کد خبر: ۱۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
یک مستندساز با اکران «ایستاده در غبار» مطرح کرد:
یک مستندساز همزمان با اکران «ایستاده در غبار» از اعضاء کمیسیون فرهنگی مجلس خواست تا به تماشای این فیلم بنشینند.
محسن خان‌جهانی که مستندهایی چون «صندلی 257»، «کلاه شیشه‌ای»، «یار دبستانی» و «آزادراه» را در کارنامه‌ی کاریش دارد، همزمان با اکران «ایستاده در غبار» متن نوشتاری را در اختیار بخش سینمایی ایسنا گذاشت. متن نوشتار این مستندساز به شرح زیر است: «وقتی در جشنواره‌ی فجر «ایستاده در غبار» را دیدم به احترام فیلم‌سازش، محمد حسین مهدویان ایستادم! ایستادم؛ نه فقط برای او بلکه برای سینمای مستند ایران! سینمایی که باید بیش از این از سوی مسوولان مورد توجه قرار بگیرد چون نشان داده است که پتانسیل بالایی دارد.
این روزها نمایش فیلم «ایستاده در غبار» محمد حسین مهدویان در سینماهای کشور اهالی سینمای مستند را خرسند کرده است، نه فقط از آن جهت که دوست و همکار ما ، اولین فیلم بلند سینمایی‌اش اینگونه مورد توجه قرار گرفته است بلکه مسائل دیگری هم علاوه بر اکران می‌تواند تامل برانگیز باشد. فیلم «ایستاده در غبار» و میزان بازتاب‌های نمایش آن در میان قشرهای مختلف از جشنواره‌ی فجر تاکنون، نشان داد که سینمای مستند می‌تواند به داد سینمای داستانی ایران برسد؛ سینمایی که این روزها برای پیدا کردن سوژه‌های متفاوت و فیلم‌نامه‌های خاص در تکاپو است، قطعا با کمک و همراهی سینمای مستند می‌تواند،بارقه‌های امیدی در راستای فضای متفاوت و جذاب سینما بوجود بیاورد.
طی سالهاست اخیر سینمای دفاع مقدس از نداشتن یک بیان نو در تنگنا و تکرار بود،تکراری که برگرفته از سینمای چریکی اروپای شرقی بود اما مهدویان با این فیلم و اثر قبلی‌اش(آخرین روزهای زمستان) نشان داد که می‌توان مسیر جدیدی را در سینمای دفاع مقدس پیش گرفت. فیلم‌سازی محمد حسین مهدویان نشان داد که سینمای مستند ایران همچنان در تکاپو و سرزنده است و اگر به اینگونه سینمایی بیشتر توجه شود و به دست‌اندرکاران سینمای مستند بیش از این بها داده شود، می‌تواند بیش از این عرض اندام کند.
این کارگردان که به قولی فرزند خلف، سینمای مستند ایران است در «ایستاده در غبار» با پتانسیلی که قطعا از سینمای مستند ایران می‌آید نشان داد که اگر تجربه‌ی تحقیق و پژوهش سینمای مستند ایران نبود، «ایستاده در غبار» اینگونه به دل نمی‌نشست. باید به محمد حسین مهدویان تبریک گفت که گونه‌ی دیگری از سینما را وارد سینمای داستانی ایران کرده است.
باید به او تبریک گفت،بابت ممارست‌هایی که قطعا در ساخت این فیلم داشته است تا توانسته قشرهای و گروه‌های مختلف اجتماعی را که سال‌ها به دلیل برخی سوژه‌های تکراری و حرف‌های دستوری و یک طرفه، از سینمای دفاع مقدس فاصله گرفته بودند با خود همراه کند. حال در این روزگاری که مخاطب به دنبال حرف متفاوتی است،ما اهالی سینما باید از فرصت اکران فیلم «ایستاده در غبار» استفاده کنیم و تمام تلاش‌مان را انجام بدهیم تا مخاطبان بیشتری فیلم دوست و همکارمان را ببینند پس از همه‌ی راهها، فرصت‌ها و تریبون‌ها استفاده کنیم تا مردم را به تماشای «ایستاده در غبار» دعوت کنیم.
علاوه بر دعوت مردم برای تماشای «ایستاده در غبار» باید از این فرصت استفاده کرد و از مسوولان خصوصا نمایندگان مجلس علی الخصوص نمایندگان کمیسون فرهنگی که تازه فعالیت‌شان را در مجلس دهم آغاز کرده‌اند، بخواهیم تا به تماشای این فیلم بنشینند و ببینند که فیلم‌سازان جوان ایران می‌توانند حتی بدون واژه‌ی فاخر با حمایت‌ها و بودجه‌های مناسب، فیلم ‌های در خوری خلق کنند پس از اعتماد به آنها نباید ترسید!»

برچسب ها: مستند ساز ، فیلمساز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

برگزیدگان نخستین رویداد داستان مصور دفاع مقدس معرفی و تجلیل شدند

زمان پخش فصل سوم سریال «سرزمین مادری» مشخص شد

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی هوا در مناطق مختلف کرمان

پانسمان‌های سوختگی بیمه نیست، اغلب بیماران قادر به تهیه آن نیستند / گلایه از غیراستاندارد بودن تخت‌های سوختگی کشور

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

امکان ثبت نام سرویس مدرسه از اول خرداد

مسئولان ذغالسنگ استان به دستگاه قضایی احضار شدند

اظهارات «تاج» درخصوص جزئیات جدید پرونده فساد در فوتبال

تاکید فرماندار بر رفع نقاط حادثه‌خیز کرمان: حفظ جان شهروندان مهمترین وظیفه است

ریزش زغال سنگ جان کارگر معدن کوهبنان را گرفت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)