کد خبر: ۱۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
ارسال به دوستان
ذخیره
احمد حمزه نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب
نماینده مردم کهنوج و چهار شهرستان در جنوب کرمان در مجلس با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی باید در اولویت برنامه مسئولان کشور قرار بگیرد، تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور ما تاب تحمل تنش سیاسی جدیدی را ندارد.
نماینده مردم کهنوج و چهار شهرستان در جنوب کرمان در مجلس با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی باید در اولویت برنامه مسئولان کشور قرار بگیرد، تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور ما تاب تحمل تنش سیاسی جدیدی را ندارد.

به گزارش گفتارنو احمد حمزه در نشست علنی امروز (یک شنبه 23 خرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: از مقام معظم رهبری که با رهنمودهای ایشان، انتخابات سال 94 در مسیری درست هدایت شد و از همه مسئولان اجرایی دخیل در امر انتخابات تشکر می کنم.
نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از مردم که خالقین حماسه 7 اسفندماه و 10 اردیبهشت بودند نیز تشکر می کنم، به خصوص مردم حوزه کهنوج و سایر شهرستان ها که معروف به پنج گنج جنوب هستند.

حمزه ضمن آروزی قبولی طاعات و عبادات مسلمین جهان و تبریک فرا رسیدن ماه رمضان، ادامه داد: از خداوند می خواهیم تا بتوانیم بار مسئولیتی که بر دوش داریم را به سر منزل مقصود برسانیم.

وی افزود: در شرایط فعلی کشور ما تاب تحمل تنش سیاسی جدیدی را ندارد و مطالبه مردم ما تنش های سیاسی نیست و بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، مسائل اقتصادی باید در اولویت برنامه مسئولان کشور قرار بگیرد.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس دهم بیان کرد: مجلس با دریافت این موقعیت، کار خود را فارغ از جناح بندی‌های سیاسی آغاز کرده و امیدواریم همین روش ادامه یابد؛ زیرا تنش سیاسی جدید می تواند به جامعه منتقل شود و پیامدهای ناخوشایندی را به دنبال داشته باشد.

حمزه گفت: ولایت فقیه، ستون استوار و عمود خیمه انقلاب اسلامی و محور وحدت  انسجام ملی ماست و بر همه مسئولان مملکت فرض است که بی چون و چرا از معظم له اطاعت کنند. برای پیشبرد بهتر امور، تحکیم وحدت و نا امیدی دشمنان باید از تفرقه و چنددستگی بپرهیزیم و هیچ گروهی حق ندارد ولایت فقیه را منحصر در خود بداند.

وی ادامه داد: در سراسر جهان دوستداران ولایت فقیه فراوان هستند و نباید در داخل کشور انحصار ایجاد کرد؛ چراکه هر کسی این کار را انجام دهد، بیشترین جفا را در حق ولایت انجام داده است.

وی با بیان اینکه مشکلات جانبازان و ایثارگران کشور مغفول مانده است، گفت: مهمترین پشتوانه نظام ما بعد از ذات احدیت، ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری است و برای اشاعه آن، باید تجلیل شایسته از وارثان فرهنگ شهادت و ایثارگری به عمل آید. شایسته نظام ما این نیست که 3 الی 4 هزار فرزند شهید تحصیل کرده بیکار در کشور وجود داشته باشد.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس باید خود را موظف بداند که اجازه استخدام به وزارتخانه ها را این گونه بدهد که تا وقتی فرزند شهید بیکار وجود دارد، به دنبال استخدام هیچ نیروی دیگری در آن جایگاه ها نباشند.

وی ادامه داد: وضعیت ایثارگرانی که در آسایشگاه ها زندگی می کنند نیز باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

حمزه متذکر شد: توسعه نامتوازنی در کشور رخ میدهد که روز به روز مناطق برخوردار، فربه تر میشوند و مناطق مستضعف مانند جنوب استان کرمان، بدبخت تر و بیچاره تر می شوند. فاجعه ای در جنوب استان کرمان در حال وقوع است که فرصت بازگویی آن نیست.

وی افزود: کجای این کشور سراغ دارید که دو خانواده برای خرید یک کیسه آرد با همدیگر شراکت کنند و برای تهیه پاپوش و کفش، از برگ و لیف درختان خرما استفاده کنند. با این شرایط، توسعه نا متوازن باید متوقف شود ولی متاسفانه دولت از منابع در اختیار خودش هیچ سرمایه گذاری در مناطقی مانند جنوب استان کرمان انجام نمی دهد.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس دهم بیان کرد: تنها یک معدن بزرگ تیتانیوم در جنوب استان کرمان در اختیار داریم که 24 سال از بهره برداری آزمایشی آن می گذرد که هنوز به بهره برداری صنعتی نرسیده که به جز سوء مدیریت و توسعه نا متوازن علت دیگری ندارد.

حمزه گفت: در سفر ریاست جمهوری به کرمان قرار شد که دو پروژه آب رسانی در این استان انجام شود که یکی برای شهرهای شمالی و یکی برای شهرهای جنوبی استان بود. در مناطق شمالی با صرف هزینه های فراوان این پروژه ادامه یافته ولی در حوزه جنوبی پروژه متوقف شده است.

وی افزود: در حال حاضر خط لوله 56 اینچی گاز از حوزه جنوب استان کرمان به سمت هند و پاکستان می رود که خود این فرصتی است تا وزراتخانه های نفت و صنایع در جنوب استان کرمان یک یا 2 واحد پتروشیمی ایجاد کنند تا چهره فقر را از حوزه جنوب استان کرمان را بشویند.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس دهم بیان کرد: از مقام معظم رهبری که لطف کردند و شهرستان قلعه گنج را به دلیل محرومیت به عنوان نقطه پایلوت اقتصادی مقاومتی انتخاب کرده اند و آقای سعیدی کیا را در این حوزه مامور کرده اند که تشکر می کنیم.

وی گفت: از مقام معظم رهبری دعوت می کنیم تا به جنوب استان کرمان تشریف بیاورند تا گرد محرومیت از چهره این منطقه پاک شود.
برچسب ها: احمد حمزه ، کهنوج
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)