کد خبر: ۱۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
برنان در ادامه هرگونه همکاری با ایران را تکذیب کرد و گفت: "من نگران نقش ایران و نهادهایش در عراق و سوریه و دیگر کشورها و تلاش این کشور برای «برانگیختن تنش طایفه‌ای» هستم و از تهران می‌خواهم حمایت خود را از «شبه‌نظامیان طایفه‌گرا» متوقف کند."
مدیر سیا ضمن تأکید بر اینکه روابط آمریکا با عربستان در بهترین شکل قرار دارد، تصریح کرد که ریاض هیچ ارتباطی با حملات 11 سپتامبر ندارد.

به گزارش ایسنا، جان برنان، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، در مصاحبه ویژه‌ای با شبکه العربیه گفت: ما همکاری "ممتازی" با عربستان داریم و برای سال‌ها با شرکای عربستانیمان همکاری کرده‌ایم. من پنج سال در عربستان بودم و با محمد بن نایف، ولیعهد این کشور فعالیت داشته‌ام. در طول پنج سال گذشته عربستان یکی از بهترین هم‌پیمانان ما در زمینه مبارزه با "تروریسم" بوده است. با وجود ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، وزیر دفاع این کشور ما احساس می‌کنیم که شرکایی قوی و واقعی در "جنگ علیه تروریسم" داریم.

وی ضمن تأکید بر اینکه عربستان هیچ رابطه‌ای با حملات 11 سپتامبر ندارد، گفت: 28 صفحه گزارشی که مورد بحث است بخشی از تحقیقی است که در سال 2002 بعد از حملات 11 سپتامبر منتشر شد. ما یک بازنگری اولیه برای جمع‌آوری اطلاعات درباره عاملان این حمله داشتیم و بعد از آن بازپرسان به تحقیقات و بررسی کامل پرداختند و در آن زمان مشخص شد که عربستان در این حملات دست داشته اما بعدها براساس نتایج نهایی گزارش روشن شد که هیچ دلیل و مدرکی درباره دست داشتن عربستان در این حملات و حتی دست داشتن نهادها یا مسئولان ارشد عربستانی وجود ندارد. به عقیده من 28 صفحه گزارش منتشر خواهد شد و من نیز انتشار آن را تأیید می‌کنم. همگان بالاخره خواهند فهمید که عربستان دستی در این ماجرا ندارد. تمامی تحقیقات نشان داده که القاعده و الظواهری و گروه‌هایی از این دست در حادثه 11 سپتامبر دست داشته‌اند.

برنان در ادامه هرگونه همکاری با ایران را تکذیب کرد و گفت: "من نگران نقش ایران و نهادهایش در عراق و سوریه و دیگر کشورها و تلاش این کشور برای «برانگیختن تنش طایفه‌ای» هستم و از تهران می‌خواهم حمایت خود را از «شبه‌نظامیان طایفه‌گرا» متوقف کند."

وی افزود: هیچ گونه تماسی با ایران وجود ندارد. تماس ما با ایران در واقع "صفر" است و من همچنان نگران فعالیت‌های "تروریستی" ایران و "حمایتش از گروه‌های تروریستی هستم." ایران باید ثابت کند که در مبارزه با تروریسم متعهد است. ما از موافقت حسن روحانی، رئیس‌جمهور و آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران با توافق هسته‌ای راضی هستیم، اما ایران راه بسیار طولانی برای قانع کردن ما به جدیت و تعهدش درباره مبارزه با تروریسم پیش رو دارد.
برچسب ها: سیا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

حضور پررنگ گل‌گهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران وارد کرمان شد

وزارت بهداشت: تمام هزینه‌های درمان سرپایی و بستری کودکان زیر 7 سال رایگان است

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)