کد خبر: ۱۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
ارسال به دوستان
ذخیره
یک فعال سیاسی :
میرلوحی گفت: دولت یازدهم با توجه به دو نقطه مثبت فرد یعنی، توجه به کارشناسان و نشر امید اجتماعی باعث بهبود مشکلات کشور شد.
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دولت یازدهم با توجه به دو نقطه مثبت خود یعنی، توجه به کارشناسان و نشر امید اجتماعی ، مشکلات کشور را بهبود بخشید.

محمود میرلوحی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سالگرد پیروزی دولت یازدهم اظهار کرد: اولین نقطه قوت دولت یازدهم که طی این سال ها نیز آن را حفظ کرده ، ایجاد امید در شرایط سخت بوده است.

دولت به خوبی توانست در حوزه های بین‌المللی ،سیاست داخلی، اقتصادی، کنترل رکود و کاهش فضای امنیتی  فعالیت کند و امید را در این حوزه ها زنده نگه دارد.

وی ادامه داد:  با گذشت سه سال از عمر دولت و با علم به برخی از مشکلاتی که هنوز وجود دارد، به نظر می‌رسد  فرایند  امید بخشی به جامعه در اقدامات مسئولین و مردم جاری است، تا آنجایی که دیدیم شعار اصلاح‌طلبان حامیان دولت هم در انتخابات مجلس دهم برگرفته از امید جاری در جامعه یعنی «امید آراش و رونق اقتصادی» بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب دومین نقطه قوت دولت یازدهم را در استفاده از کارشناسان دانست و گفت: اعتقاد و احترام به فضای کارشناسی چیزی بود که کشور به آن نیاز داشت و تا قبل از دولت یازدهم عکس آن صورت می گرفت. در دولت قبل مسئولین قول هایی می دادند، ‌پروژه هایی را آغاز می‌کردند اما چون کارشناسی شده عمل نمی کردند،طرح ها یا ‌نیمه تمام باقی می ماندو یا شکست می خورد.

وی ادامه داد:  دولت یازدهم این مزیت را داشت که در طرح های مختلف عمرانی، صنعتی، بین‌المللی و ... از نظر کارشناسان بهره بگیرد و  با همکاری متخصصان به دنبال تمام کردن طرح های نیمه کاره باشد.

میرلوحی ادامه داد:  از همین طریق هم بود که دولت یازدهم با امید و نظرات کارشناسی توانست در مذاکرات بین‌المللی موفق باشد .این دولت با رفت و آمدهای بین‌المللی توانست ایران هراسی را از بین ببرد و کشورمان را به عنوان یک قطب جاذبه گردشگری، صنعتی و علمی معرفی کند.

وی با اشاره به موفقیت دولت یازدهم در زمینه مهار تورم گفت: امید و اعتماد مردم به دولت و همچنین تلاش دولتمردان باعث شد تا تورم افسار گسیخته مهار شود و انتظارات تورمی نسبت به گذشته برعکس شود.به طور مثال چند سال پیش مردم شب می خوابیدند و صبح با رشد تورم و افزایش قیمت کالاها از خواب بیدار می‌شدند، اما الان آنقدر  تورم  مهار شده است که مردم انتظار دارند قیمت مسکن و خودرو هم کاهش پیدا کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطر نشان کرد: مسائل امنیتی هم نسبت به گذشته بهتر شده است و این طور نیست که دیگر هر روز شاهد مصاف فرهنگیان، دانشگاهیان و منتقدان با مسائل امنیتی باشیم؛ حتی این شرایط به فضای همدلی و همکاری نیز تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: البته هنوز مسائل قابل حل زیادی در همه حوزه ها به ویژه اقتصاد، فرهنگ و سیاست داخلی باقی مانده است. مشکلاتی در حوزه فرهنگ و اجتماع این کشور وجود دارد که نیاز به توجه و همت بیش‌تر دولت دارد.

میرلوحی با اشاره به انتخابات مجلس دهم گفت: آرامشی که بر روند برگزاری انتخابات مجلس دهم وجود داشت نیز نشان گر تلاش دولت در برقراری نظم و امنیت کشور است.اما طرح همه این نقاط قوت باعث نمی‌شود که نقاط ضعف را نادیده بگیریم.

وی افزود:‌در بخش محیط زیست باتمام پیش رفت هایی که داشتیم باز هم مشکلات قابل حلی وجود دارد. مدیران دولتی باید با شجاعت بیشتری در حوزه های اقتصادی فعالیت کنند و برای حل معضلاتی چون بیکاری و مسکن تصمیمات شجاعانه تری بگیرند.

میرلوحی در پایان گفت: مدیران دولتی باید برای استان ها انرژی بیشتری بگذارند و روح و نشاط بیشتری به آن جا بدهند. باید رکود اقتصادی جای خود را به رونق بدهد و هم‌چنین دولت باید بتواند با مشکل فساد به نحو موثرتری برخورد کند.در کل می‌توان گفت با توجه به نقاط مثبت دولت هنوز انتظاراتی برای رفع مابقی مشکلات وجود دارد.
برچسب ها: میرلوحی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)