کد خبر: ۱۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مطرح شدن احمدي‌نژاد نوعي فرار به جلو است. عملكرد عجيب و غريبي كه دولت پيشين داشته است با وجود درآمد كلان آن‌كه در طول تاريخ كشور بي سابقه بوده است
مرتضی حاجی در مصاحبه با روزنامه اعتماد به سوالاتی در باره انتخابات آتی ریاست جمهوری پاسخ گفت.
بخشی از این مصاحبه را می خوانید:

اصولگرايان در حال حاضر چهره‌اي براي رقابت با روحاني دارند؟

در حال حاضر چهره‌اي از جناح راست نمي‌شناسم كه در بين مردم براي كسب راي جايگاه رياست‌جمهوري محبوبيت داشته باشد اما در بين اصلاح‌طلبان ومعتدلين شخصيت‌هاي معتبري هستند كه مردم به آنها علاقه دارند و قبول‌شان دارند. آقاي دكتر روحاني، آقاي دكتر ظريف، آقاي دكتر عارف و ديگراني هستند كه مردم آنها را دوست دارند؛ از پايگاه اجتماعي خوبي برخوردار هستند و مردم كاركرد آنها را مفيد و موثر براي كشور شناخته‌اند. دست اصلاح‌طلبان به هيچ‌وجه خالي نيست و در صورت ايجاد هر نوع مشكلي ما گزينه‌هاي خوبي داريم. در حالي كه اصولگرايان به خصوص به دليل سو عملكردي كه دولت قبل داشته و خاطره بدي كه در اذهان از آن دولت باقي مانده است؛ تا سه دوره ديگر اگر عملكرد اصلاح‌طلبان قابل قبول باشد، چهره‌اي از اصولگرايان شانس موفقيت در انتخابات رياست‌جمهوري را ندارد.

اصولگرايان در سال ٩٦ با چهره‌هاي جديدي وارد انتخابات مي‌شوند يا از بين چهره‌هاي امتحان پس‌داده فردي را انتخاب مي‌كنند؟

به هر حال ميزان راي چهره‌هاي امتحان پس داده مشخص شده است. آقاي حداد عادل و ديگران نشان دادند چقدر پايگاه دارند. بعيد مي‌دانم آنها را بتوانند مجددا به صحنه بكشانند و اگر هم از چهره‌هاي امتحان پس داده فردي را معرفي كنند، از آنها طرفي نمي‌توانند ببندند. راه ديگر اين است كه به دنبال چهره‌هاي جديد باشند كه البته چنين فردي بايد قابليت راي‌آوري هم داشته باشد. به اين دليل كه تندروها در اقليت محض قرار دارند و حتي در مجلس نيز جايي ندارند، شانس چنداني براي آنها قايل نيستم.

اخيرا شاهد تحركاتي از آقاي احمدي‌نژاد هستيم و مشخص هم نيست كه او در انتخابات شركت كند يا خير و يا صلاحيت او تاييد مي‌شود يا خير. مطرح كردن او از سوي اصولگرايان پيش از انتخابات چه اهدافي مي‌تواند داشته باشد؟

مطرح شدن احمدي‌نژاد نوعي فرار به جلو است. عملكرد عجيب و غريبي كه دولت پيشين داشته است با وجود درآمد كلان آن‌كه در طول تاريخ كشور بي سابقه بوده است. در حالي‌كه مردم محصولي از آن درآمد كلان نديدند و هر روز هم يك پرونده از يك مفسده بزرگ اقتصادي در قوه قضاييه باز مي‌شود. مطرح شدن احمدي‌نژاد يا نزديكان او براي كانديداتوري رياست‌جمهوري يك فرار به جلو است. از اين منظر كه بگويند ما همچنان هستيم و از سوي ديگر زهر فضاي منفي‌اي كه عليه‌شان وجود دارد را كاهش دهند. بر همين اساس بعيد مي‌دانم آقاي احمدي‌نژاد در عمل وارد رقابت انتخاباتي شود، بلكه هدف اصلي اين تحركات راه‌حل آنان براي پوشاندن عملكردهاي‌شان در دوره‌اي است كه صدمات و لطمات زيادي به مردم و كشور زدند.

آيا مطرح كردن احمدي‌نژاد مي‌تواند راه باز كردن براي كانديداي جريان اصولگرايي در سال ٩٦ و به نوعي به چالش كشيدن دولت روحاني باشد؟

بله. با مطرح كردن احمدي‌نژاد تلاش مي‌كنند عملكرد دولت روحاني را به چالش بكشند. با رسانه‌اي كردن فعاليت‌هاي احمدي‌نژاد هم دارند اين پروژه را عملياتي مي‌كنند اما اينكه كسي از آن طيف در حال حاضر شانس راي‌آوري در بين مردم داشته باشد تقريبا غيرممكن است.

پس با اين تفاسير احمدي‌نژاد هرگز نمي‌تواند رقيب جدي‌اي براي آقاي روحاني باشد؟

به هيچ‌وجه. احمدي‌نژاد سابقه روشني در ذهن مردم از خود به جاي گذاشته. مردم ايران به اين راحتي‌ها هشت سال تجريه و خاطره بد رياست‌جمهوري او را فراموش نخواهند كرد.

جليلي و قاليباف چطور؟

فكر نمي‌كنم آنها هم بتوانند دردسري براي آقاي روحاني ايجاد كنند. آقايان جليلي و قاليباف كه در سال ٩٢ با آقاي روحاني رقابت كرده‌اند و راي‌شان در ٩٢ نشان داد كه چقدر پايگاه اجتماعي دارند كه البته من معتقدم اينها همان پايگاه اجتماعي را هم در حال حاضر ندارند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)