کد خبر: ۱۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
نیشابوری:
یک عضوشورای مرکزی حزب اسلامی کارگفت:حضور حدودا 105 اصلاح طلب در مجلس دهم با توجه به حضور انگشت شمار آنها در 12 سال گذشته نشانه‌ی پیروزی آن ها است.
محمد نیشابوری درگفت وگو با ایسنا، در رابطه با ترکیب هیئت رئیسه مجلس دهم اظهار کرد:حدود 12 سال از آخرین باری که تعداد اصلاح‌طلب‌ها در هیئت رئیسه مجلس بیش از یکی دو نفر بوده، گذشته است. با توجه به اقبال مردم به اصلاح‌طلب ها  در انتخابات 7 اسفند و مرحله ی دوم آن در اردیبهشت 95، پیش‌بینی این موضوع می شد که، مجلس دهم مجلسی متفاوت ازمجلس هفتم، هشتم و نهم خواهد بود.

وی ادامه داد:عملا این موضوع را دیدیم در حالی که تعداد اصلاح‌طلب ها در مجلس نهم و هشتم به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسید در مجلس دهم به 103 نفر افزایش پیدا کرد. تعداد رای آقای عارف نشان می دهد که قطعا تعداد 103 اصلاح‌طلب به طور منسجم از فراکسیون امید رای خود را به او داده‌اند.قاعدتا با توجه به وزنه‌ی این 103 نماینده که عضو فراکسیون امید هستند انتظار هم می رفت این فراکسیون سهم خود را از هیئت رئیسه بگیرد.

 این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آقای عارف نتوانست به عنوان رئیس در ترکیب هیئت رئیسه حضور یابد، این فراکسیون با رای نمایندگان چهار عضو خود را به هیئت رئیسه فرستاد.اصلاح‌طلب ها با برنامه‌ریزی که داشتند توانستند افراد خود را راهی هیئت رئیسه کنند.اکنون هم باید حضور در ارکان هیات رییسه کمیسیون ها در دستور کار اصلاح طلبان قرار گیرد.

 وی با اشاره به سابقه‌ی یکی از اصلاح طلبانی که وارد هیئت رئیسه شده است،ادامه داد:پزشکیان یکی از وزرای دولت اصلاحات است و بعد از آن هم با پرچم اصلاحات ازحوزه‌ی انتخابیه ی تبریز وارد مجلس شد. در زمانی که صدایی از اصلاحات در مجلس شنیده نمی شد، این صدای ایشان بود که به گوش می رسید.

 نیشابوری افزود: علی مطهری هم در لیست امید بود و هم در تقسیم بندی های سیاسی اصلاح‌طلب نیست، اما مشخص است که با حمایت اصلاح‌طلب ها و با حضور در لیست امید رای آورده است. با توجه به اینکه اصولگرایان او را در لیست خود قرار ندادند مرزبندی با اصولگرایان داشته و دارد. او در بعضی از وجوه فکری مثل اعتقاد به آزادی اندیشه و دموکراسی خواهی، اصلاح طلب محسوب می شود و در برخی وجوه فکری دیگر مثل حوزه های فرهنگی، مذهبی، فلسفه‌ی اسلامی و نوع نگرش به کارکرد دین در جامعه درجرگه‌ی اصولگرایان قرارمی گیرد.

 وی با بیان اینکه "امیدواریم این افراد بتوانند کفه‌ی اصلاح طلبی را درهیئت رئیسه سنگین ترکنند" گفت: پس از پیروزی اصلاح طلب ها در اکثر حوزه هایی که امکان رقابت درآن ها وجود داشت؛ رسانه ها طوری وانمود کردند که گویا اصلاح طلب ها شکست خورده‌اند. می گفتند اگراصلاح طلب ها در انتخابات ادعای پیروزی داشتند پس چرا درهیئت رئیسه شکست خوردند؟ در پاسخ به این هجمه ها باید گفت اصلاح طلب ها ادعای پیروزی در انتخابات را نداشتند بلکه مدعی بودند که لیست امید پیروزشده است .

 این عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تصریح کرد: اگر از این زاویه نگاه کنیم درمی یابیم افراد زیادی با لیست امید وارد مجلس شدند کما اینکه با رای آقای پزشکیان و مطهری به عینه دیده می شود که لیست امید است که به حضور این دو نفر در هیئت رئیسه رای داده است. برای همه مشخص بود افرادی مثل بهروزنعمتی، علی مطهری، کاظم جلالی و علی نوبخت که در لیست امید تهران قرار گرفتند مشخصا اصلاح طلب نیستند و در چارچوب اصلاح طلبی هم نمی گنجند ،اما از طریق حضور در این لیست وارد مجلس شدند .لیست امید در حوزه های انتخابیه ای که قابل رقابت بود پیروز شده است ، اما اگر این موضوع را مصادره به مطلوب کنیم و بگوییم لیست امید، همان اصلاح طلب ها هستند،درست نیست. مردم و اصلاح طلبان با لیست امید به خیر‌الموجودین رای دادند.

 وی خاطرنشان کرد: از ابتدا هم اصلاح طلب ها برای هرکدام ازجایگاه‌های مجلس برنامه داشتند.ازقبل پیش بینی می شد که می توانند ریاست مجلس را به دست آوردند و در ادامه هیئت رئیسه ،کمسیون ها ،ریاست کمسیون ها را هم بگیرند که هنوز هم برای این گزینه های باقی مانده برنامه دارند .

 نیشابوری گفت:برنامه اصلی اصلاح طلب ها آن بود که کم کم به عرصه ی نقش آفرینی مستقیم در حاکمیت کشور به وسیله حضور در انتخابات و رای توده های مردم بازگردند و ثابت کنند که قطعا بیشترازاصولگرایان دلسوزکشورهستند. امیدواریم در ریاست کمیسون ها ،مرکز پژوهش های مجلس،ناظرین وافرادی که نماینده‌ی نمایندگان درشوراها وکمیته هایی که الزاما نیازبه حضور یکی از نمایندگان مجلس درآن است هم این برنامه با موفقیت اجرا شود.امیدواریم آن ها بتوانند گره های متعددی که درعرصه های سیاسی،فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی وجود دارد را بازکنند تا بتوانیم درانتخابات سال 96 چه درریاست جمهوری و چه در شورای شهر با کارنامه ی خوب اعتماد مجدد مردم را جلب کنیم.

وی در پایان با اشاره به دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا گفت: امید داریم که مردم درآینده به گزینه های اصلاح طلب یا اعضای لیستی شبیه لیست امید رای دهند. احتمال اینکه دردوانتخابات آینده الگوی همدلی که ازانتخابات ریاست جمهوری آغاز شده وامکان تکرارش نیزوجود دارد و مجددا اصلاح طلب ها و میانه روها را به هم نزدیک کندچرا که اصلاح طلب ها به این نتیجه رسیدند که مهم ترازآنکه قدرت دست اصلاح طلب ها باشد این است که قدرت به دست تندروها نیافتد و منافع ملی حفظ و پاسداری شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

كشف 25 راس گوسفند قاچاق در سيرجان

شعب کشیک بانک‌ها فردا فعال هستند

آیین بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و همراهانش در کرمان برگزار شد

عامل وقوع قتل در معدن کرومیت فاریاب دستگیر شد

تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی فردا تعطیل است

آیت‌الله موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری شد

دمای هوای کرمان افزایش می‌یابد

سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد

برگزاری نوبت دوم کنکور به تعویق افتاد

استانداران اسبق کرمان درگذشت شهادت گونه رئیس جمهور و هیات همراه را تسلیت گفتند

پربازدید ها

بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه

زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم مشخص شد /کاندیداها ۱۰ تا ۱۴ خرداد ثبت نام کنند

زمان و مکان برنامه‌های بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و هیات همراه در کرمان اعلام شد

رئیس‌جمهور ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید

استانداران اسبق کرمان درگذشت شهادت گونه رئیس جمهور و هیات همراه را تسلیت گفتند

رهبر انقلاب 5 روز عزای عمومی اعلام کردند

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره روند قانونی اداره کشور در پی شهادت رئیس جمهور

آیین بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و همراهانش در کرمان برگزار شد

آیت‌الله موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۷ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)