولت، این وام ها به 30 میلیون تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: البته همه واحدها نتوانستند از این عدد استفاده کنند و در صورتی که پیشرفت واحدها به 60 درصد برسد می توانند این 5 میلیون تومان مازاد را دریافت کنند.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان درباره مشکلات برخی تعاونی ها از جمله تعاونی پارساگستر گفت: این شرکت از تعاونی های خودمالکین است که زمین توسط تعاونی خریداری شده و در این نوع پروژه ها تعهد دولت فقط پرداخت وام است.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل اختلاف بین اعضاء و مدیران تعاونی این پروژه تعطیل و مشکل قضایی ایجاد شده و در دادگستری پرونده دارند، تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی برای حل مشکل اعضای این تعاونی اقداماتی انجام داده و مجوزهایی صادر و قرار شد بخشی از مشکل با جایگزینی تعدادی از اعضاء در واحدهای بدون متقاضی، حل شود و در این راستا منتظر اعلام لیست از سوی مدیر تعاونی هستیم.

وی بیان کرد: راه دوم این است که مشکل بخش دیگری از اعضا را در قالب واگذاری زمین حل کنیم و براساس تعهدی که مدیران تعاونی دارند، باید عملیات اجرایی را در سال جاری تمام کنند که کار سخت اما شدنی است.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان کرمان در ادامه گفت: مسکن مهر طرح دولت بود و متولی آن دولت است و دستگاه های مختلف با توجه به قوانین مربوطه، اقدامات خود را در این راستا انجام می دهند و تاکنون خیلی از نهادها نهایت همکاری را با مردم داشته اند.

وی افزود: در حوزه عملیات اجرایی کار انجام شده اما مشکلاتی که بعضا بین اعضا و مدیران تعاونی پیش می آید، بهتر است قبل از مراجعه به سیستم قضایی، با برگزاری مجامع در تعاونی رفع شود، زیرا ممکن است کار در سیستم قضایی به درازا بکشد و برای مردم نارضایتی به وجود آورد.

حاجی زاده اظهار کرد: باید به گونه ای عمل شود که مردم از لحاظ مالی دچار مشکل نشده و در عین حال سهم آورده واقعی خود را پرداخت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق مصوبات دولت، به ازای هر مترمربع مسکن مهر در هنگام صدور پروانه ساختمانی، 52000 ریال برای بیمه تامین اجتماعی پرداخت شده که متاسفانه مفاصا حساب توسط تامین اجتماعی پرداخت نمی شود و این کار مانع تسویه حساب توسط شرکت ها و تحویل مسکن به اعضا شده است.

حاجی زاده تاکید کرد: باید تامین اجتماعی این کار را هر چه سریع تر انجام بدهد تا مردم بتوانند زودتر واحدهای خود را تحویل بگیرند و بعضا مطلع شدیم برخی شهرستان ها اقدام به دریافت مبلغ اضافه تر می کنند که باید مبلغ اضافه عودت داده شود.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان در ادامه بیان کرد: در زمینه خدمات زیربنایی مسکن مهر مشکلاتی در جاهایی وجود دارد که باید در تعدادی از آنها خدمات مزبور ایجاد و در برخی دیگر، انشعابات خریداری و نصب شود که به عهده شرکت های تعاونی است.

حاجی زاده گفت: در شهرک های مسکن مهر کاربری های خدماتی از جمله فرهنگی، آموزشی، بهداشتی درمانی و ... برای استفاده مردم داریم و در صورتی که دستگاه های متولی به اداره ما مراجعه کرده و درخواست بدهند، اراضی که با این کاربری ها در شهرک ها در نظر گرفته شده تحویل آنها خواهیم داد.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی کرمان اظهار کرد: چنانچه دستگاه های متولی بتواند دو سوم اعتبار را برای ساخت کاربری در سایت های مسکن مهر تامین کنند، ما یک سوم اعتبار دیگر را جذب خواهیم کرد که احداث این مراکز به رفاه مردم کمک می کند.

وی افزود: به دلیل عدم مراجعه دستگاه های مربوطه، از سال های گذشته ما به احداث تعدادی از این خدمات اقدام کردیم و پنج مسجد بهره برداری و چهار مسجد دیگر در حال احداث داریم که پیشرفت حدود 40 درصدی دارد.

حاجی زاده تصریح کرد: برای امنیت مردم، علی رغم اینکه وظیفه ما نبوده، دو کلانتری در کرمان و سیرجان با پیشرفت 70 درصدی در حال احداث داریم و در مساجد نزدیک به 12 میلیارد ریال و در کلانتری ها 8 میلیارد ریال هزینه کرده ایم.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: همچنین ساخت سه باب مدرسه را در سایت های مسکن مهر آغاز کرده ایم و تا امروز بیش از 12 میلیارد ریال هزینه شده و تعدادی واحد تجاری در سایت ها احداث و به صورت اجاره واگذار شده است.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: تاکنون قریب 700 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن مهر در شمال استان کرمان پرداخت شده و حداقل معادل همین مبلغ به وسیله مردم پرداخت شده که باید با تامین سایر منابع مورد نیاز در این بخش، واحدها تکمیل و تحویل شوند.

برچسب ها: مسکن مهر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
عضو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
0
فعلا هرچه می شنویم خبر است ، پس کی تحویل میدن حداقل نعیین واحد بنام هرمتقاضی انجام دهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
0
بابا اینا همه حرفه شش ساله اسم نوستم شصت ملون پول دادم خبری نیست که نیست .پول خوردن یه ابم روش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0
0
من مسکن مهرم را فروختم اما محضر بنام نمیزند و بدستور سازمان ثبت و دادگستری چند پلاک مسدود شده اند اگر اداره مسکن کوتاهی کرده مردم این وسط چه تقصیر دارن جالب اینجا هیچکس جوابگو نیست
عضو بی مهر
|
United States
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
باسلام
بنده درسال ۸۷ عضومسکن مهررفسنجان شدم ویازده میلیون صدهزارتومان پول دادم _ فعلا هیچ خبری ازتحویل واحدنیست ؟
فقط میگن پول بده ؛ آخه ۸سال پول من بدستتون بوده با سودش بخوام حساب کنم نزدیک سی میلیون میشه وسی میلیون وام تعلق میگرد_ مگرساخت یک واحدبیشتر۵۰میلیون میشه _ به که درد بگوییم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

وعده حل مشکل شغل، بیمه و حقوق ورزشکاران توسط وزیر ورزش و جوانان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شد

پیام تسلیت محمدعلی کریمی در پی درگذشت محمدعلی علومی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)