کد خبر: ۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان شب گذشته طی بازدیدی سرزده از پروژه های در حال ساخت، در سطح شهر دیدن کرد.
استاندار کرمان شب گذشته طی بازدیدی سرزده از پروژه های در حال ساخت، در سطح شهر دیدن کرد.
 
به گزارش ایسنا منطقه کویر، شب گذشته 17 اسفندماه، "علیرضا رزم حسینی" با همراهی فرمانده ناجا کرمان، فرماندار کرمان، شهردار کرمان و برخی مدیران استانی، طی بازدیدی سرزده از پروژه های سطح شهر در جریان روند ساخت و میزان پیشرفت پروژه ها قرار گرفتند.
 
بازدیدی که در ساعت 21 و 30 دقیقه این شب شروع و دو ساعت بعد یعنی ساعت 23 و 30 دقیقه با تنظیم دستورجلسه این بازدید در دفتر استاندار کرمان پایان یافت.
 
اجرای سفره هفت سین فاطمی در شهرداری منطقه 2
 
اولین مقصد استاندار کرمان، پارک حاشیه بلوار پرستار کرمان بود، جاییکه شهرداری منطقه 2 با همت شبانه روزی کارگرانش، سعی در آماده سازی آن، تا قبل از فرا رسیدن نوروز فاطمی را داشت.
 
در این مکان محسن پور اسماعیلی شهردار منطقه 2 کرمان طی دقایقی، حاضران را در جریان روند ساخت این پارک دائمی قرار داد.
 
وی با اشاره به اینکه در این پارک طرح سفره هفت سین فاطمی در حال اجرا می باشد افزود: در طول دیوارِ این پارک 7 پنجره تعبیه شده است که پشت همه آنها، نقاشی از افرادی در دوره های مختلف زندگی از کودکی تا پیری که به نوعی دوره تنهایی است به نمایش گذاشته شده است.
 
شهردار منطقه 2 کرمان ادامه داد: در این طرح، برای هر پنجره یکی از سین های سفره هفت سین در نظر گرفته است. همچنین پارچه هایی سبز به جهت نوشتن اسماء حضرت زهرا (س) بر روی آن ها تهیه شده است که در طول مسیر این پارک نصب خواهند شد.
 
به گزارش ایسنا، اجرای مجسمه ها، دو آب‌نما و نیز نصب چراغ های خورشیدی از دیگر اقدامات اجرایی ر این پارک دائمی که تا 27 اسفندماه آماده بهره برداری خواهد شد، می باشد.
 
آماده سازی ظروف بزرگترین هفت سین ایران در سازمان خدمات و تاسیسات شهرداری کرمان
 
مقصد بازدید بعدی استاندار کرمان، سازمان خدمات و تاسیسات شهرداری کرمان واقع در خیابان مالک اشتر این شهر بود. در این واحد، کارگران شبانه در حال آماده سازی ظروفی برای برپایی بزرگترین هفت سین ایران که قرار است در شهر کرمان به وسعت 2 هکتار و در جوار گنبد جبلیه کرمان برپا شود، بودند.
 
در ادامه این بازدید، "نظری" مسوول پروژه ساخت این ظروف، طی سخنانی توضیحاتی را در خصوص چگونگی ساخت ارائه کرد.
 
آماده سازی اقلام سفره هفت سین در سازمان خدمات موتوری شهرداری کرمان
 
رزم حسینی در ادامه بازدید خود به سازمان خدمات موتوری شهرداری کرمان رفت تا در جریان ساخت اقلامی که باید در بزرگترین سفره هفت سین ایران استفاده شود، قرار گیرد.
 
در این سازمان که کارگران در همان موقع در حال ساخت ماکت هایی از اقلام یاد شده بودند، "محمد انجم شعاع" مسوول کادر امانی شهرداری کرمان طی توضیحاتی در این خصوص گفت: در این محل برخی از اقلام سفره هفت سین که باید در ظروف مربوطه قرار بگیرند همچون سیب، سیر، سنجد و غیره آماده می شوند.وی افزود: برای این سفره، 7 سیب در نظر گرفته شده است که ارتفاع هر کدام از آنها به 2 متر و 20 سانتیمتر می رسد، همچنین سیرهایی با ارتفاع 70 تا 80 سانتیمتر برای استفاده در بزرگترین سفره هفت سین ایران در دست ساخت هستند.
 
ابراز تاسف استاندار از وضعیت تمیزی بازار کرمان
 
استاندار کرمان در ادامه، بازار کرمان را برای بازدید انتخاب کرد. بازاری که با تدبیر مسوولان استانی، هم اکنون سامان یافته، سنگ فرش شده است و سایه بان های آن در حال نصب می باشد.
 
"یوسف جعفری" رییس اتاق اصناف شهر کرمان در این بازدید با بیان اینکه سایه بان های تهیه شده به سرعت در حال نصب می باشند تصریح کرد: اگر میراث فرهنگی در این خصوص مانع نشده بود و اذیت مان نکرده بود تا قبل از عید این سایه بان ها بر بالای همه مغازه ها نصب شده بودند و در ایام عید جلوه های خوب به بازار کرمان می دادند.
 
"محمود شهباء" مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان نیز که در این بازدید استاندار کرمان را همراهی می کرد به استقاده از چراغ های LED در معابر مختلف بازار اشاره و از ساماندهی وضعیت روشنایی این مکان طی آینده ای نزدیک خبر داد.
 
همچنین استاندار کرمان که با طی مسافتی از وضعیت ریختن زباله ها در بازار متاسف شده بود گفت: برای بازار کرمان که هم اکنون به وضعیتی مناسب و قابل قبول دست پیدا کرده حیف است که زیبایی اش تحت الشعاع این همه زباله ای که کسبه و مغازه داران می ریزند باشد.
 
"ابوالقاسم سیف الهی" در همین رابطه با بیان اینکه زباله ها هر شب ساعت 11 جمع آوری می شوند، قول پیگیری و رسیدگی هرچه سریع تر به این موضوع را داد.
 
اولین کارخانه برق کرمان به موزه تبدیل خواهد شد
 
آخرین مقصد استاندار کرمان، اولین کارخانه برق شهر کرمان واقع در کوی برق در سه راه شمال جنوبی این شهر بود. کارخانه ای که قدمت آن به زمان سلطنت رضا شاه می رسید و هم اکنون در حال بازسازی برای تبدیل به موزه برق کرمان می باشد.
 
"محمود شهباء" در این مکان با بیان اینکه فرآند بازسازی این کارخانه بر عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان می باشد افزود: سوخت دستگاه ژنراتور این کارخانه که در مقطعی روشنایی شهر کرمان را محیا می کرد، گازوئیل است.
 
تنظیم دستورجلسه بازدید شبانه استاندار از سطح شهر کرمان
 
پایان بخش این بازدید شبانه، تنظیم صورتجلسه بازدید استاندار کرمان و همراهان وی بود که با حضور در دفتر استاندار کرمان اتفاق افتاد. در این دستورجلسه که به امضای استاندار کرمان، مسوولان استانی و نیز خبرنگاران رسید مقرر شده است که به روشنایی شهر کرمان بیشتر توجه شود.
 
به گزارش ایسنا، در این دستور جلسه آمده است که 120 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانداری، شهرداری و شورای شهر کرمان، شرکت توزیع برق شمال استان و نیز فرمانداری تامین شود و در جهت بازسازی رینگ بزرگراهی با لوکس نوری و روشنایی مناسب در همه خطوط و معابر تا پایان شهریور 94 هزینه گردد.
 
همچنین مقرر شده است که در خصوص نورپردازی بانک ها و ادارات توسط فرمانداری کرمان تا پایان 3 ماهه ابتدای سال 94، بهسازی و ساماندهی روشنایی میادین توحید و گنجعلیخان تا 3 ماهه ابتدای سال 94، روشنایی بلوار شهید مصطفی خمینی، نورپردازی استانداری کرمان و نیز روشنایی ورودی های شهر برای استقبال از مسافران نوروزی هر چه سریع تر اقدامات لازم صورت گیرد.
 
بر اساس این گزارش، افتتاح موزه برق کرمان در اردیبهشت ماه و موزه تاریخ شهر در خرداد ماه سال آینده و نیز نصب گاردریل حد فاصل پل حجاج تا ورودی به جاده تهران توسط فرمانداری کرمان نیز از دیگر مصوبات این جلسه می باشد.
 
استاندار کرمان در این جلسه با بیان اینکه سال آینده سال نور جهانی می باشد تصریح کرد: هدف ما آرامش و امنیت مردم است و در این راه زیباسازی و روشنایی را از مولفه های اساسی در این زمینه می دانیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)